יום שלישי, 1 בנובמבר 2016

בשבוע הבא כנס ממלכתי בכנסת לחיזוק הקשר היהודי להר הבית

כנס דורשי ציון במשכן הכנסת || חיזוק הקשר היהודי להר הבית

אונסק"ו שמונסק"ו יכולים לדבר  כנס דורשי ציון יציין במעמד ממלכתי את הקשר היהודי החזק של עם להר הבית  הכנס יתקיים ביום עליית הרמב"ם להר הבית  יום שני, ו' במרחשון במעמד יו"ר הכנסת, שרים וחברי כנסת  יש להזמין מקומות מראש בקישור למטה


↓ כנס דורשי ציון בכנסת

על רקע החלטות אונסק"ו השנויות במחלוקת יתקיים בכנסת כנס שיחזק ויעצים את הקשר היהודי להר הבית

יו"ר הכנסת, שרים וחברי כנסת רבים, יציינו לראשונה בכנסת את חג עליית היהודים להר הבית, ביום שני (7/11), בטקס רשמי שיתקיים באודיטוריום של הכנסת.

חג העליה להר הבית נוסד על פי הנהגת הרמב"ם שקבע ליום-טוב את יום עלייתו להר הבית, ביום ו' בחשוון תתקכ"ו. 

את עלייתו להר הבית והיום-טוב שקבע על כך מתאר הרמב"ם באיגרתו המפורסמת בסוף פירושו למסכת ראש השנה, ובפרק התשובה שבספר חרדים. "יָצָאנוּ מֵעַכּוֹ לַעֲלוֹת לִירוּשָׁלַיִם תַּחַת סַכָּנָה [סכנת הדרכים בתקופת השלטון הצלבני], וְנִכְנַסְתִּי לַבַּיִת הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ, וְהִתְפַּלַּלְתִּי בּוֹ, בְּיוֹם חֲמִישִׁי, שִׁשָּׁה יָמִים לְיֶרַח מַרְחֶשְׁוָן... הַיָּמִים הָאֵלּוּ, שֶׁהֵם שִׁשִּׁי בְּמַרְחֶשְׁוָן, נָדַרְתִּי שֶׁיִּהְיוּ לִי כְּמוֹ יוֹם טוֹב, וּתְפִלָּה וְשִׂמְחָה בַּה', וַאֲכִילָה וּשְׁתִיָּה".

בקרב פעילי המקדש הפך יום עליית הרמב"ם ליום שנתי של חגיגת העלייה להר הבית וההתקדמות למקדש. בשנים האחרונות אף נערכים ביום הזה כנסים חגיגיים תחת הכותרת "כנס דורשי ציון", מפעל לציון הקשר להר הבית מיוזמתו של חבר הכנסת יהודה גליק.

בשנה האחרונה הפך הכנס גם לאירוע הודיה על הצלתו של גליק עצמו שניצל בנס מהתקפת ירי לאחר הכנס שהתקיים לפני שנתיים במרכז בגין. מוסלמי מעובדי המקום ירה בגליק ארבעה כדורים מטווח אפס לאחר שווידא איתו שהוא אכן יהודה גליק, המעורר מחדש את הקשר היהודי להר הבית. גם הנס הזה יצויין באחד משלבי הכנס בכנסת.

בנוסף ליו"ר הכנסת הבטיחו כבר את השתתפותם בכנס גם השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שרת התרבות מירי רגב, חברי כנסת רבים ומאות אזרחים שכבר נרשמולהשתתף בכינוס התקדימי הפתוח באופן חופשי לכל אזרחי ישראל.

במטה ארגוני המקדש מציינים כי כנסי עיון בענין הר הבית כבר התקיימו בכנסת. אולם הפעם מדובר בחידוש מרענן שמהווה הכרה במעמדם של העולים להר הבית ובחשיבותו של המקום לעם היהודי. "בהמשך למהפך תשע"ו בהר הבית, מדובר בצעד נוסף של התקדמות בזכויות היהודים במקום המקדש". אומרים במטה.

קישור הרשמה לכנס (חובה): http://bit.ly/2e8yjC4

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה