יום רביעי, 7 בספטמבר 2016

הרב שאר ישוב כהן על הר הבית: "שאלה למהנדסים, לא לרבנים"

כנס הרבנים למען הר הבית || תעלו, אח"כ יגיעו הרבנים

בעקבות תמונה שפרסמנו אתמול, בה נראה הרב שאר ישוב כהן זצ"ל בכנס רבנים למען הר הבית לפני 36 שנים, קיבלנו מאחד ממארגני הכנס פרטים מעניינים מהכנס וההכנות לקראתו.

בין המשתתפים: הרב מרדכי אליהו  הרב שאר ישוב כהן  הרב יהודה עמיטל  הרב יעקב אריאל  הרב ישראל אריאל  הרב דוב ליאור  הרב אליעזר שפירא

אמירות מעניינות מרבנים: "אל תחכו לרבנים, הציבור תמיד מקדים את הרבנים. עלו להר. כשתהיו 500 איש הרבנים יגיעו, וגם אני אגיע."  "שאלה למהנדסים, לא לרבנים" 


↓ הרב יואל אליצור מספר על כנס הרבנים למען הר הבית לפני 36 שנים


אתמול התפרסמה כאן כתבה על פועלו של הרב שאר ישוב כהן זצ"ל למען הר הבית. באחת התמונות נראה הרב בכנס רבנים למען הר הבית. מכיוון שהימים היו ימים טרום אינטרנט, פייסבוק וכו', התקשינו למצוא פרטים מלאים על הארוע. לצורך העניין פנינו לפרופ' הרב יואל אליצור, ממארגני הכנס והוא שיתף אותנו בזיכרונותיו מהארוע:

הארוע היה כנס רבנים, שהתקיים בשנת תש"מ בישיבת 'תורת חיים' (המבנה בו שוכנת כיום ישיבת עטרת ירושלים) בעיר העתיקה. ארגננו אותו במשך זמן רב. 

אחד הבנקים פרס את חסותו על הארוע והכין תיקיות פלסטיק עם שם הבנק והמלים "כנס רבנים למען הר הבית" או כיו"ב. 

השתתפו כ-40 רבנים (מתוך כ-400 שביקרנו והזמנו לקראת הכנס). הנחה את הכנס הרב יהודה עמיטל זצ"ל, ראש ישיבת הר עציון באלון שבות. 

בין משתתפי הכנס: הרב מרדכי אליהו, הרב שאר ישוב כהן ויבדלו לחיים הרב יעקב אריאל, הרב ישראל אריאל, הרב דוב ליאור, הרב אליעזר שפירא (בן אחיו של הרב אברהם שפירא).

כמה רבנים חשובים תמכו מבחוץ ולא רצו להגיע, אבל חתמו על המכתב, ביניהם הרב יוסף קאפח, הרב כדיר צבאן מנתיבות, הרב מרדכי לופז מעכו - חבר בית הדין הרבני הגדול, הרב מרדכי אליהו הכין מכתב משלו ולא חתם עם האחרים. 

נפגשנו אחר כך עם הרב הראשי הרב עובדיה יוסף ואני זוכר שהוא דיבר בחיוב על הנושא ואמר שהמצב בהר הבית בלתי אפשרי וצריך לכנס התכנסות של פוסקי הלכה שתדון בדבר. 

אמירות מעניינות

הרב אליעזר שפירא אמר לנו: "אל תחכו לרבנים, הציבור תמיד מקדים את הרבנים. עלו להר. כשתהיו 500 איש הרבנים יגיעו, וגם אני אגיע."



בתוך התיק שחילקנו למשתתפים היה מאמר של הרב שאר ישוב כהן ב'הצופה', שכותרתו היתה: "שאלה למהנדסים, לא לרבנים". הוא גם דיבר בחום על העלייה להר הבית.

כל משתתפי הכנס דיברו על הצורך בשינוי המצב העגום בהר הבית. רובם דיברו בחום על עליה להר הבית לפי ההלכה.


ובשולי הדברים, השבת אבדה

החומר היקר על הכנס ועל ההכנות לקראתו אבד וכך מספר הרב אליצור:

לפני כמה שנים והשאלתי למישהו את כל החומר שברשותי מהכנס ההוא "ליום אחד". בינתיים שכחתי מי השואל והחומר לא אצלי.  יואל

אם השואל קורא דברים אלו, אנא השב את האבדה לבעליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה