יום רביעי, 26 באוגוסט 2015

רוצה לתקוף יהודים? וותרי על שנת הצהריים!

חדש בהר הבית || רדיפת יהודים רק למוותרות על מנוחת הצהריים

המשטרה החליטה למגר את הטרור נגד יהודים בהר הבית, "מלבד בין שתים לארבע", כפי שמגדירים זאת פעילי המקדש • מחפשים עליה רגועה? בואו בבוקר • מחפשים "אקשן"? מוזמנים בצהריים.
 
↓ חצי עבודה
 
גם הבוקר, יום שלישי ברציפות, הפעילה המשטרה אמצעים למיגור התנפלויות המוסלמים על יהודים בהר הבית.

המשטרה סגרה כמה משערי הר הבית, הציבה כוחות רבים, ומונעת את כניסתם להר של חברי קבוצות ההתנפלות המוסלמים, שכירי המוראביטון והמוראביטת. המשטרה מנסה כך למגר את ההתנפלויות שלהם על יהודים, התנפלויות שנמשכות כבר למעלה משלוש שנים, בפיקודו ובניצוחו של ראאד סאלח והפלג הצפוני של התנועה האיסלמית.

אלא שבאופן מתמיה המשטרה סוגרת עליהם את שערי ההר רק עד לשעה 11:00 בבוקר, שעת סיום הביקורים לתיירים וסילוק היהודים מהמתחם.

לאחר השעה אחת עשרה מאפשרת כבר המשטרה למתפרעים להכנס להר הבית, למרות שהיא יודעת שהללו יתנפלו מאוחר יותר על יהודים, בשעת הביקור בצהרי היום.

הר הבית נסגר כל יום בפני יהודים ותיירים למשך שעתיים וחצי, מ-11 עד 13:30 בטענה שהמוסלמים מבקשים להתפלל אז את תפילת הצהריים. תפילה שאורכה חמש דקות.

בשעה 1:30 עם פתיחת ההר לכניסת יהודים ותיירים למשך שעה, מתחדשת תופעת ההתנפלות על יהודים. זו כוללת הצקות, צעקות, נאצות, בעיטות ואף ידויי אבנים. בסרטון המצורף נראים מתנפלות המוראביטאת רודפות אחרי יהודים בחסות השוטרים שמגינים עליהם ואף מגרשים את היהודים. לא ברור מדוע בבוקר לא, ובצהריים כן. פעילי המקדש מתלוצצים שזוהי פריבילגיה מיוחדת שמעניקה המשטרה למוסלמים המוותרים של שינת הצהריים כדי לרדוף יהודים.

המוסלמים מדווחים, כי גם היום נעצרו בכניסות להר הבית מספר מתנפלים שהתפרעו בכדי להכנס להר, ולתקוף יהודים.

עוד הם מדווחים שמוסלמים לא מזוהים שמבקשים להכנס להר, נדרשים להפקיד את תעודות הזהות בכניסה. תוך הודעה שאם ימשיכו להימצא במקום יותר משהות של זמן תפילה, ייאלצו להגיע לאסוף את תעודותיהם בתחנת הקישלה.

יהודים שעולים להר מדווחים שבתוך ההר שורר שקט יחסי ורוגע, לאחר יותר משלוש שנים של מהומות והפרות סדר יומיומיות.

אולם לדבריהם, המתנפלות המוסלמיות התמקמו מחוץ לשערי הר הבית, ומנאצות את העוברים ושבים.

לצד זה, בהר הבית נמשכות אפליית התפילה, וגם אפליית הכניסה החופשית. אפילו ביחס לתיירים לא-יהודים. רק יהודים מאולצים להמתין כשעה לכניסה להר, כי המשטרה מסרבת עדיין לכניסה של שתי קבוצות יהודים להר הבית בו זמנית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה