יום שני, 24 באוגוסט 2015

ארדן: פורעי הר הבית יוכרזו כ'התאחדות בלתי מותרת'

טרם יפגינו והוא יתחיל לפעול || ארדן מבקש לפעול נגד הפורעים

כבר כמה חודשים מזהירים עולי הר הבית מפני ההתדרדרות הביטחונית בהר (היכנסו לקישור: התרעה מיידית וחמורה על הידרדרות המצב הביטחוני >>)  אתמול הודיעו סטודנטים למען הר הבית על הפגנה מול בית השר לביטחון פנים (היכנסו לקישור: ארדן תתעורר! מפגינים במוצאי שבת הקרובה >>)  עם או בלי קשר הודיעה היום דוברות המשרד לבטחון פנים, שהשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן פנה היום לשר הביטחון, משה יעלון בבקשה להכריז בדחיפות על הארגונים ''מוראביטון'' ו''מוראביטאת'' כ''התאחדות בלתי מותרת''.

↓ הודעת דוברות המשרד לביטחון פנים
 
השר ארדן: ''ארגונים אלה מנהלים מעקב אחר ביקורי יהודים בהר הבית, צועקים באופן מתלהם ומסית וחוסמים את דרכם של מבקרים בהר. מטרתם היא להצר את צעדיהם של יהודים המבקשים לבקר בהר הבית באמצעות אלימות והפחדה ואני אעשה כל שביכולתי בכדי להפסיק את פעילותם של ארגונים מסוכנים אלה שמפרים את האיזון בהר הבית.''

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן פנה היום (24.8.15) לשר הביטחון, משה יעלון בבקשה להכריז בדחיפות על הארגונים ''מוראביטון'' ו''מוראביטאת'' כ''התאחדות בלתי מותרת'' בהתאם לסמכות שר הביטחון לפי תקנה 84 לתקנות ההגנה (שעת חירום).

בשבועות האחרונים הוביל השר ארדן עבודת מטה, יחד עם גורמי המשטרה והשב''כ העוסקים בנושא ובליווי פרקליטות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה אשר נתן את הסכמתו לקידום ההכרזה.

בדיונים שקיים ארדן בנושא הר הבית, נחשפה תמונה ולפיה הארגונים ''מוראביטון'' ו''מוראביטאת'' מופעלים על ידי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית במטרה להפר את האיזון (הסטטוס קוו) הקיים באזור הר הבית, פעילות אשר הביאה להסלמה והחמרה במצב הביטחוני בהר. יש להדגיש שאירועים בהר הבית הובילו בעבר צעירים לפעילות טרור ואף עלולים לגרום לכך בעתיד.

פעילות ה''מוראביטון'' וה''מוראביטאת'' בהר הבית גורמת לאירועי חיכוך ואלימות רבים בין פעילי הארגונים למבקרים בהר. פעילותם האגרסיבית והמאיימת משפיעה באופן שלילי ביותר על סדר היום בהר הבית, מובילה לפגיעה ביכולת השמירה על הסדר הציבורי בהר וגורמת לסכנה לשלום הציבור.

לפניית השר לביטחון הפנים אל שר הביטחון צורפו חוות הדעת המקצועיות של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי.

ההכרזה על הארגונים תאפשר פעילות אכיפת חוק רחבה יותר מולם ונקיטת פעולות אשר כיום אינן מתאפשרות.

↓ תגובת ארגוני הר הבית והמקדש
 
ארגוני הר הבית מברכים על מהלכו של השר ארדן להוציא את קבוצות הטרור בהר - המוראביטון והמוראביטאת - מחוץ לחוק. המשך ההתנכלות של אנשי הארגונים הללו ליהודים כיום ללא נקיטת צעדים מיידיים נגדם יביא בוודאות לפגיעה בנפש אזרחים תמימים.

יחד עם זאת, אנו מצפים לראות מעשים ולא רק הצהרות. אפלייתם לרעה של יהודים במקום הקדוש בעולם והענשת מתפללים יהודים במעצרים במתחם ההר הן מעשה לא מוסרי, מנוגד לעקרונות הדמוקרטיה הבסיסיים ביותר ואף מבזה את משאת נפשם וכיסופיהם של יהודים בכל הדורות.

כל עוד מדיניות האפרטהייד נגד יהודים בהר נמשכת, המשטרה והממשלה חוטאות לתפקידן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה