יום שלישי, 4 באוגוסט 2015

לשכנו תדרשו: הסכמת הרב דודקביץ'

דרישה זו (דרישת ציון) יקרה ונכבדה  || הרב דודקביץ'

רב הישוב יצהר מו"ר  הרב דוד דודקביץ שליט"א מברך את הרב אלישע וולפסון על הוצאת החוברת 'לשכנו תדרשו'. בימים הקרובים יתפרסמו כאן באתר שאר חלקי החוברת.

↓ הסכמת הרב דוד דודקביץ שליט"א

שלום וברכה ר' אלישע

אשריך ואשרי חלקך על הזכות הגדולה שנטלת על שכמך לעסוק בחובת דרישת ה' במקום עליו נאמר "והיו עיני וליבי שם כל הימים".

דרישה זו יקרה ונכבדה ועליה מתלונן הנביא כי "ציון היא דורש אין לה".

באופן תמציתי שהינו מועט המחזיק את המרובה סיכמת את הנושא הקדוש והחשוב של העליה בזמן הזה להר בית ה'. והתייחסת בהרחבה המקפת לבירור הדברים הקיים בעיקר בקרב יראי ה' ההולכים לאורו של בעל האורות מרן הראי"ה קוק זצ"ל ובנו מרן הרצ"י זי"ע.

הרב דוד דודקביץ' (שלישי מימין) עם רבנים בהר הבית
יהיו דבריך היקרים והחשובים בבחינת דברי רבי יהודה הלוי בסוף ספרו הכוזרי:
"גם מי שמעורר בלב בני אדם אהבה למקום הקדוש הזה ראוי לשכר בלא ספק והוא מקרב עת בוא תקותנו כמה שנאמר אתה תקום תרחם ציון כי עת לחננה כי בא מועד כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחננו זאת אומרת ירושלים לא תבנה כי אם כאשר ישתוקקו אליה בני ישראל תכלית תשוקה עד אשר יחוננו את אבניה ואת עפרה."

מתוך תפילה וברכה שיהיה בדבריך אלו תלמוד המביא לידי מעשה של רבים ויראים הדורשים את המקום הקדוש שמכוחו מתעלה האומה כולה לגלות את מהותה "ממלכת כוהנים וגוי קדוש".

אמנם אף שהנני שותף וממייסדי תנועת אל הר המור שעוסקת בכך שנים רבות בקרב הציבור וזכיתי לדון בדבר עם רבים מגדולי ישראל, אינני רואה את עצמי ראוי לתת הסכמות על ספרים וחיבורים ובוודאי לא ראוי שאצטרף להסכמותיהם של ת"ח גדולים וותיקים כמו הרה"ג דוב ליאור שליט"א והרה"ג צפניה דרורי שליט"א.

על כן כל דברי הנ"ל הם בגדר ברכה על פועלך הטוב והנכבד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה