יום רביעי, 20 באפריל 2016

דף עבודה לילדים: סיפור נפלא על קרבן פסח

הראל מרבבה עולה להקריב פסח בירושלים || שאלות לבן החכם

תלמוד תורה ברקאי בנתניה הוציא דף עבודה נפלא לתלמידיו, הממחיש את החוויה של ילד המצטרף לאביו בהכנות להקרבת הפסח ושותף לכל תהליך ההקרבה, האכילה וסיפור יציאת מצרים. תוך כדי קריאה, על הילדים להשלים מילים חסרות. השלמת המילים דורשת ידע בסיסי בהלכות הפסח.

אנחנו מציעים להורים להדפיס את הדף ולעבור עליו יחד בליל הסדר (בע"פ כמובן). כדי למנוע אי נעימות, מומלץ לעבור קודם על משניות מסכת פסחים או על הלכות קרבן הפסח.

↓ דף עבודה לילדים/ תלמוד תורה ברקאי נתניה


סיפור ...


שלום, שמי הראל, אני גר ברבבה שבשומרון. בכל שנה כל משפחתי עולה שלוש פעמים לירושלים בשלושת הרגלים: פסח, שבועות וסוכות. איזה חג אני הכי אוהב? פסח! זה חג מיוחד ומלא הפתעות... השנה מלאו לי עשר שנים ואבא הבטיח לי שאם אצטיין בלימודים הוא ייקח אותי לירושלים יומיים לפני כל משפחתי ואהיה איתו בכל ההכנות לחג הפסח ובעיקר לקרבן הפסח.

כמובן, מאד התאמצתי בלימודים ואבא שמח ואמר לי שהוא יקח אותי. בואו, הצטרפו איתי למסע. יצאנו לדרך קבוצה גדולה של יהודים לכיוון העיר ירושלים. רחוקה העיר והדרך ארוכה, חשבתי שנלך ברגל או רכובים על החמור, כמו פעם אך אבא אמר שאין צורך ואפשר להגיע ברכבת המהירה לירושלים ומהתחנה המרכזית נלך ברגל.

הדרך היתה ארוכה אך כל כך מרתקת, פגשנו בני משפחה והמון חברים חדשים וישנים, איזו אחדות! אשכנזים ספרדים זה לא משנה – בפסח השנה כולנו _____________________ כל כך שמחתי לפגוש את יוני חברי הטוב מנתניה, סיכמנו שמשפחתו תצטרף ל_________________ שלנו, ובלילה כאשר נגיע לירושלים הוא ישן באוהל של המשפחה שלי.

ובתחנה המרכזית איזו שמחה והמולה! את פנינו מקבלת תזמורת עליזה ואפילו הרב הראשי וראש העיר יוצאים לקבל כל שיירת עולי רגלים. "ירושלים הבנויה כעיר שחוברה לה יחדיו" והנה כולנו חברים!

מיהרנו אל השוק לקנות ______________________________. הוא מוכרח להיות כשר ללא _______________. כדאי להזדרז!

אבא אסף את כספם של כל בני ה________________ ובדק שיש מספיק מנות לכולם, אל דאגה, בטלה או בגדי יש הרבה מאוד מנות לשיעור _________. אני כבר נחשב גדול ואני יכול לאכול מנה שלמה, אך אבא יכול ארבעה בלי בעיה.

מהר, נזדרז! ביקש אבא מבני החבורה.

צריכים אנו למצוא משפחה מארחת לכל החבורה, בני ___________________ מכניסי אורחים הם וביתם פתוח לרווחה.

כבר מרחוק שמעתי שירה נפלאה, חשבתי שזו אותה תזמורת חביבה. אך יוני אמר תקשיב טוב לצלילים, זה נשמע כמו שירת הלויים!

או מה נפלאה היא וכה מיוחדת, מזמורי____________ בכל סוגי הכלים. כל השומע אותה ,בתשובה מתעורר, מרגיש אני כבר כמו ילד אחר.

חמודים הם אנשי ירושלים, מכניסים לביתם _______________ בלי לחשוב פעמיים אמא והבנות נשארו להכין את הבית ולערוך שולחן.

אבא ואני צריכים כבר לעלות להר הבית כי כבר אחרי חצות ה________ , הגיע הזמן להקרבת הקרבן.

בשבוע הקודם טיהרנו את עצמנו מטומאת_____ ואתמול טבלנו ב______ השמחה בלב רוקדת והאהבה לה' –כמו אש יוקדת.

בהר הבית המון גברים ובידם כבשים לקרבן אך אבא מסביר שאלו לא כולם אלו רק ה____________ של החבורות שהגיעו לירושלים החג........ מחלקים אותנו לשלושה קבוצות ......והנה קריאה רמה "קבוצה ראשונה מוזמנת לקרבה" שערי ה"___________" נפתחים ופנימה זורמים המוני השליחים, למזלנו אנו בפנים.

ו"בעזרה" הכהנים בבגדי בוץ לבנים עומדים בשני טורים מקבילים ובידם הם אוחזים ב"__________" ומעבירים את דם הקרבנות מיד ליד במהירות הבזק, איזה מראה מרהיב ממש כמו ברק.

אבא רוכן ומכין את הגדי לשחיטה מברך ושוחט והכהן הזריז כבר ___________ את הדם, תוך מספר רגעים והדם מגיע למזבח.

הכהן הקרוב ביותר למזבח ___________ את הדם על המזבח במקום שיש תחתיו __________.

בוא בני! נשוב הביתה עוד יש לצלות את הקרבן ולהתפלל תפילת ערבית!

צריכים אנו להתחיל את הסעודה מהר כדי שלפני חצות הלילה נגמור את הסדר.

את הגדי יש להשאיר ____________ לגמרי אסור לחתוך או לשבור __________.

הנה הכנתי כבר מראש מקל צליה מעץ ____________, הוא אינו מתחמם או פולט נוזלים וכך מצוות קרבן ___________ אנו מקיימים.

סביב השולחן כל ה____________ יושבים. מצה ומרור וקרבן פסח כתיקנו אנו מקיימים השירה עולה אל תוך הליל והשמחה גואה באמירת הלל.

את הפסח אכלנו לשובע כמנה אחרונה.

נרדמתי באמצע שיר השירים, אפילו לא הרגשתי שהעבירו אותי לישון על מזרון. ובלילה חלמתי על השיר לשנה הזאת בירושלים הבנויה!!!!



לשנה הזאת בירושלים הבנויה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה