יום שני, 13 ביולי 2015

מארגני הפגנת המחאה על הר הבית עותרים לבג"ץ

די לרמיסת זכויות היהודים! די לסתימת פיות! || עותרים לבג"ץ

ארגון חוננו עתר לבג"ץ בעקבות סירובה של המשטרה לאשר לארגוני המקדש להפגין באחד משערי הר הבית. עו"ד יצחק בם: "המשטרה בוחרת בדרך הקלה – פגיעה בחופש הביטוי של היהודים"

↓ שיקול מבצעי או שיקול פוליטי?

עולי הר הבית הודיעו על הפגנת מחאה על סגירת הר הבית ליהודים ליד שער הרחמים. לאחר דיון עם קציני משטרת מרחב דוד במשטרה ולאחר סיור בשטח שהערך עם קציני המשטרה, הוחלט להענות לבקשת המשטרה ולערוך את ההפגנה בין שער האשפות לשער המוגרבים.
 
לאחר שניתן האישור המשטרתי, חזרה בה המשטרה והודיעה על ביטול האישור לערוך את ההפגנה ליד הר הבית בכלל. עולי הר הבית הודיעו שהסכימו מתוך רצון טוב להעתיק את מקום ההפגנה, כדי להקל על המשטרה, אולם לא יסכימו לסתימת פיות.
 
ארגוני המקדש מאמינים שהתשובה הראשונית של המשטרה נבעה משיקול מבצעי של מפקדיה ואילו התשובה השניה נבעה שמלחץ של הדרגים הפוליטיים להשתיק כל מחאה שקשורה להר הבית ולכך לא יתנו פעילי המקדש את ידם.

↓ עתירה לבג"ץ

עו"ד יצחק בם עתר מטעם ארגון חוננו לבג"ץ בעקבות סירוב המשטרה לאפשר לארגוני המקדש להפגין ביום ג' באחד משערי הר הבית. העתירה תידון היום (ב') בשעה 12:00 בבית המשפט העליון בירושלים.

מארגני ההפגנה ביקשו למחות על סגירת הר הבית ליהודים בי"ז בתמוז ועד לסוף חודש הרמדאן המוסלמי, וכן על יחס המשטרה כלפי היהודים העולים להר. מועד ההפגנה נקבע ליום ג' בו מציינים שנה לשריפת נקודת המשטרה בהר הבית בידי פורעים מוסלמים.

אולם למרות ניסיונות התיאום של המארגנים מול המשטרה, סירבה המשטרה לאפשר את קיום ההפגנה מול אחד משערי הר הבית, והציעה לאפשר אותה ברובע היהודי או בהר ציון. יש לציין כי תחילה הציעה המשטרה לקיים את ההפגנה בשער האשפות, וקצין משטרה אף ערך סיור במקום עם נציג המפגינים בכדי לאשר סופית את המיקום, אולם זמן קצר לאחר מכן חזר בו הקצין ונטען כי מפקד מחוז ירושלים סירב לאפשר את קיום ההפגנה בשער האשפות.

בעקבות כך עתר עו"ד בם מטעם ארגון חוננו לבג"ץ בדרישה להורות למשטרה לאפשר א קיום ההפגנה בסמוך להר הבית. עו"ד בם ציין בעתירה כי בג"ץ אישר בזמנו עריכת תהלוכה של פעילי מר"צ בשבת ברחוב בר אילן, ואין סיבה שפעילי הר הבית יופלו לרעה.

"מצער לראות שבשל פחד מזעמם של המוסלמים, המשטרה פוגעת פעם אחר פעם בחופש הביטוי וחופש הפולחן של היהודים", אמר עו"ד יצחק בם לאחר הגשת העתירה. "המשטרה בוחרת בדרך הקלה ובמקום להתמודד עם ההתפרעויות של המוסלמים, מעדיפה למנוע מיהודים לעלות להר הבית או להפגין, ובא לישמעאל גואל".

במטה ארגוני המקדש מגנים את ניסיונות המשטרה להסתיר את כניעתה לאלימות, ואת רדיפת היהודים בהר הבית.

"הניסיונות לשבש את ההפגנה, הן חלק ממדיניות ההשתקה וההסתרה מעיני התקשורת, הכנסת, ובתי המשפט, של עבירות החוק והפרות הסדר המתרחשות בהר הבית נגד יהודים", נמסר ממארגני ההפגנה. "אם לא די בכך שהממשלה והמשטרה סילקו את עם ישראל מהר הבית בשבועיים הכי משמעותיים מבחינת הר הבית והמקדש, לא ייתכן שירחיקו אותנו גם מהשערים, הפתוחים והחסומים כאחד".

תגובה 1:

  1. המשטרה הפוליטית פועלת עפ"י הנחיותיו של רה"מ,וממשיכה לרדוף את היהודים המבקשים לעלות להר הבית.
    הרדיפה הזו היא חלק מפעולות ההכנה של דעת הקהל הישראלית למסירת הר הבית לריבונות פלשתינאית.
    פעולות ההכנה הן איטיות ומיועדות להרחיק את היהודים מהר הבית ללא הכרזות פומביות,אלא לאט לאט,כך שהציבור "יתרגל".

    השבמחק