יום ראשון, 31 בינואר 2016

הירדנים לא שמעו על אל אקצה

האם העולם המוסלמי מתעניין באל-אקצא? || כנראה שרק בדמיון

סקר חדש טורד את מנוחת הגורמים האיסלמיים: יותר מ-60% מהסטודנטים הירדניים אינם יודעים כלל להסביר מהו מסגד אל אקצה 

↓ מאת: ארנון סגל

האם אל אקצה חשוב למוסלמים? לא בטוח. סקר טרי שפרסמה אוניברסיטת ירדן מעלה נתון מעורר תדהמה שפורך לא מעט הנחות יסוד ארוכות שנים ומצריך חשיבה מחודשת בישראל וגם בסביבתה. בסקר, שנערך בקרב 6,000 סטודנטים ירדנים נשאלה שאלה אחת בלבד: מהו מסגד אל-אקצא? התוצאה: יותר מ-60% מהסטודנטים לא ידעו להשיב על כך. יש לציין שמדובר במדינה שמופקדת על ניהול כוחות המשמר של ההקדש המוסלמי – הוואקף – בהר הבית, ואשר מתנגדת בתוקף לכל צעד ישראלי קטן כגדול המתבצע במתחם תוך התעקשות שכולו אך ורק מוסלמי. 

בעקבות התוצאה המפתיעה, קרא הוועד האיסלמי למען ירושלים הפועל באוניברסיטה שהנתונים מהווים מכה קשה עבורו, לחייב את הסטודנטים הירדנים לעבור השתלמות בנושא אל אקצה. הוועד הוא תא אוניברסיטאי שיוזם הפגנות רבות נגד ישראל ופעיל מאוד בקרב הסטודנטים. אוניברסיטת ירדן יושבת ברבת עמון ומקיימת שיתוף פעולה משמעותי עם אוניברסיטת אל קודס. 

מאור צמח, יו"ר ארגון 'לך ירושלים' הפועל למען קידום הריבונות הישראלית בבירה, מסר בתגובה לסקר שהדבר צריך לחזק את ההבנה בישראל שירושלים בכלל והר הבית בפרט הם רק התירוץ למעשי הטרור בתקופה האחרונה. לדבריו, "ההבנה שרק תחת ריבונות ישראלית יתאפשר חופש פולחן לכל הדתות חייבת להיות מוטמעת במדיניות הישראלית. הסקר הזה מוכיח פעם נוספת את חולשת טענתן של התנועות האסלמיות בדבר הזיקה והשייכות של הציבור הערבי להר הבית".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה