יום ראשון, 1 בנובמבר 2015

צו הרחקה מנהלי נגד פעיל הר הבית

"משחק מלוכלך, צעד אנטי דמוקרטי" || צו מנהלי לפעיל הר הבית



פעיל הר הבית הורחק מירושלים בצו מנהלי מדובר בפעיל מרכזי בתנועת 'חוזרים להר' פעילי המקדש: "משחק מלוכלך, פעילות אנטי דמוקרטית" הפעיל מצטרף לשורה מכובדת של מורחקים שרירותיים ובראשם שר החקלאות אורי אריאל "פעילי 'חוזרים להר' פועלים בצורה חוקית וזה מה שמפחיד את נתניהו"
  
↓ פעילי המקדש מגיבים בחריפות לצו המנהלי לפעיל המקדש

"משחק מלוכלך של בנימין נתניהו ועושה דברו משה יעלון", במילים אלו כינו בארגון את הצו המנהלי שניתן לפעיל הר הבית דב מורל. הפעילים מדגישים שמדובר בפעולה אנטי דמוקרטית בעליל ובטוחים שמדובר בסתימת פיות לשמה
לדברי הפעילים: "נתניהו משדר לחץ, דבר המעיד על סופו הפוליטי הקרב ובא". לדבריהם, תנועת 'חוזרים להר' מורכבת מפעילים צעירים ואנרגטיים בעלי מסירות רבה להר הבית ובעלי מודעות ציבורית גבוהה ביותר.
"לתנועת 'חוזרים להר' דרכי פעילות יחודיות ומרעננות, שנועדו להגביר את מודעות הציבור לנעשה בהר הבית ולצורך לפעול לשינוי המציאות. תנועת 'חוזרים להר' מקפידה לפעול תמיד במסגרת חוקית ולגטימית.
"פעילותה של תנועת 'חוזרים להר' מדירה שינה מעיניו של נתניהו, שכן התנועה פועלת בצורה חוקית נגד האפליה הלא חוקית שמפעילה הממשלה בהר הבית, דבר המונע מהמדינה לעצור פעולות אלו באמצעים חוקיים נגד חבריה.
"לאחר שהמדינה כשלה בניסיונות שונים להגביל את חברי התנועה, הורו נתניהו ויעלון לשב"כ ולמשטרה לפעול נגד חברי התנועה באמצעים מנהליים השמורים למחבלים כבדים.
"הלחץ שמפגינים הצמד נתניהו את יעלון מוכיח עד כמה ניתן לשנות את המציאות האבסורדית בהר הבית באמצעים חוקיים בהשתתפות יהודים רבים שהמצב אכפת להם.
"הצעד האחרון פוגע באופן קשה ובלתי לגיטימי בפעיל המסור דב מורל, אשר כל חטאו - דאגה לכבוד שמים - כבוד עם ישראל, אך יגביר מאוד את הפעילות לשינוי המציאות בהר הבית, גם אם נתניהו לא יאהב זאת."
את תגובתם חתמו פעילי המקדש בהכרזה: בהר הבית ננצח!"

↓ מארגון חוננו, שמטפל גם במקרה זה נמסר:

הצו הקרוע שקיבל פעילי הר הבית דב מורל
בצעד חריג: פעיל הר הבית הורחק מירושלים בצו מנהלי

לראשונה מזה שנים: צעיר יהודי מפעילי הר הבית הורחק מירושלים בצו מנהלי. לאחר שמסרו לו השוטרים את הצו, קרע אותו הפעיל אל מול עיניהם והודיע כי לא ישמע לו. חוננו: "מוסלמים מסיתים לרצח באופן חופשי ויהודים מורחקים"

בצעד חריג שלא זכור שנים ארוכות, הורחק הלילה צעיר יהודי מפעילי הר הבית בצו מנהלי מירושלים. הצעיר, דב מורל בן 21 מטלמון שבבנימין, פעיל בתנועת 'חוזרים להר' שעלתה לאחרונה לכותרות לאחר שהבטיחה פיצוי כספי ליהודים שיעצרו בגין תפילה בהר הבית.

בלשי משטרה הגיעו לפנות בוקר לביתו של מורל ומסרו לו צו חתום בידי אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, המורה על הרחקתו מירושלים לתקופה של חצי שנה, וכן על איסור יצירת קשר עם כ-30 צעירים יהודים. הצו הוצא ללא משפט וללא ראיות, והנימוק הלאקוני שנכתב בראשו הוא "הבטחת בטחון המדינה, שלומו של הציבור וקיומו של הסדר הציבורי".

לאחר שהקריאו לו השוטרים את הצו ומסרו לו אותו, קרע אותו מורל והצהיר כי הצו מנוגד לתורה ולקב"ה ולכן לא ישמע לו.

יש לציין כי הצו מסתיים בליל הסדר, שעות ספורות לאחר מועד הקרבת קורבן פסח, צעד אותו מונעת המשטרה מדי שנה. לדברי מורל הדבר מעיד גם כן על כך שמטרת הצו למנוע את פעילותו למען הר הבית, ולדבריו איסור יצירת הקשר נועד להפריע לו להפעיל דף פייסבוק בשם "רוצים מדינה יהודית".

בחודשים האחרונים איימו אנשי המחלקה היהודית בשב"כ על מורל על רקע פעילותו למען עליית יהודים להר הבית, והוא אף נעצר לפני מספר שבועות בחשד שבירך "ברכת שהכל" על מים בהר. מאז שנעצר בגין הברכה נאסרה עליו ללא נימוק הכניסה להר, וכעת נמסר לו הצו המנהלי.

בארגון חוננו המייצג את מורל אומרים בתגובה: "אנו מגנים את הוצאת הצו המנהלי ללא משפט וללא נימוק בצעד הפוגע קשות בזכויותיו של דב מורל. רק בשבוע שעבר נחשף כי שייח מוסלמי ממשיך להסית לפגיעה ביהודים מתוך הר הבית באין מפריע, מה שלשיטתו של אלוף פיקוד העורף כנראה לא עונה להגדרה "פגיעה בסדר הציבורי", וכעת אנחנו רואים במה מערכת הביטחון עסוקה – הוצאת צו הרחקה ליהודי הפועל באופן גלוי וחוקי למען הר הבית".


↓ תגובת תנועת 'חוזרים להר':


מתנועת חוזרים להר נמסר כי היא מגנה את הוצאת הצו לפעיל התנועה: ״שימוש בצווים מנהליים בתגובה לקמפיין 'נעצרת ניצחת', מהווה קו אדום במאבק נגד פעילי המקדש. כל שימוש בהרחקות כנגד יהודי בגלל פועלו בענייני הר הבית והמקדש הינה הכרזת מלחמה נגד מי שדורש את זכויות היהודים בהר. אנו לא נירתע, נגביר את הפעילות, ונמשיך ללא הרף את המאבק על הר הבית״.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה