יום שני, 27 במרץ 2017

תירגול קרבן הפסח מתקרב למקום המקדש

מתרגלים את הקרבת הפסח ליד שערי הר הבית || עם הפנים פנימה

מעמד תירגול קרבן הפסח המתקיים בשנים האחרונות בקהל אלפים, הולך ומתקרב השנה צמוד למקומו הייעודי בהר הבית.


↓ מתקרבים לדבר האמיתי

אירגוני המקדש יקיימו השנה את תירגול קרבן הפסח ברחבת גן דווידסון הצמוד לכותל המערבי והדרומי של הר הבית.

מעמד התירגול הפך בשנים האחרונות לאירוע השנתי המרכזי של הכיסופים לשיבת המקדש, והוא זוכה להשתתפות מרשימה של רבנים, ראשי ישיבות וחברי כנסת.

בין הרבנים ששיגרו את ברכותיהם למעמד נמנים גדולי הרבנים כמו הרב דב ליאור והרב נחום רבינוביץ. הרב אריה שטרן רבה של ירושלים, והרב שמואל אליהו רבה של צפת אף השתתפו בעצמם במעמד התירגול לצידם של הרב יעקב מדן, הרב שבתי רפפורט, הרב אורי שרקי, הרב אריה ברונר, הרב מנחם בורשטיין, והרב יהודה קרויזר רבה של מצפה יריחו.

האירוע המשחזר את שחיטת קרבן הפסח במקדש מבוצע על ידי כהנים לבושים בגדי כהונה לבנים, עם מזבח דמה. עליו עולים להקטיר את החלבים שאינם נאכלים, ובשר הכבש מחולק בין המשתתפים שהביקוש לו לקערת ליל הסדר הולך ועולה משנה לשנה.

התירגול המתקיים מדי שנה בי' בניסן, יתקיים ביום חמישי שלפני פסח בכוונה לעורר את הכיסופים, להמחיש וללמוד את סדר ההקרבה האמורה להתקיים בערב החג במקומו המיוחד לו בהר הבית, אומרים במטה המשותף של ארגוני המקדש. במטה מייחלים ומקווים מדי שנה שהממשלה תאפשר את הקרבת הפסח במועדו על פי ההלכה הקובעת ש"מקריבין את כל הקרבנות אף על פי שאין בית המקדש קיים".

אין מתאים יותר משנת היובל לשחרור הר הבית לחידוש עבודת המקדש במקומו, אומר אסף פריד דובר המטה. אולם, גם אם הרשויות יעמדו בסירובן גם השנה, ברור לנו שככל שיותר יהודים ישתתפו באירוע כן נזכה לעשותו ולהחזיר את הסדר האמיתי עם קרבן הפסח.

פריד מציין בהתרגשות כי למעלה מחמישים איש כבר התנדבו ביומיים הראשונים למיזם ההדסטארט של התירגול. שיבת המקדש צריכה להיעשות על ידי כל ישראל, ואנחנו מזמינים את כולם להשתתף בתירגול ולבטא את הדרישה הציבורית לשוב ולחדש ימינו כקדם במקדש כמצווה עלינו בתורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה