יום שישי, 22 באפריל 2016

הקלות ליהודים העולים להר הבית בחג הפסח

עולים לרגל בפסח || שיתוף פעולה משטרתי עם נציגי העולים

כרטיסי תור, הקדמת פתיחת העמדה ושיתוף פעולה פורה בין המשטרה למטה ארגוני המקדש, הם חלק מיוזמות המשטרה להקלת העלייה לרגל להר הבית בחג הפסח.

↓ היערכות לקליטת עולי הרגל

במסגרת הערכויות לקראת לחג הפסח נפגשו נציגים ממטה ארגוני המקדש עם מפקדי משטרת הר הבית ויזמו שורת הקלות ליהודים העולים להר הבית.

המשטרה תפתח את עמדת הבידוק חצי שעה לפני שעת פתיחת ההר גם בצהריים, כבר מהשעה 13:00. כדי שמיד בשעת הפתיחה יוכלו היהודים להיכנס מיד להר.

במטרה למנוע את ההמתנות הארוכות והמתישות בצוואר הכניסה להר, החליטה המשטרה יחד עם ארגוני המקדש לחלק בכניסה כרטיסי תור, עם המידע לעולה היהודי על הקבוצה והשעה שבה הוא יעלה. כך יוכלו העולים לרגל לפנות אל ענייניהם, ולא ייאלצו להמתין במקום הצר והמוזנח.

במסגרת ההחלטה לאפשר לכל יהודי לעלות להר הבית בכל ימי חול המועד, למרות המגבלות הרבות במקום, הוחלט להגדיר זמנים קבועים לכניסות הקבוצתיות, חצי שעה לכל קבוצה. בנוסף תאפשר המשטרה מסלולי כניסה ויציאה מיידיים מהר הבית.

לדברי אסף פריד, מנהל מחלקת הקשר עם המשטרה במטה ארגוני המקדש, כל עוד המשטרה איננה מסוגלת להכניס יותר מקבוצת יהודים אחת בו זמנית להר הבית, לא היה לנו מנוס מהגדרה ברורה של זמנים, שתאפשר לכל יהודי להכנס להר הבית, ולדעת מראש מתי הוא נכנס.

בהודעה שהפיץ פריד בקרב שוחרי המקדש, הוא כתב כי "בחול המועד, צפויים להגיע משפחות רבות על טפם, אנו רואים חשיבות רבה בעליית משפחות להר הבית ברגלים, בשביל ליצור תודעת מקדש ואוירה של עליה לרגל. חשיבות מיוחדת ישנה לעליית ילדים בדגש על ילדים קטנים, כאשר ילד בן ארבע מספר לחבריו בגן ולגננת שהוא עלה להר הבית, הוא השגריר הטוב ביותר שלנו, הוא משדר שעליה להר הבית היא דבר טבעי ומובן ולא פעולה של חריגים משוגעים וכו'... בעקבותיו יעלו גם חבריו לגן (והגננת). לכן חשוב ביותר שמשפחות וילדים קטנים יעלו באוירה נעימה ולא יעמדו שעתיים בתור בדוחק וצפיפות."

 על מנת למנוע את הדוחק והצפיפות בכניסה להר, הסכימה המשטרה למספר הצעות שלנו:
  • שעות ברזל לכניסה להר, עליות יתבצעו בשעות מוגדרות וקבועות מראש - 07:30, 08:00, 08:30, 09:00, 09:30, 10:00, 10:30.
  • בכניסה להר יעמוד דוכן עם נציגות שלנו, כל עולה ימסור תעודה מזהה ירשם בדוכן והתעודה תוחזר לו מיד.
  • כל עולה ירשם ויקבל כרטיס, עם שעת עליתו. העולה ומשפחתו ידעו בדיוק מתי הם עולים ולא יצטרכו להמתין שעות בתור.
  • כל עולה שנרשם, יגיע רבע שעה לפני שעת עליתו לטובת בידוק בטחוני, בלי צורך להמתין בתור
  • לכל קבוצה, שתרצה בכך, יצטרף מדריך מטעם כפות המנעול. המדריך ידריך את העולים במסלול ההלכתי המותר ללא ספק, יעביר להם תכנים בהתאם לאופי הקבוצה ויתנהל בעצמו מול המשטרה.

במטה ארגוני המקדש מודים למשטרה על רצונה הטוב, אולם מסרבים לברך על ההסדרים החדשים. ההסדרים הללו נולדו כתוצאה מפעילותם בהר של פעילי החמאס והתנא"ס שמיקמו את המוראביטון בהר הבית. "כל ההסדרים הללו היו מיותרים לגמרי לו ראש הממשלה והשר לבטחון פנים היו מורים למשטרה להוציא באופן מיידי מתחומי ההר כל מוסלמי שמפר את הסדר", אומרים במטה.

כיום התנהלות המשטרה בשטח ההר קפדנית והזויה כלפי יהודים שמתפללים בהר הבית, וסלחנית בשטח מול מוסלמים שמפירים את הסדר. הר הבית מספיק גדול כדי לאכלס בו זמנית רבבות יהודים והוא צריך להיות מקום שקט ופתוח לכל, במשך כל שעות היום, ללא מפירי סדר ופעילי מוראביטון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה