יום שני, 13 ביולי 2015

הרב אליהו: הממשלה ובג"ץ אשמים בהמשך החורבן

למה החורבן נמשך? || אפשר לגשת לבניין
הממשלה ובג"צ הם האשמים בחורבן המתמשך של בית המקדש, הם אלו שאינם מאפשרים לנו את בניינו. כך אמר לפני שעה קלה הרב שמואל אליהו. אפילו תפילות יהודים במקום הם אינם מאפשרים, אמר הרב בתוכניתו השבועית ברדיו.

↓ הכל תלוי בנו/ הרב שמואל אליהו

דבריו של הרב אליהו מפתיעים נוכח ההנחה הסבורה שבית המקדש וחידוש הקרבנות תלויות במהלכים שמיימים או ניסים. לדברי הרב, ניתן וצריך כיום לבנות את המקדש, ולהקריב קרבנות, אלא שהממשלה ובג"צ אינם מאפשרים זאת.

הרב אליהו התייחס לקביעתו של "החפץ חיים" שעם עלייתנו ארצה נתחייב לבנות את בית המקדש, מזבח, ולהקריב קרבנות. וכן למכתבו של "החתם סופר" המספר על ניסיונותיו שלו ושל חמיו הרב עקיבא אייגר, שניהם מגדולי ישראל בתקופה העותמאנית, שביקשו כבר אז מהשלטונות לאפשר להם להקריב קרבנות בהר הבית. לדברי החתם סופר, השלטון העותמאני לא רק סירב לבקשתם, אלא אסר אפילו כניסת יהודים סתמית להר הבית.

לדברי הרב אליהו, "לצערנו גם כיום הממשלה ובג"צ מונעים מאיתנו את בניין המקדש ואת חידוש עבודת הקרבנות". "אפילו להתפלל בהר הבית הם אינם מרשים ליהודים" אמר הרב באנחת כאב. את הדברים אמר הרב בשיעורו השבועי ברדיו גלי ישראל הכולל שאלות ותשובות עם מאזינים.

עם זאת, הרב אליהו הסביר שהממשלה משקפת הלך רוח ציבורי, ועם ההתעוררות הציבורית ההולכת וגדלה לענייני המקדש והר הבית, גם הממשלה ובג"צ יאפשרו בסוף את חידוש העבודה. "זה לא רק שופט זה או אחר, זה העם כולו צריך לדרוש זאת בעצמה ובהתמדה". אמר הרב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה