יום ראשון, 30 באוקטובר 2016

הר הבית בידינו/ הרב חברון שילה

קול מבשר מבשר ואומר || קול הגאולה נשמע בהר הבית

הרב חברון שילה על בהושענא רבה להר הבת עם משפחתו  הרב התכונן לקלת הפנים המוכרת מהעבר, אך הופתע  הוא מספר על ההפתעה בהר הבית באוירת ההושענות שאר לפני העליה  הר הבית מחכה ליהודים  העליה שקטה ורגועה  טובלים ועולים בין השעות 7:30 עד 10:00 ומ-12:30 עד 13:30 בימים א-ה

תוצאת תמונה עבור חברון שילה הר הבית
הרב חברון שילה עם תלמידיו בהר הבית באדר ב' תשע"ו

↓ מאת: הרב חברון שילה/ עולם קטן

קול מבשר מבשר ואומר

הושענא רבא בצהריים. נוסעים לירושלים לעלות להר בית ה'. בפסח האחרון זכינו בני המשפחה לעלות בערב שביעי של פסח. עלייה קטנה ומצומצמת. למי יש זמן בערב חג לעלות להר? אז התבשרנו שאנחנו זוכים להיות העולה האלף להר הבית בטהרה בחג הפסח. 

והפעם? האם גם בחג הסוכות נזכה להיות העולה האלף, מספר עגול ויפה? מתברר שלא, אין מספר עגול. אנחנו העולים האלף שש מאות ומשהו. אנחנו גם לא כל כך מיוחדים. ערב שמחת תורה. צהרי היום, שלוש קבוצות של עולים בטהרה, כמעט מאה איש, בנוסף ל-240 שעלו בבוקר. יותר מ-2,500 עולים מתחילת חודש תשרי.

משהו שונה לגמרי היה באוויר. מתקדמים בשירה בגשר העץ העולה להר; תכף יאסרו עלינו לשיר, והעלייה להר בית ה' תלווה במוזיקה אחרת - צעקות "אללה אכבר" בכל מקום. תכף נלך מוקפים ומושפלים, כאשר ישמעאל מתנהג כאדון בהר ואנו כבני השפחה.

והנה, הפתעה. שקט מוחלט בהר. כמעט בלי בני דודים. היהודים הולכים בקבוצה גדולה. משטרת ישראל מפקחת ושומרת. היא האדון בהר, היא מובילה והיא הקובעת. אפשר שוב ללכת בהר בשתי קבוצות במקביל. כולם מספיקים לעלות. הולכים במסלול הארוך. אפשר להסביר ואפשר ללמוד. להתפלל עדיין אפשר רק בלב. עדיין העיקר חסר, "בית מקדשנו ותפארתנו... היה לשרפה", אבל ממשלת ישראל החליטה ומשטרת ישראל מוציאה אל הפועל. יהודים יכולים לעלות להר בית ה' בקבוצות גדולות. לא חמאס ולא המוראביטון שולטים בהר, אלא עם ישראל על ידי שליחיו במשטרה חזר לשלוט בהר.


קול מבשר מבשר ואומר

"קול מבשר מבשר ואומר" - הפיוט האחרון לפני חבטת ערבות עוסק כולו בגאולה. לכאורה, מכיוון שהוא מדבר על העתיד, היה צריך לומר "קול יבשר", ולא בלשון הווה "מבשר". ומדוע אומרים פעמיים את המילה "מבשר"? בעודני הולך בהר הבית נזכרתי והבנתי מה אמרתי הבוקר בתפילות הושענא רבא בבית הכנסת בעתניאל. קול הגאולה נשמע בכל יום. הוא מבשר ואומר. וחוזר ומבשר ואומר. יש השומעים את הקול הראשון, יש השומעים את הקול האחרון, אבל הוא תמיד בכל יום מבשר ואומר. 

כך היה בעלייה לארץ, כך קורה בהתיישבות ביהודה ושומרון, וכך קורה בהר הבית. יש ששמעו לקול הראשון ומיהרו לעלות מיד אחרי מלחמת ששת הימים, יש ששמעו את הקולות המאוחרים יותר. ועתה הנה חוזר הקול ומבשר ואומר. הר הבית פתוח, ממשלת ישראל ומשטרת ישראל שהן נציגות עם ישראל, מזמינות אתכם לעלות. הן עושות זאת בפנים מאירות, בסבלנות ובהזדהות. מדריכים יכולים להדריך אתכם בכל הלכות העלייה. אפשר עכשיו לשנות את ההיסטוריה.

האם נשמע את הקול המבשר?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה