יום שבת, 3 בדצמבר 2016

בית הכנסת חגג בחירת שני מתפללים לוועד המטה

שני נציגים לבית כנסת אחד || חזון דוד בקרית ארבע והר הבית

שניים מחברי הוועד החדש של שוחרי המקדש מתפללים באותו בית כנסת בקרית ארבע • בבית הכנסת ציינו השבת את בחירתם בדרך ייחודית • השניים שוחחו על המשך הפעילות ועל הדרך לאחד את כל הכוחות למען הר הבית

תפילה בחזון דוד לאחר אחת ההריסות של בית הכנסת

↓ חזון דוד והר הבית

קצת על חזון דוד

בית הכנסת חזון דוד הוקם בקרית ארבע לפני יותר מחמש עשרה שנה. הוא הוקם על אם הדרך בין שכונותיה המרכזיות של קרית ארבע לבין גבעת האבות ומערת המכפלה. אמנם אין איש שיכול להוכיח בעלות על הקרקע, אך לא זה הדבר שימנע מהרשויות להרוס את בית הכנסת ארבעים פעמים. 

לפני כשנה וחצי הוחרב בית הכנסת והשטח הוכרז כשטח צבאי סגור בעקבות פסק של בג"ץ שניתן לבקשת ערבים, שטוענים לבעלות על השטח מבלי אפשרות להוכיח את הבעלות. העתירה הוגשה בעקבות לחץ של ארגוני שמאל. בג"ץ לא ראה כל בעיה בהחרבת בית כנסת בגלל טענת סרק של ערבים וארגוני שמאל (מוכר?).

מאז ממשיכים עשרות מתפללי בית הכנסת להתפלל תחת כיפת השמים בקיץ ובחורף, תוך אלתור פתרונות שונים שיאפשרו תפילה בשמש ובגשם.

חזון דוד והר הבית

אחד הדברים שמייחדים את בית הכנסת הוא הקשר של מרבית מתפלליו להר הבית. חלק גדול מהעליות של תושבי קרית ארבע להר הבית יוצאות מבית הכנסת חזון דוד. רוב העולים לתורה מבקשים לברך לאחר העליה גם את העולים בטהרה להר הבית.

ר' פינחס אנגל, מהעולים הקבועים להר הבית, מעביר מדי שבוע בבית הכנסת שיעור במסכת יומא שעוסקת רובה בעבודת המקדש ובעבודת היום הגדול.

שמחה מיוחדת בחזון דוד

בשבת האחרונה - פרשת תולדות חגגו מתפללי בית הכנסת את בחירתם של שניים ממתפלליו לוועד שוחרי המקדש. בנצי גופשטיין ואסף לרנר כובדו בעליה לתורה. בברכת "מי שבירך" מיוחדת הוזכרו העולים בטהרה להר הבית, פעילים למען בניין המקדש וחברי הוועד החדש.

שיעורו הקבוע של בנצי גופשטיין בבית הכנסת עסק השבת בבניית בית המקדש על ידי שלמה (מלכים א ו). לאחר השיעור בתנ"ך הועבר שיעור על סוגיות בתלמוד ירושלמי על ידי הרב אברהם בלאס שליט"א. השיעור עסק ברובו ביחס הירושלמי לבניין המקדש בידי אדם.

בין לבין שוחחו ביניהם שני חברי הוועד החדש על ענייני הר הבית ובין היתר עסקו באפשרויות השונות לשיתוף מלא של כל שוחרי המקדש בעשייה, כולל קבוצות שנציגיהן לא נבחרו לוועד ובפרט נשים למען המקדש וסטודנטים למען הר הבית.

תגובה 1: