יום שישי, 10 במרץ 2017

פגישת עולי הר הבית עם מוסלמים בעלי השפעה בהר

פגישה עקרה שלא הניבה דבר || עשירי בטבת תשמ"ח

נראה דמיוני, אבל זה קרה • עולי הר הבית נפגשו לפני כעשרים ותשע שנים עם מוסלמי בעל קשרים בממלכה ההשאמית בעבר הירדן ובעל השפעה על הוואקף המוסלמי בהר הבית, בניסיון להקל על עליית יהודים להר • תוצאות הפגישה - כישלון מוחלט • הפרטים פורסמו בעלון התנועה לכינון המקדש בטבת תשמ"ח

קטע מ"יבנה המקדש" - ביטאון התנועה לכינון המקדש, כ' בטבת תשמ"ח

↓ ניסיון הדברות כושל עם מוסלמים על הר הבית

פגישה ייחודית ויוצאת דופן התקיימה לפני יותר מעשרים ותשע שנים בין עולי הר הבית לבין העורך דאז של העיתון אל-אנוואר" שיצא במזרח ירושלים - כך דווח ב"יבנה המקדש" - ביטאון התנועה לכינון המקדש בגיליון שיצא ב-כ' בטבת תשמ"ח.

מטעם עולי הר הבית השתתפו בפגישה קצין בכיר בדימוס במשטרת ישראל, מר קפלן, הרב אברהם אייזיקס והרב עודד כיטוב.

הפגישה אורגנה על ידי מר קפלן, קצין המשטרה הבכיר בדימוס, אשר האמין שעורך העיתון המקורב לממלכה ההשאמית בעבר הירדן, אשר לו יד ורגל בנעשה בהר הבית, יוכל לפעול בקרב אנשי הוואקף המוסלמי כדי להפסיק להצר את צעדי היהודים בהר הבית.

הפגישה הסתיימה בלא כלום עם הבנה שלא ניתן לקיים דו שיח עם המוסלמים לגבי הר הבית. מאז ועד היום לא ידוע על ניסיונות הידברות עם מוסלמים בהר הבית, פרט לתיאום עליה להר הבית של הרב פרומן ז"ל לרגל חתונת בנו, אשר תואמה עם גורמים מוסלמיים עמם היה בקשר.

ניסיון ההידברות היחיד המוכר לנו מצד המוסלמים היה באמצעות כדורי האקדח שנורו בחברנו ח"כ יהודה גליק לפני כשנתיים וחצי בעת ניסיון ההתנקשות בחייו בסיום כנס לציון יום עליית הרמב"ם להר הבית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה