יום שלישי, 9 בפברואר 2016

קצין משטרה: אשמח לשיר את ההמנון בהר הבית

הרקחה של 15 יום מהר הבית || עונש על שירת ההימנון הלאומי

בית המשפט הרחיק צעיר וקבע: אסור לשיר את "התקווה" בהר הבית  קצין משטרה מתאונן על כך שאלו ההוראות  לדבריו, השוטרים ישמחו להצטרף לשירת ההימנון, אם הדבר יתאפשר.

↓ נענש בגלל שירת ההימנון הלאומי

בית המשפט קבע כי הצעיר, אברהם פואה, אשר החל לשיר אתמול את ההמנון הלאומי בשטח הר הבית, יורחק ל-15 יום מההר וזאת על פי בקשת המשטרה. 

בהחלטתו, ציין השופט דוד שאול גבאי ריכטר כי, "המשיב חשוד כי כאשר עלה להר הבית באישור, התנהג בצורה שיש בה כדי להפר את שלום הציבור. למשיב אין עבר פלילי. ראיתי את חומר החקירה, לרבות שני סרטונים אשר הוצגו גם למשיב. נחה דעתי כי קיים חשד סביר לכך שהתנהגותו של המשיב אכן היה בה כדי להפר את שלום הציבור. 

מהסרטון עולה כי המשיב דיבר למצלמתו של חברו, נתן דברי הסבר ולאחר מכן סב על עקביו והחל לשיר את המנון התקווה. הדבר נעשה ללא כל הקשר ולא ברור מדוע באותו מועד צריך היה לעשות כן. המשיב ציין בחקירתו כי הוא מגיע להר הבית אחת לחודש... המשיב חתם על כתב התחייבות שלא להפר את הסדר בהר הבית, כאשר בין יתר האיסורים נכתב כי אסורה כל פעילות הפגנתית, מחאתית בשטח הר הבית, לרבות איסור על הכנסת דגלים או חפצים אחרים המשמשים לפעילות זו.... שירת "התקווה" במתחם הר הבית בנסיבות שתיארתי ובזמנים המתוחים בהם אנו קיימים היום, רוווי האלימות וההסתה, יש לאקט זה משמעות ונחה דעתי כי הוא מהווה בנסיבות העניין אקט הפגנתי".

קצין משטרה המשרת בהר הבית אמר לחדשות 0404: "השוטרים בסה'כ עושים את ההוראות שהם נדרשים לבצע. אם יחליטו אחרת, השוטרים אפילו ישמחו להצטרף לשירה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה