יום חמישי, 24 בדצמבר 2015

עציון: לא אסכים להרחקה מהר הבית גם אם אעצר

לא מוכן להסכים להשפלה || יהודה עציון

ביהמ"ש הורה על הרחקתו של יהודה עציון ואדם נוסף מהר הבית לאחר שנעצר כשהניף את ידיו כלפי מעלה בשטח ההר. השופטת קבעה כי במידה ולא יחתמו עד השעה 16:00 – יעצרו, אך הם מסרבים לחתום. עציון: "לא אשתף פעולה עם הליך שקובע שאני אשם"

↓ האם יהודה עציון יעצר בידי המשטרה?


שופטת בית משפט השלום בירושלים הורתה היום על הרחקתם של יהודה עציון ואדם נוסף מהר הבית ל-15 יום, תוך שהיא קובעת כי במידה ולא יחתמו על התנאים – יעצרו. השניים מצהירים כי יסרבו לחתום על ההרחקה, ועורכת הדין סיניה חריזי מוזס מארגון חוננו תגיש בזמן הקרוב ערר על החלטת ההרחקה לבית המשפט המחוזי.

עציון נעצר שלשום בהר הבית לאחר שהלך בהר כאשר ידיו מופנות כלפי מעלה. שוטרים הורו לו להוריד את ידיו ולהתלוות אליהם מחוץ להר, אך הוא סירב לבוא עמם מכיוון שהשוטרים לא הסכימו לומר לו במה הוא חשוד ונעצר. יחד עמו נעצר עולה נוסף אשר לדברי השוטרים אמר להם כי לא ישמע להוראותיהם המחמירות היכן לעצור והיכן ללכת בהר. לאחר חקירה שוחררו השניים וזומנו לדיון בבית משפט השלום בירושלים בבקשת המשטרה להרחיקם לזמן רב מהר הבית, דיון אליו הגיעו הבוקר כמשוחררים.

עו"ד סיניה חריזי מוזס מארגון חוננו אשר ייצגה את השניים, דרשה כי השופטת תקבע שהרמת ידיים בהר הבית מותרת, אולם השופטת קבעה כי אינה מכריעה בסוגיה, אולם בשל סירובו של עציון להתלוות לשוטרים, הרי שיש להרחיקו ל-15 יום משטח ההר, וכך גם בנוגע לעולה השני שנטען כי לא נשמע להוראות השוטרים.

השופטת קבעה כי במידה והשניים לא יחתמו על הרחקה עד השעה 16:00 הם יעצרו, אולם הם הצהירו כי אינם מוכנים לחתום על הרחקה מההר גם במחיר מעצר.

השניים דיברו בפני השופטת וקבלו על התנכלות המשטרה לעולים להר הבית. עציון מצידו מסביר מדוע הוא מסרב לחתום על הרחקה מההר. "אני לא מוכן לחתום על הרחקתי מכיון שיש כאן מעין השתתפות בהליך שקובע שאני אשם", הוא אומר. "הלכנו בהר הבית באופן מותר אפילו לפי הסטטוס קוו המביש שקיים שם שאוסר תפילת יהודים. לא התפללנו אלא רק הרמנו את ידינו כלפי מעלה".

עו"ד סיניה חריזי מוזס מארגון חוננו אשר ייצגה את השניים תגיש בזמן הקרוב ערר על ההחלטה לבית המשפט המחוזי.

"אנחנו רואים בחומרה את התנהלות המדינה בכל נושא הר הבית", אמרה עו"ד מוזס. "הדבר הזה מקבל ביטוי חריף במקרה הזה בו לא עשה עציון למעשה דבר למעט החזקת כפות ידו כלפי מעלה. ביהמ"ש עצמו קבע כי איננו יודע האם הוא מותר או אסור אך לנו אין ספק כי הוא מותר לחלוטין. התנהלות הוואקף ומשטרת ישראל בעקבותיו, היתה לא לגיטימית ולכן הדרישה להתפנות מהמקום היתה לא מוצדקת בעליל והיא שהביאה אותנו לבית המשפט תוך דרישה לפגיעה בזכויותיהם ללא הצדקה, כאשר לצד זאת לא ננקטה כל אכיפה כנגד אנשי הוואקף שקיללו והתפרעו במקום".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה