יום חמישי, 13 באפריל 2017

סיכום יומי: זינוק חד במספר היהודים בהר הבית

יותר מפי שניים משנה שעברה || זרם העולים מתגבר

זינוק חד במספר היהודים בהר הבית  רבני ערים וראשיה עלו לרגל  מנייני תפילה בשער ההר  סיכום יומי מהר הבית  יום ראשון של חול המועד פסח  יום רביעי, טז ניסן תשע"ז  "ייראה" - עידוד עליה להר הבית כהלכה


↓ סיכום היום הראשון של חול המועד

360 יהודים עלו אתמול להר הבית. המספר מסמן זינוק ב-128% לעומת מספר העולים להר הבית אשתקד ביום הזה. אז עלו להר 158 יהודים. 

רבנים ואישי ציבור

בין העולים הרבים היום להר הבית נצפו גם הרב צפניה דרורי שליט"א רבה של קרית-שמונה וראש ישיבת ההסדר בעיר, הרב יהודה שלוש שליט"א מנתניה, בנו של הרב דוד שלוש זצ"ל רבה של העיר, הרב יואל אליצור, יהודה עציון, הרב אליהו וובר, חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ועוד

תפילות בשער ההר

עשרות יהודים שהגיעו להר הבית בשעות הבוקר המוקדמות התפללו בכניסה להר במניין כוותיקין, עולי ההר דיווחו על שלושה מנייני תפילות שהתקיימו שם, עם ספר תורה שהובא למקום. 

לאור ההיענות הגדולה יתקיימו מנייני תפילות במקום בכל ימי החג, שיחלו עם הנץ החמה בשעה 5:45.

קבוצות

המשטרה קיבצה את העולים הרבים לקבוצות קבוצות. מספר היהודים בקבוצה הוגבל עד 35 יהודים בקבוצה. בהיערכות חג מיוחדת, איפשרה המשטרה את שהייתם של שתי קבוצות במקביל בכל עת.

עצורים ומעוכבים

3 יהודים נתפסו היום על ידי שוטרים בהר הבית.

יהודי שהשתחווה בהר נעצר ושוחרר. יהודי נוסף נעצר לאחר שהשתחווה והכריז את קריאת "שמע ישראל" נעצר גם הוא.

יהודי שלישי הוצא מההר, ואף עוכב לדקות ספורות, בטענה שהוא התפלל.

כיבוד והפעלות

העולים להר שבחו היום מאוד את התנהלות קליטת העולים להר הבית במשך כל שעות העלייה. ארגוני המקדש דאגו לכיבוד קל ושתיה לעולי הרגל, עמדת הפעלה ויצירה לילדים הופעלה לממתינים, והמשטרה איפשרה העמדת תחנה לחלוקת כיבוד בעמדת ההמתנה הפנימית. השוטרים אף העניקו לעולים כרטיסי ברכה חגיגיים.

הכיבוד וההפעלות לילדים יהיו בכל ימי חול המועד לרווחת עולי הרגל.

סילוק מתפרעים מוסלמים 

המוסלמים מדווחים על סדרת מעצרים בשבוע האחרון של גורמי טרור בשורותיהם, מניעת כניסתם של עשרות חשודים להפרת שלום היהודים בהר. ואף חדירה לילית תקדימית של המשטרה למסגד לאיתור אמצעים שלילים שהוכנו תמיד במקום. העליות יהודים אכן עברו בשלום ובבטחון.

נתוני שנה שעברה להשוואה

158 יהודים עלו להר הבית אשתקד.

25 יהודים לקבוצה הוגבלו אז.

13 יהודים עוכבו והוצאו מההר.


הנתונים באדיבות: 
*ייראה* - עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה