יום חמישי, 21 באפריל 2016

מפגן מדהים של כיסופים ודרישה לחידוש קרבן הפסח

קרובים מתמיד || מתכוננים לחדש את הקרבת הפסח

העובדות העגומות בשטח מותירות תקוה מועטה בלבד שמשהו ישתנה בזמן המועט שנשאר לפני פסח השנה, אבל יש תקוה... יש תקוה שלא ירחק היום שבו נשוב להיות בני חורין ונשוב לעבוד את א-לוהינו במקום אשר בחר.

מאות אלפי היהודים שמרגישים את החוסר, עשרות האלפים שרוצים לשנות את המציאות והאלפים שפועלים כדי להחזיר את השכינה למקומה, ישנו במוקדם או במאוחר את המציאות. האלפים שעולים להר הבית, לומדים קודשים וטהרות, מכינים את כלי המקדש, משתתפים בתרגולים, הולכים ומתרבים משנה לשנה עד שיצליחו לסחוף אחיהם את המוני בית ישראל לשוב ולעלות במסילה העולה ציון.

↓ כוספים, מתכוננים ומתקרבים

רבני ערים ח"כים וקהל המונים התייצבו אל מול הר הבית ומקום המקדש למעמד מפעים ומרגש של כיסופים לחידוש קרבן הפסח. המעמד כלל תירגול חי וביטוי לדרישה לקיומו במקומו ובמועדו.

יחד עם כהנים לבושים בבגדי כהונה, דגם מזבח להמחשה, כבשים ועיזים, נהרו ההמונים אל מצפה בית אורות הצופה אל הר הבית, וקיימו במקום את המעמד המרכזי לתירגול קרבן הפסח.

שיעורי תורה ופאנל של רבנים תומכים מול תוהים פתחו את אירועי תירגול הפסח. הרבנים שבתי רפפורט ובניהו ברונר, אורי שרקי ודני איזק, ישראל אריאל ומנחם מקובר, מנחם בורשטין ויוסף אלבוים, דנו התפלמסו ובעיקר עודדו את הכמיהה הכיסופים והחתירה לחידוש קרבנות המקדש וקרבן הפסח בפרט.

את האירוע כיבדו בנוכחותם שורת רבנים נוספים מכל החוגים ובראשם הרב שמואל אליהו. לראשונה נוכח גם נציג מהכנסת, ח"כ מיקי זוהר, משה פייגלין, חברי מועצת עיריית ירושלים דב קלמנוביץ ואריה קינג שפרש את חסותו על האירוע. 

"למעמד התרגול משמעות רבה כהכנה לקיום מצוותו העיקרית של חג הפסח", אמר מנחה האירוע, העיתונאי הלוי ארנון סגל. "אנחנו מוכנים ומצפים לרגע שהממשלה תסיר את התנגדותה לקיום מצוות קרבן הפסח ביום שישי ערב החג".

הקהל העצום שהגיע למעמד המסורתי של תירגול קרבן הפסח, שהתקיים השנה לראשונה נוכח הר הבית, הפתיע גם את מארגני האירוע. הללו הופתעו גם לגלות בתוך הקהל רבנים רבים שנכחו לראשונה באירועי המקדש. מסתבר שהכיסופים למקדש פרצו הרבה מעבר לשוחרי המקדש המושבעים, והכמיהה לשוב להר קדשנו שוטף את הארץ. אומרים במטה המשותף של ארגוני המקדש.

אנחנו מזכירים לעצמנו שכיום ליל הסדר הוא שלא כסדר. לפי הסדר עיקרו של ליל הסדר הוא קרבן הפסח. המצות ובוודאי שהמרור תפקידם להיאכל עם קרבן הפסח. אנחנו כאן כדי לזכור זאת בעצמנו, להזכיר זאת לכולנו, ולדרוש את חופש קיום מצוות היהדות שאלפיים שנה חיכינו להם.

גם הפרוייקט למימון ההמונים של המעמד נחל הצלחה מסחררת וממשיך לצבור תומכים גם לאחר קיום האירוע. למרות שחצה כבר 112 אחוזי תמיכה, התרומות ממשיכות לזרום באתר ההדסטארט של התירגול. "למעלה מ-300 תומכים שפתחו את ארנקיהם והרימו תרומות לקיומו מוכיחים כי הדרישה לקיום קרבן הפסח הפך לדרישה ציבורית רחבה". אומרים במטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה