יום שני, 19 באוקטובר 2015

כנס ההצלה - יהודה גליק

נולדתי מחדש || יהודה גליק

שנה אחרי שמחבל ניסה להתנקש בחייו, חזר יהודה גליק למרכז מורשת בגין, הפעם עם מאות בני אדם, כדי להודות על הנס הגלוי שאירע לו. מרגש

↓ מאת: חזקי עזרא/ ערוץ 7


שנה בדיוק עברה מאז ניסה מחבל ערבי להתנקש בחייו של יהודה גליק, איש הר הבית, בפתח מרכז מורשת בגין בירושלים. 

גליק נפצע קשה ואושפז במשך שבועות ארוכים בבית החולים שערי צדק, שם לא האמינו הרופאים שהוא יעמוד שוב על רגליו, יצחק, ירקוד וישיר בדיוק כמו לפני הפציעה הקשה.

הערב (ראשון) חזר גליק למרכז מורשת בגין, ברך "ברוך שעשה לי נס במקום הזה" וקיים כנס הודיה גדולה בהשתתפות מאות בני אדם, בהם שרים, חברי כנסת, אישי ציבור ופעילי הר הבית. האירוע נערך תחת אבטחה כבדה של משטרת ירושלים.
"אנשים חושבים שזה שנה מניסיון ההתנקשות אבל זה לא נכון, זו שנה מהצלה מניסיון התנקשות. צריך להודות. התחלתי את הבוקר בשערי צדק וביקרתי בכל המחלקות ואמרתי תודה לכל הרופאים ואחיות כי זה יום של תודה", אמר גליק באירוע.

גליק, יו"ר הקרן למורשת הר הבית שפועל שנים רבות לעידוד עליית יהודים להר, היה נשמע נרגש מאוד. "זימנתי לכאן את כל החברים שליוו אותי בשנה האחרונה. אני מרגיש שנולדתי מחדש".
מאז ניסיון ההתנקשות התגברה המודעות לעלייה להר הבית, וגליק שמח על כך. לאירוע הערב הוא הגיע עם שכפ''ץ בהתאם להנחיות המשטרה. 

"מנהל בית החולים אמר שבמצב שאני הגעתי הסיכויים שאשרוד היו אפסיים והייתי כמעט מת. הרגשתי שהקדוש ברוך הוא הרים אותי על כפיים ונתן לי חיבוק אישי ואמר לי 'המשימה שלך לא הסתיימה'. כעת מסתכלים על החיים אחרת עם הרבה יותר מוטיבציה ומחויבות לעשייה".

רעייתו של גליק, יפי, אמרה הערב כי "זכות גדולה התגלגלה לידנו וכמו שה' הושיע אותנו הוא יושיע אותנו גם בימים אלה. קבלתי את בעלי במתנה, ממש חסד מה'. יש רגעים שהם נצח ויש רגעים שהם אין סופיים, כל מושגים זמן השתנו בשנה האחרונה".

שי מלכה, חברו של גליק ומי שהיה לצדו בזמן ההתנקשות, סיפר כי "אנחנו חוגגים הלילה את הצלתו של יהודה ושלי. לצערנו האוייבים שלנו יודעים להריח את החולשה הזאת ומנצלים אותה ומי שמוותר על הזכות להתפלל בהר הבית לא יכול להתפלל בהר נוף ולא בשום במקום במדינת ישראל.

"יהודה הוא ג'ינג'י אמיתי וחזק", תיאר מלכה. "אחרי התנקשות צעקתי לו 'יהודה אל תלך לנו אנחנו צריכים אותך' והיום אנחנו יכולים לראות כמה אנחנו צריכים אותו".

חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג, אמר "באתי לכאן לברך את מורי וידידי שחוגג היום יום הולדת שנה ונזכה שאת יום הולדתו השני נחגוג עם קרבנות.

"קיבלתי המון טלפונים באותו ערב כי חשבו שזה אני ומיד לקחתי את הילדים שלי למרפסת, צפינו על הר הבית ואמרנו תהילים להצלתו", הוסיף קינג.

נזכיר כי בראיון לתכנית "עובדה" שיחזר בעבר גליק את ההתנקשות. "אני יוצא החוצה, מלא ציוד, ואני פותח את הדלת האחורית של האוטו והוא עומד ליד הדלת האחורית של האוטו. ראיתי את הפנים שלו, ראיתי את הקסדה שלו. הפנים שלו האירו, בלטו".

"הוא הסתכל עלי", תיאר גליק, "הוא היה נראה לי מישהו מהסביבה אולי איזה בחור צעיר שגמר איזה בילוי. ואז הוא פנה אלי ואמר לי 'אני נורא מצטער, אני חייב לעשות את זה כי אתה אויב של אל-אקצא', בום, בום, בום".

המחבל, מועתז חיג'אזי שעבד במסעדה במרכז מורשת בגין, חוסל כעשר שעות לאחר הפיגוע על ידי כוח ימ''מ שביקש לעצור אותו בשכונת אבו טור. חיג'אזי התנגד למעצר ובתום חילופי ירי חוסל על ידי כוחותינו.


תגובה 1:

  1. הכותים חלק מאמונתם הוא לפעול נגד כך שהר הבית יהיה לעם ישראל הם מקדשים בסיפוריהם סיפורי התאבדות שגרמו לחורבן הבית, לטענתם הם פעלו כסוס טרויאני נגדינו, הם מוברגים בעם וצריך לזכור שגם כעת הם מסוגלים להכל

    השבמחק