יום שני, 6 ביוני 2016

רמדאן בהר הבית, שעות מקוצצות, כפייה אסלאמית

המשטרה נוגסת בשעות הכניסה || אכיפת חוקי האסלאם בהר הבית

היום החל חודש הרמדאן המוסלמי  יהודים רבים עלו גם היום להר הבית  המשטרה מצמצמת בחודש הרמדאן את שעות פתיחת הר הבית ליהודים ומטילה מגבלות מיוחדות  הר הבית ייפתח ליהודים רק בשעות הבוקר  המשטרה כופה את חוקי האיסלאם על כל המבקרים  אוסרת הכנסת מזון ושתיה, גם לילדים

↓ למרות האפליה, יהודים ממשיכים לנהור להר הבית

עליית היהודים נמשכת היום להר הבית לאחר שאתמול, יום ירושלים עלו למקום למעלה משלוש מאות יהודים בתנאים קשים, המתנה ממושכת ואלימות מצד הוואקף.

גם היום המשיכו שכירי וואקף את התנכלויותיהם ליהודים. באחד המקרים ניסו למנוע מילד יהודי להתיישב לצילום, בטענה שהוא עלול לנצל זאת לתפילה. הם דרשו משוטרי המקום למנוע מהילד להתכופף, ובתגובה דרשו היהודים מהשוטרים שלא לשרת את מטרות הוואקף בהר הבית. בתגובה החלו שכירי הוואקף להתפרע.


צמצום שעות הכניסה ליהודים

עם תחילת חודש הרמדאן היום, החליטה המשטרה לצמצם בשעה נוספת את שעות הכניסה ליהודים בהר הבית. בעקבות כך הר הבית יהיה פתוח ליהודים רק בין השעות 7:30 עד 11:00 בבוקר בכל חודש הרמדאן. 

משטרת ישראל לקחה על עצמה לאכוף בהר הבית את חוקי האיסלאם על בני כל הדתות. למרות החום הכבד, המשטרה מונעת מכל אדם הכנסת דברי מאכל ואף בקבוקי שתיה להר הבית. הדבר מנוגד להתנהלות המשטרה בימי צום יהודיים, בהם אף שוטריה אוכלים ושותים בפרהסיה.

בקרב ארגוני המקדש תוקפים את ההחלטה שנוגסת בזכויות היהודים בהר הבית, ופוגעת בשעות הכניסה המצומצמות כבר מאוד ליהודים בכל השנה. "תחת שלטון המנדט הבריטי הר הבית היה פתוח ליהודים הרבה יותר שעות מאשר תחת שלטון הימין. הבריטים אבטחו את היהודים בהר הבית במשך כל שעות היממה וגם בימי שישי".

מאיימי הטרור מצליחים להפוך את הר הבית לנקי מיהודים מהשעה 11:00 במשך חודש שלם למרות שאין בכך שום צורך מבצעי. כל כולו נועד בכדי שלא להרגיז את המוסלמים שמבקשים לא לראות יהודים מול עיניהם בימים שהם צמים.

  • התמונות צולמו ע"י גילעד הדרי ומפורסמות באדיבותו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה