יום שני, 23 בנובמבר 2015

עכשיו זה רשמי, מכסת יהודים מרבית בהר הבית

גלעד ארדן בשיא יצירתי חדש || יהודים חייבים להרשם מראש

משטרת הר הבית והמשרד לביטחון פנים מצפצפים על החוק - מקציבים 'מכסות יהודים'  תנועות המקדש הודיעו שלא ישתפו פעולה  לא נשתף פעולה עם מכסות מספריות ואפליה גזענית בניחוח אנטישמי  בתנועות המקדש מביעים אכזבה מתפקוד השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומבטיחים לדרוש ממנו לפרוע את הבטחותיו לשיפור המצב

↓ עוד שיא בניסיון המשטרתי לסכל עליית יהודים להר הבית

האפלייה בהר הבית מגיעה לשיא חדש. משטרת הר הבית מתחילה מחר בנוהל רשמי של הגבלת מספר היהודים למכסות ובהרשמה מראש. לעומת זאת, מי שאינם יהודים ייכנסו להר הבית חופשי וללא הגבלה.


יהודים שעלו היום להר הבית קיבלו בתדהמה את הודעת המשטרה במקום, שהסטטוס קוו בהר הבית שוב משתנה לרעת היהודים. על פי הודעת המשטרה החל ממחר היא תאפשר רשמית את כניסתם של 45 יהודים בלבד בשעות הבוקר, ועוד 15 יהודים בשעות הצהריים.

בנוסף החליטה המשטרה לתעדף את כניסתם של יהודים שיירשמו אצלה מראש.

משמעות הרישום הוא שמעבר ל"נומרוס קלזאוס" ליהודים, המשטרה לא תאפשר יותר כניסה חופשית ליהודים בהר הבית. בטענה שמכסת היהודים מלאה בנרשמים מוקדמים.

פעילי מקדש שהתקשרו למשטרה לברר את נכונות הידיעות, נדהמו לשמוע שהמשטרה אכן מתכוונת ליישם את האפליה הגזענית הזו בשטח, בתירוץ שזהו לטובת היהודים ובטחונם. 

בקרב ארגוני המקדש נשמעים קולות תקיפים נגד הרעת תנאי היהודים בהר הבית.

ארגוני המקדש החליטו לדחות את האפלייה, ולא לשתף פעולה עם המשטרה בשום רישום. "הרעיון לקבוע מכסות מספריות של יהודים בהר הבית, הוא אנטישמי". אומרים בארגוני המקדש.

"הר הבית הוא המקום הקדוש לעם ישראל. לא ייתכן ששוב ושוב המשטרה מנסה לדלל ולהדיר את רגלי היהודים מן המקום בשיטות שונות ומשונות.

"הר הבית צריך להיות פתוח ליהודים לפחות כמו רחבת הכותל המערבי שלו. הר הבית הוא מקום שקט ובטוח הרבה יותר מאשר כל מקום אחר בעיר העתיקה. המשטרה נושאת את שם הבטחון לשווא, אין שום סיבה להגביל את היהודים בהר הבית.

"היצמדות המשטרה ליהודים בהר הבית נועדה רק בכדי למנוע מהיהודים חופש דת במקום הקדוש, בכדי לספק את דרישות הוואקף והירדנים. תירוצי הביטחון הם שקריים, טוענים פעילי המקדש. לדבריהם מדובר בכניעה לאיומי הוואקף וירדן בהמשך הטרור אם לא ימולאו דרישותיהם.

"דווקא בימים אלו כאשר מדינת ישראל עומדת בפני מתקפות אפליה וסימונים אסור לנו להשלים עם שום סוג של אפלייה. קל וחומר שלא ליישם בעצמנו כללי אפלייה נגד יהודים ככניעה לטרור וללחצי אוייב.

"לא נשלים עם הצעד הבלתי חוקי הזה, ונעשה ככל יכולתנו כדי להתנגד לו ולהפר אותו.

"המשטרה ושאר רשויות המדינה נדרשות לציית לחוק. אנו מוחים בפני השר ארדן, ובפני ראש הממשלה, על המדיניות המפלה שהם מובילים, תוך שהם מסתתרים מאחורי ססמאות נאות אודות חופש פולחן."

↓ גלעד ארדן אינו הפתרון - הוא הבעיה


לפני הבחירות: ארדן מבטיח לפעול נגד אפליית היהודים בהר הבית
לאן הוא נעלם היום? לפרסום המקורי לחץ כאן >>
לרבים בתנועות המקדש היו ציפיות מהשר לבטחון פנים החדש גלעד ארדן, שהביע רצון, שנראה אמיתי וכן, לשפר את מצב היהודים בהר הבית ולחזק את הריבונות היהודית במקום. ארדן הצליח להרוויח זמן ולהמנע מביקורת על פעילות המשטרה תחת פיקודו, אך נראה שפסק הזמן תם.

בשבועות האחרונים, הגיעו רבים מפעילי המקדש למסקנה שארדן מסתתר מאורי תירוצים ילדותיים שונים, כדי להתחמק מאחריות למעשי פיקודיו. תחת פיקודו סובלים היהודים בהר הבית יותר מבעבר והוא טוען שמדובר בשיקולים מבצעיים שאינו יכול להתערב בהם.

בתקופת כהונתו של ארדן חלו כמה שינויים בהר הבית. אמנם נציגי החמאס בהר הוחלשו מאוד, אך מדובר בצעד שנועד לשמר דווקא את השליטה הירדנית ולא את הישראלית. במקביל למלחמה בהסתה מצד החמאס, מחזקת הממשלה את מחבלי הוואקף ונותנת להם סמכויות שלא היו להם בעבר.

בתקופת כהונתו של ארדן, הגיעה ההתנכלות ליהודים לשפל חסר תקדים. יהודים נעצרים ומורחקים מהר הבית מדי יום, רק בעקבות טענה של מחבל וואקף כזה או אחר שהם התפללו. זה יכול להיות בעקבות מלמול חרישי, עצימת עיניים, נענוע קל או אפילו ללא כל עילה נראית לעין.

יהודים לא מורשים לעלות להר הבית בקבוצות של מעלה מ-15 איש. כל קבוצה מוקפת בלפחות 4-5 מחבלי וואקף טורדניים, 2-4 שוטרים וקצין או שניים. הקצינים מתודרכים להתנהג בברוטליות כלפי היהודים. אי עמידה בקצב ההליכה שמכתיב הקצין, עשויה להיות עילה להרחקה מההר ואף למעצר.

הפעולה האחרונה של המשטרה מהווה למעשה עוד אחת בשרשרת הפעולות המפלות והמשפילות הנעשות תחת פיקודו של ארדן. גלעד ארדן מתחמק, כאמור, מאחריות וממשיך לטעון שהוא עושה הכל למען הסרת האפלייה, רק תנו לו עוד קצת זמן.

בתנועות המקדש החליטו להוריד את הכפפות ומדגישים: "נתנו לך מספיק זמן, הגיע העת לראות תוצאות חיוביות!".

↓ הקלטה של שיחה עם מוקד המשטרה

3 תגובות:

  1. מגיע לנו להקריב קרבנות אז טענו שיש סטטוס קוו אבל אם משנים את הסטטוס קוו אז אז אנו דורשים זאת ומיד!

    השבמחק
  2. צריך להחליף את השר לבטחון פנים

    השבמחק
  3. אני עצמי עולה להר הבית מדי פעם ועוקב צמוד אחר החדשות של ארגוני הר הבית למיניהם. לכן אני מגחך בכאב על האמירה "בתנועות המקדש החליטו להוריד את הכפפות". מה זאת אומרת?? יוסף יצחק כהן, יש לך מושג כמה פתטית ההכרזה הזאת? הרי מלבד אנשים ספורים שבראשם איתמר בן גביר, אף אחד מאנשי הר הבית לא מתנגש ישירות עם המשטרה ספונטנית או במהלך הפגנות מתוכננות.
    כשתהיה - אם אי פעם תהיה - הסתערות גופנית ממשית של עולי הר הבית על המתחם מכל הכניסות או לפחות משער המוגרבים, גם במחיר רמיסת השוטרים שבכניסות או התנגשות עם כוחות יס"מ, _אז_ אפשר יהיה לקחת ברצינות הכרזה כמו "הסרת כפפות".

    השבמחק