יום שני, 27 ביולי 2015

הדרך אל ההר: איך ניתן לאפשר ליהודים להתפלל על הר הבית?

זה יתכן, זה אפשרי || עוד לא מאוחר

כשחילקו את מערת המכפלה קמה צעקה של המוסלמים, אך הם נרגעו. בואו ניישם את המודל הזה על הר הבית, כדי שיהודים יוכלו להתפלל במקום הקדוש

מאת: קרני אלדד מעריב

שלושה מקומות אין אומות העולם יכולים להונות את ישראל לומר גזולים הם בידכם, ואלו הם - מערת המכפלה, ובית המקדש וקבורתו של יוסף״, אומר המדרש בבראשית רבה. 

למה דווקא אלה ולמה אין הם יכולים לומר ״גזולים״? כי קנינו אותם בכסף מלא. כך, לכאורה, סתמנו את הפה לכל מי שמדבר על גזל ועושק וכיבוש. לא זה ולא זה ולא זה. כסף מלא. אז למה דווקא במקומות האלה יש הכי הרבה קושי?

כי זה בכלל לא משנה. לא לנו ולא לאויבים שלנו. האויבים שלנו אומרים שזה שלהם, אז הם בטח צודקים. העובדות (בין אם כבשנו בדם או שילמנו בדמים) בכלל לא משנות בפסיכולוגיה של היהודים: אנחנו תמיד נחותים, תמיד מתנצלים, תמיד מתרפסים.

ומה התוצאה? במערת המכפלה המצב נורא, אבל הוא הטוב מבין שלושת המקומות. שם חילקו את המערה למוסי למים וליהודים, ולנו מותר להיכנס רק לרבע מהאתר ולהתפלל בו. קבר יוסף הוא מובלעת בשליטה ביטחונית ישראלית בתוך שכם, עיר שניתנה לערבים במסגרת הסכמי אוסלו. הביקור במקום הוא רק בתיאום עם צה״ל וקורה בערך פעם בחודש, כשלצבא בא לצ׳פר את המתנחלים.

והר המוריה? זה הדובדבן. מוסלמים עולים חופשי. תיירים עולים חופשי. אבל אם אתה יהודי, אתה צפוי לוויה דולורוזה: שעות פתיחה מגבילות (א׳-ה' 11:00-7:30, 14:30-13:30, בשישי ושבת סגור ההר לכניסת יהודים), המתנה משפילה בשער, לעתים במשך שעות, בלי שירותים, בגשם או בשמש, רשימת הגבלות בלתי נתפסת (אסור להכניס חפצים יהודיים כמו סידור או טלית. בשבוע שעבר נאסר על אישה לעלות עם עגילים בצורת מנורה) ואיסורים מגוונים: אסור לשאת דגל ולהתפלל, בלחש או בקול. אסור אפילו למלמל. את הסיור המשפיל הזה ילוו שוטר ואיש וקף, וכנראה גם עדת מוסלמיות קיצוניות שיצרחו עליכם.

הבעיה היא שהמוסלמים קופצים בכל פעם שמוזכר הר הבית, והסטטוס קוו, שמפלה באופן מביש את היהודים, הופך קדוש. אסור לגעת במקום הקדוש לאסלאם, כך הם מפחידים אותנו, כי אחרת מיליארד מוסלמים יצעדו לירושלים ויבעירו את המזרח התיכון. כמובן שאיש אינו רוצה בזה, אבל האהבה שלנו למקום הקדוש ביותר ליהודים לא מאפשרת לנו להיכנע לשקרים ולפחדים של פוליטיקאים.

כשחילקו את מערת המכפלה קמה צעקה של המוסלמים, וכעבור זמן קצר הם נרגעו. אז בואו נתחיל לאט-לאט. אין צורך לשרוף את כיפת הזהב, או להקים בית מקדש. רק ליישם את מודל מערת המכפלה על הר הבית. חלוקה בהר, והקמת בית כנסת. צעד אחר צעד. 

תגובה 1:

  1. וב"בית הכנסת" הזה נחוייב כולנו לנהוג בדרך האורתודוכסית? לא יקום ולא יהיה. אני אדאג להפוך עולמות כדי לסכל זאת. (ומקווה מאד שמישהו יביא כבר היום את דברי לידיעתה של גב' אלדד.)

    -צבי (בעל השקפה כמו-קראית)

    השבמחק