יום שלישי, 28 ביוני 2016

בלי יהודים בהר הבית, עם אבנים בכותל

המוסלמים תקפו ודרשו, נתניהו התקפל || הר הבית נסגר ליהודים

אבנים מוכנות לזריקה על שוטרים בהר הבית ועל מתפללים יהודים ברחבת הכותל המערבי

שנתניהו שוב נכנע לטרור  הורה לסגור את הר הבית בפני יהודים ולהשאיר בהר את הפורעים המוסלמים  הפורעים השליכו אבנים לרחבת הכותל  מתפלל בת 73 נפצעה בראשה  תגובות נזעמות במערכת הפוליטית.

↓ שוב נתניהו מתקפל



פורעים מוסלמים בהר הבית מול משטרה מגמגמת

בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נסגר הר הבית מהיום ועד אחרי הרמדאן בפני יהודים. הוראת ראש הממשלה הגיעה בעקבות האלימות המוסלמית בהר הבית ולאחר נזיפה ירדנית. 

הבוקר ידו מוסלמים אבנים לעבר רחבת הכותל המערבי, מתפללת בת 73 נפגעה מאבן בראשה.

למרות הניסיון של הימים האחרונים, גם הלילה לא מנעה משטרת ישראל מפורעים מוסלמים להשאר וללון בשטח הר הבית. למרות שמדובר בקומץ מתפרעים, נמנעה המשטרה מלהכנס לתוך מבנה אל-אקצא ולעצור את הפורעים.

המשטרה פרסמה הודעה שסגירת הר הבית נעשתה בעקבות הערכת מצב, אולם ככל הידוע, לא נערכה כל הערכת מצב, אלא התקבלה הוראה ישירה מראש המשלה לסגור את ההר בפני יהודים ולהשאירו לשליטת הפורעים.

פורעים מוסלמים חוגגים את נצחונם בהר הבית

↓ שוב נתניהו מתקפל

במטה ארגוני המקדש מגיבים בזעם לכניעה לטרור ומודיעים:
עולי הר הבית דורשים לעצור באופן מיידי את הפורעים ולפנות את כל המוסלמים מהר הבית. 
מתפרעים מוסלמים החלו גם הבוקר להתפרע בהר הבית, ורעולי פנים מיידים שם אבנים על כוחות הבטחון. בצעד מעורר תמיהה, המשטרה לא עצרה גם הלילה את המתפרעים המוסלמים בהר הבית ולא סילקה אותם מהמקום. 
המתפרעים מקבלים חסינות בתוך מסגד אל אקצה, ממנו הם מגיחים כל בוקר לפעילות טרור נגד המשטרה, היהודים ומבקרים בהר הבית. מדובר בקומץ מתפרעים קטן שזוכים לאירוח במסגד ולגיבוי מהנהלת הוואקף ומהשייח'ים במקום. 
בניגוד לעבר, אז המשטרה היתה נכנסת למסגד ושולפת ממנו את המתפרעים, המשטרה ממשיכה כיום את מדיניות אהרונוביץ' המעניקה למתפרעים חסינות בתוך המסגד. שם הם נחים, מחליפים כוחות, מקבלים אספקת מזון ואבנים, ויוצאים לסיבוב נוסף בהר נגד היהודים ונגד כוחות הבטחון. 
המתפרעים מצליחים לכפות את החלטתם למנוע שהייה חופשית של יהודים ותיירים בהר הבית. אמש פתחה המשטרה את ההר למשך שעה בלבד, ולכניסה מוגבלת מאוד בצידו המערבי בלבד ומהיום היא סגרה לחלטין את הר הבית בפני אזרחים שומרי חוק. למוסלמים והמתפרעים הכניסה חופשית ובלתי מוגבל. 
במטה ארגוני המקדש דורשים לפנות את כל המתפרעים המוסלמים מהר הבית וממסגד אל אקצה. ולאפשר עליית יהודים חופשית שקטה ורגועה במקום הקדוש.

בתגובה להתפרעויות בהר הבית והחלטת המשטרה לסגור את הר הבית למבקרים, אמרה סגנית יו"ר הכנסת חה"כ נאוה בוקר
"המשטרה נותנת פרס לטרור ובמקום להעניש את המתפרעים הערבים היא מענישה את היהודים שמתנהגים כחוק. בנס נמנע היום אסון כשאבן שהושלכה לעבר רחבת הכותל "רק" פצעה אישה. אם לא נדע לטפל בפורעים, בפעם הבאה כבר לא יהיו ניסים."

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, גינה את הוראת ראש הממשלה לסגור את הר הבית ליהודים ולמבקרים בעקבות הפרות סדר בימים האחרונים. לדבריו, יש להמשיך בשמירה על הסטטוס קוו בהר הבית ולאפשר למשטרת ישראל לעשות את עבודתה. לדבריו
"אסור לקבל החלטות תחת לחץ של התפרעויות אלימות. רק התנהלות עקבית ונחושה בשמירה על הסטטוס קוו תבטיח לאורך זמן ירידה באירועי אלימות ושקט בירושלים".

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן הגיב לסגירת הר הבית ליהודים:
"שוב אנחנו רואים את אותה כרוניקה שבה מתפללים מוסלמים מחללים את קדושת הר הבית על ידי שימוש באלימות ומי שמשלם את המחיר הם אזרחים שומרי חוק: תיירים ויהודים, שכל רצונם לעלות לרגל להר הבית."


חבר הכנסת יהודה גליק בתגובה לאלימות בהר הבית: 
"אני קורא לשר לביטחון הפנים ולמשטרת ישראל שהוכיחו בשנה האחרונה שהם יודעים להיאבק בנחישות מול האלימות בהר הבית ושבימים האחרונים נלחמת נגד הפורעים האלימים לא לחשוש ולהמשיך לפעול בנחישות. השנה האחרונה הוכיחה שכשמתמודדים בתקיפות ונחישות עם הגורמים הקיצוניים והמסיתים השקט מתקיים בהר. 
פניתי לשר וכן אעמוד על כך בועדת הפנים שהמשטרה תמצא את המסיתים והפורעים ותנקוט נגדם בענישה ממשית. 
לא יתכן שעשרות התיירים והיהודים שמבקשים לעלות ולבקר בהר הקודש, שממנו אמורה לצאת הקריאה 'לא ישא גוי אל גוי חרב' יהיו בני ערובה שוב ושוב בידי אספסוף אלים המוסת על ידי אנשי דת מוסלמים קיצונים.  
אני קורא למנהיגות המוסלמית לגלות אחריות ולהבין שהם יהיו הנפגעים המרכזיים מהאלימות והטרור".
חברת הכנסת שולי מועלם הגיבה לסגירת הר הבית לכניסת יהודים:
"השר גלעד ארדן החליט לסגור את הר הבית ליהודים ותיירים בגלל התפרעויות של הערבים. סליחה, אבל זה לא היה אמור להיות הפוך?"

הגולש יואל פרקנבורג הגיב בפוטס קולע:
הבן שלי חזר מוקדם מבית הספר וסיפר שהיה ילד שהרביץ לו בבית הספר.
אז שלחו את הבן שלי הביתה, לעונש.
אמרתי לו שזה בסדר ובסך הכל הגיוני. לא כדאי לעצבן ילדים אלימים, ועדיף לקבל עונש בעצמנו, במקום להעניש את הילדים האלימים.
חוץ מזה, אמרתי לו, מן הסתם הוא לא בא לילד הזה טוב בעין. אז בכלל.
*
אה, לא? לא זורם לכם?
ספרו על זה לראש ממשלת ישראל (!) שכאשר הוא שמע שיש ערבים שמתפרעים בהר הבית, הוא פשוט מנע מיהודים לעלות לשם להתפלל.
וכולנו חיים עם זה בשלווה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה