יום שני, 16 בנובמבר 2015

הסית לרצח בהר הבית – והורשה להמשיך לעלות אליו

חוק ליהודים וחוק למוסלמים || לא אותו דבר

המדינה מקפידה להרחיק מההר יהודים שנחשדו בתפילה או בהשתחוויה. רק בשבוע שעבר הרחיקה מירושלים בצו מנהלי לחצי שנה את דוב מורל, פעיל של תנועת 'חוזרים להר'. לעומת זאת, מתברר שזו דווקא אפשרה את המשך עלייתו ההרה של מי שקרא 'למחוק כל זכר מהיהודים'. מדובר בחאלד מוגרבי, אחד מדרשני מסגד אל אקצה המתגורר בעיר העתיקה.

↓ מאת: ארנון סגל

למוגרבי שלל התבטאויות קשות נגד יהודים בהר הבית. למשל: "השטן מכניס ליהודים שטות לראש שאם הם ישתו בצורה מיוחדת דם של אנשים אחרים, כי אז הם יזכו לחיי נצח. בפסח היהודים נהגו להתחלק לחבורות וכל חבורה היתה תופסת ילד ושוחטת אותו, ואופה בדמו את המצות. לכל חבורה היתה חבית מסמרים, ולתוכה היו מכניסים ילד שדמו היה ניקז מהמסמרים ומתנקז דרך ברז בתחתית החבית לתוך עיסת המצות שהיתה נילושה בדם".

וגם זה: "אנו נלך אחרי היהודים בכל מקום. הם לא יימלטו מאתנו. הם לא יוכלו להימלט מאתנו, והאבן והעץ ידברו בהתאם לחדית' (מסורת. א"ס) של הנביא. זאת הבטחה מהימנה מהנביא, שלפיה העץ והאבן ידברו ויאמרו: 'הו מוסלמי, יש יהודי מאחורי, בוא והרגהו'. בני ישראל יחוסלו כולם, משיח השקר ייהרג".

בקיץ האחרון הטיף מוגרבי לילדים ערבים שהשתתפו בקיטנה שקיים בהר הבית להפוך לשהידים למען אל אקצה: "מה אמר הנביא מוחמד לגבי מי ששומר על 'אל אקצא'? הוא מתחתן עם שבעים בתולות. לשהיד [רגיל. א"ס] מחכות רק שתיים".

ועוד מפניניו בהזדמנויות אחרות: "א-ללה יכול למחוק כל זכר של היהודים מכל מקום בכדור הארץ, אבל הוא רוצה שאנחנו נפעל כדי למלא את ההוראה שלו". "הפולחן היהודי של שפיכת הדמים גרם לכל השואות שפקדו את יהודי אירופה עד שלבסוף האירופאים גירשו מעל אדמתם את כל היהודים, והגרמנים שרפו את היהודים מרוב שהם שתו כל הזמן דם של ילדים".

עמותת 'חוננו' המייצגת כדרך קבע יהודים שנעצרו בהר הבית, התלוננה נגד השיח' מוגרבי, ובימים האחרונים הוא אכן נעצר והוגש נגדו כתב אישום בגין הסתה לאלימות וגזענות. מוגרבי כבר נעצר בעבר, לפני כארבעה חודשים, אולם לתדהמת אנשי 'חוננו' היודעים דבר או שניים על נוהגי המשטרה בהר, התברר להם במהלך הדיון בשבוע שעבר שמוגרבי הורשה גם לאחר מעצרו ולאחר שכבר היה ידוע על התבטאויותיו המסוכנות, להמשיך לעלות ההרה. בהחלטת השופט דוד שאול גבאי ריכטר בדיון נכלל המשפט המעניין הבא: "נקבע כי המשיב יוכל להיכנס להר הבית מבלי לשוחח עם אחרים וזאת מתוך שיקול של שמירת חופש הפולחן".

תגובת ארגון חוננו: "מדהים לראות כיצד ממש באותה האדיקות שבה מונעת המשטרה חופש פולחן מיהודים בהר הבית, המשטרה מוסרת את נפשה על חופש הפולחן של המוסלמים, כך שאפילו שייח' מסית ומדיח כמו מוגרבי יוכל לעלות להר הבית במחיר הגמשת תנאי השחרור המינוריים שניתנו לו – לאחר שהסית לפגיעה ביהודים. אנו מקווים שמישהו יתעורר וישנה את המדיניות המפלה וההזויה הזו הפוגעת בזכויות היהודים".
 
 
לפרסומים אודות מעלליו של השייח המסית:
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה