יום רביעי, 16 במרץ 2016

משטרת ישראל לרב קרויזר: סליחה, חזור להר הבית

הרב קרויזר חוזר להר הבית || תנועות המקדש מאוכזבות מארדן

משטרת העיר העתיקה חזרה בה מהפגיעה ברבה של מצפה יריחו הרב יהודה קרויזר שליט"א    הרב הוזמן למפקד מרחב דוד, אשר ביקש את סליחתו והזמין אותו לחזור להר הבית בלי תנאים ובלי חתימות על הגבלות    הרב קרויזר יעלה מחר להר הבית עם תלמידיו    הציבור מוזמן להצטרף

↓ היגיון ושגעון משמשים בערבוביה

הרב קרויזר עולה להר הבית לפחות אחת לחודש. ביום חמישי האחרון נחסם הרב על ידי המשטרה בשער ההר. המשטרה הודיעה לו שבעקבות חיבור תורני שכתב על מצוות קרבן הפסח והלכותיו בימינו, היא לא תאפשר לו לעלות יותר להר הבית, עד שיחתום על מסמך התחייבויות שלא לקיים שום מצווה יהודית בהר הבית.

החלטת המשטרה עוררה זעם ציבורי נרחב. במטה ארגוני המקדש טענו שהמשטרה מבקשת לסתום את פיהם של רבני ישראל מללמד את דברי התורה, כדי להסתיר מהציבור את הידיעה שהרשויות מכשילות את עם ישראל בכל שנה באיסור כרת, במניעת מצוות זבח הפסח.

הבוקר הזמינה המשטרה את הרב קרויזר לפגישה עם מפקד משטרת העיר העתיקה. בפגישתם ביקש מפקד המרחב את סליחתו של הרב ומסר לו את החלטת המשטרה לחזור בה מכל דרישותיה. המפקד והזמין את הרב לחזור לעלות להר הבית.


עליה חגיגית להר הבית עם תלמידי ישיבת הרעיון היהודי

כאות הוקרה ותודה למי ששיכן שמו בבית הגדול והקדוש, יעלה מחר הר קרויזר להר הבית עם תלמידיו ושומעי לקחו.

נפגשים מחר, יום חמישי בשעה 12:30 בכניסה לעמדת הבידוק (שער המוגרבים).
יש לטבול לפני העליה במקוה כשר. אין לעלות להר הבית בנעלי עור.
לפרטים ויצירת קשר: אהרון (ישיבת הרעיון היהודי) - 054-6817531.

מישיבת הרעיון היהודי, שבמסגרתה הוציא הרב קרויזר לאור את חיבור קרבן הפסח כבר לפני עשור, נמסר כי כל עותקי החיבור אזלו בימים הללו, והישיבה נערכת להדפיסם מחדש נוכח הביקוש העצום לספרי הרב קרויזר מאז ההתנכלות המשטרתית אליו. תלמידי הישיבה מבטיחים להמשיך להפיץ את תורת הרב - תורת הבית מתוך אהבת ישראל ושאיפה לבניין המקדש.


השגעון נמשך

המשטרה גירשה היום יהודי נוסף משטח הר הבית לאחר ששוטר חשד בו שהוא מתפלל בחשאי בתוך מטרייה שהחזיק בידו. השוטר הודיע ליהודי כי הוא לא יוכל לשוב להר הבית עד לחתימתו על מסמך שלא יהין להתפלל לעולם בהר הבית.

היהודי הינו כהן מיוחס, המחזיק בשושלת יוחסין עד לפני 30 דורות. בידי המשפחה יש מסורת על ייחוס עד לעזרא הסופר. הכהן מקפיד לעלות להר הבית לפחות פעם בשבוע בשאיפה לחזור במהרה לעבוד במקדש. מדובר בבן תורה שקט ורגוע, אשר מעולם לא התסכסך עם איש, אף לא עם המחבלים הערבים בהר הבית.

במטה ארגוני המקדש קוראים לשר גלעד ארדן להפסיק את התעמרות המשטרה ביהודים העולים להר הבית. חילופי המשמרות במשרד לבטחון פנים בהחלפת אהרונוביץ' הציפו תקוות רבות, שלמרבה הצער מאכזבות עד כה בהחמרת הנהלים והטרדת היהודים בהר הבית.

↓ סדרת כתבות: על פרשת הרב קרויזר ומדברי תורתו


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה