יום חמישי, 19 בינואר 2017

חדש בקרית ארבע! בית מדרש מקדש גם ברוסית

בית מדרש מקדש בקרית ארבע || גם ברוסית

בית מדרש מקדש לנשים בקרית ארבע ממשיך לפרוץ גבולות  לפני השיעור לנשים ביום ראשון הקרוב בשעה הרגילה, יתקיים שיעור ברוסית גם לגברים  אניה וד"ר מאיר אנטופולסקי יעבירו שיעור על הקשר היהודי להר הבית במשך הדורות  בשבע בערב יתקיים השיעור ברוסית לכלל הציבור  בשמונה בערב יתקיים שיעור בעברית לנשים  השיעורים יתקיימו בספרייה הציבורית  הציבור מוזמן


↓ לומדים מקדש בכל השפות

בקרית ארבע יש ציבור רחב ומגוון של יהודים שעלו ממדינות חבר העמים, חלק מהמבוגרים שבהם, עדין מתקשים לדבר בעברית שותפת. לאור דרישה מהשטח, החליטו מארגנות בית מדרש מקדש לנשים בקרית ארבע להקדים לשיעור השבועי הקרוב, שיעור ברוסית.

ביום ראשון הקרוב כ"ד בטבת (22/1/17) בשעה שבע בערב יתקיים שיעור מיוחד לדוברי רוסית - גברים ונשים, מפי אניה וד"ר מאיר אנטופולסקי על הקשר היהודי להר הבית במשך הדורות.

בשעה שמונה בערב, לאחר השיעור ברוסית יעבירו בני הזוג שיעור בעברית במסגרת הרגילה של בית מדרש מקדש לנשים. האירועים יתקיימו בספרייה הציבורית בקרית ארבע.

לאניה וד"ר מאיר אנטופולסקי ידע רב וכמיהה עצומה לבניין המקדש. בני הזוג אנטופולסקי נמנים עם מייסדי ארגון נקודת המפגש, אשר הוקם על ידי חברים שעלו ממדינות חבר העמים. הארגון שם לו למטרה ליצור מרחב תרבותי לאנשים בעלי מגוון דעות ואשר השיח היהודי נמצא במרכזו.

הארגון פועל בקרב יהודים דוברי רוסית ומפיץ תורה ברבים, הוא פתוח לשומרי מצוות ולכאלה שאינם שומרי מצוות ללא כל תנאי. 

בני הזוג הוציאו לאחרונה ספר הדרכה על הר הבית בכמה שפות. הספר הוקדש לזכרם של יצחק וטליה אימס הי"ד, אשר היו בין העולים הבולטים להר הבית ובין הפעילים המרכזיים למען בניים המקדש.

לארגון הערב שותפות רינה אריאל, אשר מקדישה את פעילותה לזכר בתה הלל הי"ד, צפורת חזי מראשונות ילידי קרית ארבע חברון, בתו של הצייר המפורסם ברוך נחשון ופעילה מרכזית בתנועת נשים למען המקדש. יוזמת השיעור ברוסית היא אורה פרידמן, העולה עם משפחתה להר הבית ונמנת על המתפללות הקבועות בבית הכנסת המפורסם חזון דוד בקרית ארבע - יחד עם חיים בעלה וילדיה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה