יום חמישי, 26 במאי 2016

הנאום המלא: השר זאב אלקין מברך את ח"כ גליק

ממוסקבה עד הר הבית || השר אלקין מברך את ח"כ גליק

שר הקליטה והשר לענייני ירושלים זאב אלקין מכיר את ח"כ יהודה גליק כבר 26 שנים  ההיכרות החלה כשגליק היה בשליחות במוסקבה ואלקין היה לפני עלייתו ארצה  אלקין מספר על דמותו החינוכית של גליק, ועל פעילותו למען עם ישראל ממוסקבה ועד הר הבית, ועוד הרבה בדרך  פרוטוקול הנאום המלא לפניכם

↓ שר הקליטה קולט את חבר הכנסת החדש

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:

תודה לחבר הכנסת יהודה גליק. 

... אני אתכבד להזמין חבר טוב ושכן של חבר יהודה גליק, חבר הכנסת זאב אלקין, שר הקליטה והשר לענייני ירושלים, לברך את הח"כ הטרי. בבקשה. 

שר העלייה והקליטה זאב אלקין:

תודה רבה, אדוני היושב ראש, אכן לקחת לי את דברי הפתיחה. 

תודה רבה, אדוני היושב-ראש, אכן לקחת לי את דברי הפתיחה. רציתי לפתוח בכך שאני מודה להקב"ה שזימן אותך להיות יושב ראש הכנסת, ובזה הוענקה לי הזכות לברך את יהודה, כי אכן היית צריך לעשות את זה כאן במקומי. 


זה בהחלט יום מאוד-מאוד מרגש בשבילי. יהודה, אחי, רעי, שכני ומורי, אני מתרגש עד דמעות לעמוד כאן, ולברך אותך אחרי נאומך הראשון. 

26 שנים אנחנו מכירים. הכרנו ביום חתונתי. יהודה רקד בחתונתי. כך הכרנו, ביום הראשון שהוא הגיע למוסקבה; אז אני עוד לא אזרח ישראלי, עושה את דרכי וההיערכות לקראת העלייה, ופתאום נחת עליי ג'ינג'י, שדבר אחד שיכולת להבין עליו מייד – ששמחת החיים ואהבת האדם זה כרטיס הביקור שלו. בלי שדיברת אתו מילה. וכל מי שפגש את יהודה בחייו, זה מה שיוצא ממנו - שמחת החיים ואהבת האדם.

גם אתה עלית – אמנם כילד, ממדינה אחרת - מארצות הברית, בן של אבא עולה, שהזכרת אותו כאן בדברייך, שקשה מאוד להפריז בתרומתו לפיתוח הרפואה הישראלית בנגב, לכולם - ליהודים וערבים, כולם כאחד. הוא איש מדהים ועשה דברים מדהימים, ואני חושב שמהבית הבאת את התפישה הזאת של הרצון לעזור לזולת, את רוחב הלב, אהבת האדם באשר הוא אדם, ועם זה הלכת לאורך כל החיים שלך. 

עשית תפניות מאוד חדות בחיים. אנחנו מאז באותן 26 שנים מכירים ושומרים על קשר, ובכל מקום שהלכת אליו, שלכאורה לא תמיד יש קשר בין מקום למקום, החוט המקשר היה הרצון הזה לעזור לזולת ולתרום. כך זה היה כשפעלת בקליטת העלייה. זכיתי לזה שהייתי תלמידך. הייתי בצעדים הראשונים שלי בארץ, מאז שעליתי, פגשת אותי כמנהל וכמורה במכינה של התלמידים בישיבת הר ציון – אותי ועוד רבים כמוני. עזרת לנו לעשות את הצעדים הראשונים בלימוד הגמרא ובדרכנו לחיבור העשיר בעולם היהדות. אני חושב שהשפעת מאוד על כל אחד מאתנו. 

היית מחנך מדהים של החבר'ה הצעירים, תלמידים שלימדת בישיבה, של ילדים קטנים. מי שלא ראה את יהודה מארגן בחצר הבית לכל הילדים הקטנים של הבית יציאת מצרים, לא ראה מה זה חינוך יהודי אמתי. מחנך במשפחתו. נמצאת כאן יפי, שמונת הילדים. משפחה מדהימה, לתפארת, ומחנך בכל מקום שאליו הוא מגיע. תרמת רבות כמחנך, ויכולת להמשיך לתרום כמחנך, אבל תמיד מה שאפיין אותך זה רצון לשנות את המציאות למציאות יותר טובה, יותר נכונה. וזה מה שהביא אותך בסופו של דבר למשרד הקליטה. משרד שאני, בעקבות מה שחתמנו רק לפני כמה דקות, אדוני היושב-ראש, הולך בצער רב להיפרד ממנו בעוד כמה ימים, בתחילת השבוע הבא. היית במשרד הזה דמות מאוד-מאוד פעילה, מאוד-מאוד נמרצת. זוכרים אותך שם היום, דובר המשרד, מנהל אגף ההסברה, מנהל היחידה לזהות יהודית. אגב, ניסיתי לשחזר את היחידה - לא הספקתי. מקווה שהשרה לעתיד סופה לנדבר, תשלים את המשימה הזאת. בהחלט ראוי שהיא תחזור לפעול במשרד הזה. 

הגעת לתפקיד בכיר במשרד, של מנהל אזור אשקלון, ואז הגיעה שנת 2015, ולא כולם אולי זוכרים, אבל היה אזרח מדינה, נדמה לי אחד, אם איני טועה, שבאותה שנת שבר של תוכנית ההתנתקות, קם ואמר: אני מנהל אזור אשקלון במשרד הקליטה. בחלקי ייפול, בין השאר, לקלוט את מגורשי גוש קטיף. אני לא יכול להרגיש בלב שלם כעובד מדינה בנקודת השבר הזאת, ובגלל שאני בתפקיד בכיר, ואני רוצה להביע את עמדותיי, הדרך היחידה שיש לי באותה נקודת שבר, זה לעזוב את המשכורת הגבוהה, את התפקיד הבטוח, את הקביעות של עובד מדינה, ולצאת לדרך אחת לגמרי. עשית את זה ביושר, לא בהיחבא. קמת ואמרת: אני עוזב את כל מה שיש לי, כל מה שבניתי עשר שנים, כי אני בנקודת הזמן הזאת רוצה להיות עם הציבור שמגרשים אותו, ואני מבין את המגבלות של עובדי המדינה.

אני חושב שזה מעשה גבורה אזרחית אמתית, שיש מעט כמוה שנעשו באותם ימים. היה מאבק פוליטי, אידיאולוגי עיקש, אבל מעשה כל כך נקי, כל כך של רגש וגבורה אזרחית, אני חושב שהוא אומר הרבה, מי זה האדם הזה שהגיע כאן לכנסת היום.

יצאת לדרך חדשה לחלוטין עוד פעם בחייך, ובדרך הזאת הלכת למחוזות חדשים לגמרי. מצד אחד - פעילות למען זכויות אדם, זכויות אדם במקום אולי הכי יקר והכי מורכב בתולדות האנושות, זכויות אדם בהר הבית. הקדשת להר הבית את השנים האלה של חייך מאז, פחות או יותר, אותה התפטרות במשרד הקליטה, והפכת לדמות והסמל של ניסיון להיאבק על הזכויות האלה עוד פעם; בדרך אחרת, לא בדרך של התנגשות; בדרך של חיבוק, בדרך של אהבת אדם, בדרך של לראות במקום זה מקום של שלום ולא מקום של סכסוך בין העמים. זה מה שתמיד אפיין אותך, בכל אשר פנית.

ופנית לעוד דרך; אני מניח – כתוצאה מהדרמה הקשה הזאת של ההתנתקות – פנית לדרך הציבורית. התחלת להיות פעיל יותר ויותר בתנועת הליכוד. זו כבר פעם שנייה שאתה נבחר כנציג התנועה מטעם מחוז יש"ע – אכן, בצדק, זה השם הרשמי של המחוז בתנועתנו, וקרה כאן עוד אירוע, שנציג המחוז הזה, למרות מיקומו הרחוק ברשימת הליכוד, נכנס לכנסת. אתה מהיום נציגי בכנסת, ואחד מחברי הליכוד ותושבי המחוז. אתה הנציג שלי, ואליך אבוא עם כל הבעיות שיש לי – תתכונן, כי אני בזה היום לא יודע לטפל; אתה תצטרך לטפל.

אני חושב שיש פה עוד דבר מדהים. אני, כמו רבים-רבים מאזרחי ישראל, ובוודאי מאנשי הציבור, שמעתי כמוכה הלם את הידיעה על כך שמתנקש שפל הרים יד על חייך. דווקא איש שתמיד סימל את אהבת האדם ואת רוחב הלב ואת הערכים, וקרה פה נס של הקב"ה, שכשבאנו לבית החולים, ודיברנו עם המשפחה, היה נראה שיהיה נס שחייך יוצלו, ואתה תוכל לדבר אתנו ולהמשיך אתנו, והנה קרה כאן נס כפול ומכופל – אתה כאן אתנו בכנסת ישראל. הגעת למעשה למקום שמעצב את חיי המדינה הזאת, מעצב את חיי העם הזה. ניסו לקחת את חייך, ניסו לקחת אותך מאתנו, אבל בסופו של דבר, בזכות הנס הזה של התערבות הקב"ה, שידע שמקומך כאן, ואתה צריך להשפיע ולתת את תרומתל הייחודית על עתידה של המדינה הזאת ועל עתידו של העם הזה, בזכות זה קרה פה נס, ואתה פה כאן אתנו. אין לי ספק שאיש ערכים כמוך, איש רחב לב ואוהב אדם כמוך, עוד יתרום כאן תרומה אדירה לעם ישראל ולמדינת ישראל. אני חושב שכנסת ישראל וכולנו גאים בכך שאתה מהיום שותף שלנו כאן, ועוד נתברך בה רבות, ועוד תפתיע רבים וטובים שתופשים אותך דרך פריזמה מאוד-מאוד צרה. אנשים ילמדו מי זה האיש המדהים הזה, הרב יהודה גליק, שהצטרף אלינו היום בכנסת. תלך בהצלחה. אין לי ספק שתצליח. תישאר רק מי שאתה, ואין לי ספק שתישאר מי שאתה, לאן שלא תגיע. בהצלחה, יהודה.

היו"ר יולי יואל אדלשטיין:

תודה לשר זאב אלקין על דבריו החמים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה