יום שני, 6 במרץ 2017

צפו: הֱבִיאַנִי הַמֶּלֶךְ חֲדָרָיו/ הרב וולפסון בהר הבית

מגשימים את משאלת משה רבנו || הדרכה מלאה בהר הבית

יהודים רבים עלו להר הבית לרגל ז' אדר, יום ההילולא של משה רבינו • הרב אלישע וולפסון מרבני ישיבת צפת ומחבר הספר "לשכנו תדרשו" היה מיוזמי העליה המיוחדת, ועלה להר בראשות קבוצה גדולה שהגיעו איתו מהצפון לתפילה ליד הכותל המערבי ועליה להר הבית • חיים אלבום מכפות המנעול היה שם תיעד וערך את העלייה וההדרכה


↓ מצפת להר הבית

במשך כל שהותם בהר הבית מסר הרב וולפסון שיעור תורני בענייני הר הבית, בין היתר אמר הרב כי העולים כיום להר הבית מקיימים בעלייתם מספר מצוות חשובות. 

בין השאר פירט הרב גם את מצוות "לא תחנם", "והורשתם את הארץ", ואף "ולא תחללו את שם קדשי". שהעולים להר מקיימים בכל נוכחות במקום.

לדברי הרב, בזכותם של העולים נוכחים במקום כוחות בטחון רבים, ובכך הופך המקום לאתר יהודי שאיננו מופקר לוואקף האיסלמי.

"אנחנו זוכים לעלות כאן היום ביום פטירתו של משה רבינו בשמו ובזכותו. משה רבינו רצה מאוד לעלות להר הבית כפי שהתחנן בתפילתו הידועה "אעברה נא ואראה את הארץ הטובה, ההר הטוב הזה והלבנון", ואנחנו זוכים להגשים את משאלתו, אמר הרב.

העלייה להר הבית ממשיכה לצבור תאוצה רבה בעקבות השקט שחזר למקום. העולים בירכו את השר לבטחון הפנים גלעד ארדן שבהוראתו הישירה גורשו מההר שכירי המוראביטון והמוראביטאת הצעקניים.

בין העולים להר הבית עם הרב וולפסון נמנו גם חתן וכלה, והעולים בירכו אותם בברכת החתנים המיוחדת בהר הבית. העולים דיווחו כי הם אובטחו בכל משך עלייתם על ידי שוטרים וכוחות בטחון שחצצו ביניהם לבין שכירי וואקף רבים שעקבו אחריהם.

2 תגובות:

  1. מי נתן לו רשות להמציא ש"לא תחנם", קרי אל תתנהג כלפיהם בחנינה או רחמים, פירושו "אל תתן להם חניה"?

    השבמחק