יום שישי, 25 במרץ 2016

חששון/ מילון מיוחד לשושן פורים

המתקשים בהבנת החששון || מוזמנים לעלות להר הבית

מונחון לביאור נבכי נפשו של השוטר המוצב באתר הקדוש בעולם, להבנת רוח הממונים עליו ולהתבשמות כללית מניחוח אבק השריפה * מיוחד לשושן פורים

↓ המונחון לענייני הר הבית

ארדן, אהרונוביץ' – שרי ביטחון פנים ישראליים בעבר ובהווה שכמיטב המסורת המקומית הם ודובריהם האדיבים נכונים להשיב לשאלות כמעט בכל תחום: תרבות, תחבורה, מסחר, תעסוקה, בריאות, מים, חשמל, בורסת היהלומים ועוד כהנה וכהנה נושאים, למעט נושא ירושלמי אחד, נחשו איזה. 
ביקור – כינוי מעודן למצעד של כיתת יהודים הנתבעת לפסוע באופן ממושמע, כמובן בליווי שוטרים המוודאים שלא יתעכבו שניות רבות מדי בנקודה אחת, לא יסטו ימינה ושמאלה ולא ישתו מים.

בג"ץ– גוף שהפניה אליו היא אמצעי הענישה המרכזי שפעילי הר הבית נוקטים נגד עצמם. ממונֶה מטעם המדינה על הנצחת האחרונים בגדר קוריוז חסר השפעה. 

גזענות – חרפה וזוועה, בל ייראה בהר ובל יימצא. האיסור על תפילת יהודים נעוץ אך ורק בכללי האסלאם הקדושים או לחילופין בשיקולי ביטחון. 

דחפור – כלי פולחן אסלאמי המשמש בהר לתפילה (ע"ע). 

דובר המשטרה – נושא משרה משטרתית שתפקידו לווסת את הזעם המופנה אל כחולי המדים בעיקר באמצעות התעלמות. בנוסף הוא עוסק בחיזוק מעמד המשטרה בעזרת שינון מטבעות לשון שנועדו להאדיר את השוטרים ופעולתם בעיני האזרח עד לרמה הירואית ממש, עם או בלי כל קשר למציאות. 

היסטוריה – מנקודת מבט שלטונית היא התחילה ביום שבו כבש הח'ליף עומר את ההר בשנת 638 לספירה. 

הפרת הסדר הציבורי – תחום העיסוק העיקרי של יהודים בהר הבית, מספקי העבודה למשטרה שעמלה בכל כוחותיה למזער נזקים, להשיב את המצב לקדמותו ואת הסדר על כנו. 

ואקף – גוף דמוי-משטרה הפעיל מאוד בהר, אולם עצבני ממנה לאין שיעור. אנשיו מופקדים על שימור מפלס נפיצות גבוה במתחם. אם בהר יהיה שקט, חלילה, לוואקף לא תישאר עבודה. גם למשטרה, אגב – ומכאן חשיבותו העצומה. 

זכר לחורבן – גרוטאת עץ מכוערת ועצומה הניצבת לצד הכותל, ובאמצעותה מעפילים לאתר הנפיץ בעולם. 

חופש פולחן – עקרון דמוקרטי חשוב המסדיר את פעילות חיזב אל תח'ריר במתחם המקודש. 

טיבי – המהאטמה גאנדי של הפלסטינים, שלא לומר הדלאי-למה שלהם. לולא הפרעות מצד אורי אריאל וציפי חוטובלי היה כבר מצליח במאמציו להפיץ מההר את בשורת השלום העולמי. 

ירושלים – עיר מקודשת לשלוש הדתות החשובות: האיסלאם, הנצרות והרפורמים. 

כ"ח באייר – מועד מיוחד המתאפיין בכך שיהודים נדרשים להמתין בכניסה לאתר שעתיים תמימות וחצי (ע"ע רגישות). 

ליווי – כינוי נאה ואפילו מרגש לתהליך שבו מוצמדת פלוגת שוטרים וגדוד של אנשי ואקף (ע"ע) לכל יהודי הבוחר לעלות להר בחוסר אחריות ולמרות ההתרעות. הליווי נועד כמובן לשמור על שלמותו הפיזית של היהודי ונעשה לטובתו בלבד. מתוך אותה נקודת מבט טהורה של ראיית טובתו האישית הוא גם זוכה למעקב צמוד אחר תנועות שפתיו ונענועי גופו, ומוזהר, מאויים, מוטרד, מותרה, מושלך ואף נעצר במקרה הצורך. 

מורשת – מושג בלתי רלוונטי לאתר. זו הפלסטינית מצויה כיום בשלבי פיתוח ואילו אצלנו, היהודים, יש כזו רק לכותל, לחטיבת גולני וליצחק רבין. 

מסגד – כל שטח שהוא, למעט זה שהוגדר במפורש שאיננו כזה. 

מלחמת עולם שלישית – חביבתם של פוליטיקאים, שוטרים ואנשי וואקף, כמו של שאר מאמצי מדיניות ההגזמה במתחם. מקבילתם של 'לוע הר הגעש שיטביע את העולם כולו בדם, יזע ודמעות' ו'המקום שבו הכל התחיל וזה שבו הכל ייגמר'. המונח המדובר אומץ בעקבות הגילוי ש'אינתיפאדה שלישית' ו'חבית חומר נפץ' כבר לא ממש עושים את העבודה. 

נשק לידי הפלסטינים – כינוי לברכת כהנים הנאמרת בהר בידי שר החקלאות. ביטוי שנוהגים להשתמש בו בעיקר אלו שכבר התנסו פעם בהעברת נשק לידיים פלסטיניות. במקרה שלהם, אגב, היה מדובר בנשק ממש. 

ניסוך המים – משחק מלחמה המתנהל לאחרונה באתר, שבמהלכו מתאמצים יהודים חובשי כיפות לשתות מים, ואילו תפקיד השוטרים למנוע זאת מהם בכל מחיר. המפסיד הוא זה המצליח להבעיר את השטח למרות המים הרבים. 

סכנה לשלום הציבור – המכנה המשותף להקרבת קרבן פסח, הנפת דגל ישראל ושתיית מים. 

עבדאללה – מלך ירדן. מאז הפסיד אביו את ההר לטובת היהודים במלחמת ששת הימים, אחיזת בית המלוכה במקום הולכת ומתהדקת. באמת שאין לו שום דבר נגד נוכחות יהודים בהר, אבל למה הם מוכרחים לנשום כל הזמן? 

פוסקי הדור – סדרת דמויות חשובה מאוד שהמשותף לכולן הוא התנגדותן הנחרצת לעליית יהודים להר הבית ולהכרה ברפורמים ואף קידוש מלחמה על התופעות הנ"ל. מתלבטים ומהססים ייאלצו להמתין לדור הפוסקים הבא. 

ציונות – תנועה לאומית היסטורית חשובה השואבת את שמה משם ההר, אבל כבר לא זוכרת למה. 

קיצוניות – רצון עז לשפד את כל היהודים על חודי סכינים, או לחילופין התעקשות בלתי נשלטת לזמזם את שירת התקווה דווקא בהר הבית. 

רגישות – מצב מיוחד בהר המתיר לשוטרים לנקוט באלימות רבה מהרגיל כלפי יהודים. 

ריבונות – הזדמנות היסטורית ייחודית שניתנה לעם היהודי לראשונה אחרי אלפיים שנה לוותר על המקום הקדוש לו ביותר לטובת עמים אחרים. רק בזכות הריבונות רשאית המדינה לאסור עליית חברי כנסת להר ולהורות לשוטריה לסגת ממנו במקרה הצורך. 

רשות העתיקות – הגורם הממונה על התחום העדין ביותר: שמירת השלום במזרח התיכון. תודה לא-ל, היא עושה את עבודתה היטב. הודות להתעלמותה מהפרות החוק המרובות שם נשמר השקט בעולם החדש כולו. 

שער הרחמים – שער שהציונים מונעים כניסת פלסטינים דרכו להר הבית. 

תפילה – כינוי חיבה להתפרעות איסלמית הכוללת אלימות רבה במיוחד. 

תגובה – מנטרה משטרתית או שלטונית המשוגרת באופן אוטומטי על ידי דובר (ע"ע) אוטומטי, תוך הקפדה על כך שהעיתונאי מפנה השאילתה לא יפיק כל תועלת מהמילים חסרות הפשר. כך, למשל, עשוי הנוסח הבא להוות מענה לכל קושיה שהיא שהופנתה לרשויות מאז שחרור ירושלים ועד ביאת גואל צדק (תגובה מהחיים, אגב): "ממשטרת ירושלים נמסר כי המשטרה משקיעה משאבים משמעותיים ופועלת בכלים מגוונים ליצירת האיזונים המתבקשים לשמירה על הסדר, שלום הציבור ובטחונו, על פי דין וללא משוא פנים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה