יום ראשון, 21 ביוני 2015

צפו: דו"ח חדש - מדיניות אפרטהייד בהר הבית

חופש פולחן בכל מקום לכל הדתות? || לא ליהודים! לא בהר הבית!

הדו"ח שלא נדון בכנסת בשל פיצוץ הדיון בוועדה כולל עדויות קשות על אפליה חמורה נגד יהודים בהר הבית. ומה הקשר לאכילת תפוח?

שמעון כהן מערוץ 7 מראיין את חיים ברוש מסטודנטים למען הר הבית. מומלץ מאוד לצפות בסרטון ולהאזין בקשב רב לראיון המקיף. הראיון עוסק במצב העגום בהר הבית, בפעילות של הסטודנטים למען הר הבית ובצעירים ציוניים אידאליסטים בסביבה שחלקה פוסט ציונית.

↓ אפרטהייד: דו"ח מצב עגום בהר הבית


מאת שמעון כהן/ ערוץ 7


בדו"ח מפורט המבוסס על נתונים, צילומים ועדויות ממוסמכות פורסים חברי תנועת 'סטודנטים למען הר הבית' את תיאור המתרחש ברחבי ההר והיחס המפלה והחמור לו זוכים יהודים המבקרים במתחם ההר. אתמול אמור היה להתקיים דיון בכנסת בנתוני הדו"ח, אך הדיון פוצץ בתום עימות מילולי בין חברי הכנסת.

ביומן ערוץ 7 שוחחנו עם חיים ברוש, דובר התנועה, המתאר את המידע המובא בדו"ח ומספר גם על התנועה עצמה והעומד מאחוריה. "הדו"ח מתאר את התקופה האחרונה. ישנה ההחמרה במצב בשנים האחרונות, כולל דברים שנראים במשטרי אפרטהייד", הוא אומר.

בין השאר מונה ברוש הגבלות על יהודים מטעמי דת, הפרדה מסלולית, מניעת שתייה מיהודים, מעבר דרך שער אחד בעוד המוסלמים נכנסים דרך עשרה שערים שונים, עשרים שעות בלבד המוקצות מדי שבוע עבור המבקרים היהודים, בעוד למוסלמים ניתנות 840 שעות ועוד.

עוד מציין ומזכיר ברוש את החיפוש הקפדני המדוקדק שמבוצע על מבקרים יהודים על פי החלטת המשטרה, גם ללא סיבה נראית לעין. לדבריו החיפוש על יהודים מתבצע בעוד קיימות למשטרה אינדיקציות על כך שמוסלמים מכניסים זיקוקים ונשק ובכל זאת עליהם לא מתקיים חיפוש. ברוש מעיר כי עצם ביצוע חיפוש קפדני על הגוף הוא מעשה בלתי חוקי. הוא מזכיר כי כאשר אדם נעצר והמשטרה מבקשת לבצע בו חיפוש הכולל הפשטה הוא יכול לבקש שימוע בטרם המהלך, אך במקרה הכניסה להר הבית הדבר אינו מתאפשר.

"כשיהודי עולה להר הבית הוא יודע רק באיזו שעה הוא מגיע. הוא לא יודע אם יכנס, מתי יכנס, כמה זמן יהיה בהר, כמה אנשים יהיו איתו. יש חוסר ודאות מוחלט. לעומת זאת מוסלמי ייכנס חופשי. תייר ייכנס בקבוצה של מאות אנשים", אומר ברוש המספר על האבסורדים במתחם ההר בעקבות איסורי המלמול והתפילה. לדבריו בעקבות המדיניות שהמשטרה מייצרת ככל הנראה בהנחיית משרד ראש הממשלה הגיע מצב שבו יהודי בן 62 שעלה להר הבית נעצר לחקירה כי הוציא מתיקו תפוח. כששאל את השוטר מדוע הוא עוצר אותו הטענה הייתה שהוא אכל תפוח למרות שלא היה רעב, אלא רק כדי לברך במתחם ההר...

"כמה ימים לאחר מכן יהודים ניגשו לברזייה – המוסלמים החליטו שיכולים להגביל בהגבלות נוספות וכעת הם מונעים מיהודים לשתות", הוא מספר, וגם כאן, ה"חשש הגדול" הוא שמא יהודים יברכו לפני שתיית המים.

ממשיך ברוש ומספר על תוכנו של הדו"ח: "הדו"ח הוא ראי לכל מה שקורה בהר הבית – יהודי עולה לפקוד מקום קדוש שעליו חלם אלפיים שנה וערימות של מוסלמים תוקפים אותו פיזית ומילולית בצעקות 'אללא אוכבר', שוטרים עומדים סביבו, לא כדי להגן עליו, אלא כדי שלא ימלמל תפילה. השוטרים מאפשרים לאיים עליו ברצח ובלבד שהסטטוס קוו יישמר – המשטרה תמשיך להגן על מוסלמים כדי שימשיכו לאיים על יהודים", הוא אומר ומזכיר כי כאשר הסוגיה מגיעה לפתחו של בית המשפט הוא קובע כי זכותו של כל יהודי לעלות להר הבית, אך ההנחיה הזו אינה מגיעה לכדי יישום בגלל החלטת המשטרה.

הדו"ח כולו, כאמור, אמור היה לעלות לדיון בוועדת הפנים, אך הישיבה פוצצה בעקבות עימות מילולי בין חברי הכנסת זחאלקה לחבר הכנסת שרון גל. ברוש משוכנע שמדובר בפיצוץ מכוון של הישיבה. "חברי הכנסת הערבים בחרו לפוצץ כי פחדו שהדו"ח הזה יעלה", הוא אומר ומעלה אף השערה לפיה בהוראה מגבוה בחר יו"ר ועדת הפנים שעמד בראש הדיון, ח"כ דוד אמסלם, לסגור את הדיון בשל עימות שכבר ראינו בעברה של הכנסת חריפים ונוקבים ממנו. להערכתו ניתן היה להמשיך בדיון לו רק רצה בכך היו"ר.

כעת, לאחר שהדו"ח לא הובא לדיון מציגים אותו אנשי התנועה "בפני עם ישראל שצריך לראות מה קורה במקום הקדוש לו".

"הדו"ח הזה הוא דו"ח משפטי לכל דבר. הדו"ח צובר נתונים על סמך עדויות וצילומים. השתמשנו בדו"חות שארגון 'ייראה' מפיק באירועי עליות גדולות. מתנדבות בכניסה מחלקות משובים שבהם אנשים מתבקשים לספר כמה זמן חיכו, כמה זמן היו בהר ואיך המשטרה התייחסה אליהם. החומר שמצטבר הופך לחומר משפטי", הוא מספר ומעריך כי הדו"ח רק ילך ויתפח בתקופה הקרובה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה