יום חמישי, 3 בנובמבר 2016

התשובה לאונסק"ו: כנס ממלכתי לחיזוק הקשר היהודי להר הבית

כנס ממלכתי למען הר הבית בשידור ישיר || ערוץ 20

בשבוע הבא ייערך במשכן הכנסת כנס ממלכתי שיציין את הקשר העמוק למקום הקדוש לעם היהודי, ביוזמת חה"כ יהודה גליק. הכנס יועבר בשידור ישיר באתר ערוץ 20

מספר היהודים שעלו להר הבית בשנת תשע"ו. 10/10/16 יצחק פאפא


על רקע החלטות אונסק"ו השנויות במחלוקת יתקיים בכנסת כנס ממלכתי שיחזק ויעצים את הקשר היהודי להר הבית. הטקס הרשמי יתקיים באודיטוריום הכנסת בהשתתפות יו"ר הכנסת, שרים וח"כים ביום שני הקרוב (7/11).

הכנס יתקיים בסימן יום עליית הרמב"ם להר הבית ביום ו' בחשוון תתקכ"ו, אותו קבע ליום טוב לדורות הבאים. בקרב פעילי המקדש הפך יום עליית הרמב"ם ליום שנתי של חגיגת העלייה להר הבית וההתקדמות למקדש. בשנים האחרונות אף נערכים ביום הזה כנסים חגיגיים תחת הכותרת "כנס דורשי ציון", מפעל לציון הקשר להר הבית מיוזמתו של חבר הכנסת יהודה גליק.התקדמות בזכויות יהודים בהר

בשנה האחרונה הפך הכנס גם לאירוע הודיה על הצלתו של גליק עצמו שניצל בנס מהתקפת ירי לאחר הכנס שהתקיים לפני שנתיים במרכז בגין. מוסלמי מעובדי המקום ירה בגליק ארבעה כדורים מטווח אפס לאחר שווידא איתו שהוא אכן יהודה גליק, המעורר מחדש את הקשר היהודי להר הבית. גם הנס הזה יצויין באחד משלבי הכנס בכנסת.

בנוסף ליו"ר הכנסת הבטיחו כבר את השתתפותם בכנס גם השר לענייני ירושלים זאב אלקין, שרת התרבות מירי רגב, חברי כנסת רבים ומאות אזרחים שכבר נרשמו להשתתף בכינוס התקדימי הפתוח באופן חופשי לכל אזרחי ישראל.

במטה ארגוני המקדש מציינים כי כנסי עיון בעניין הר הבית כבר התקיימו בכנסת. אולם הפעם מדובר בחידוש מרענן שמהווה הכרה במעמדם של העולים להר הבית ובחשיבותו של המקום לעם היהודי. "בהמשך למהפך תשע"ו בהר הבית, מדובר בצעד נוסף של התקדמות בזכויות היהודים במקום המקדש". אומרים במטה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה