יום ראשון, 16 באפריל 2017

עולי רגל מספרים: חוויות ולקחים

להודות על ההתקדמות הגדולה || לתקן ולהתקדם הלאה

נשים למען המקדש מנהלות קבוצת הוואטסאפ תוססת ועשירה  רובו ככולו של החומר עוסק בנעשה בהר הבית, בשאיפה למקדש וגם בנושאים נשיים קשורים  רחל סלע, פעילה מרכזית בהר הבית היא אחת המדריכות המבוקשות בהר  לרחל יש כישרון לדבר באופטימיות ובנעימות גם כשהיא מעבירה ביקורת נוקבת  את תחושותיה ותובנותיה מהעליות לרגל השבוע בחג היא העבירה לחברות הקבוצה


↓ רחל סלע/ מתוך קבוצת הוואטסאפ של נשים למען המקדש

המוסלמים מפחדים מתפילה יהודית ובפרט בהר הבית. 

לצערנו, בהוראת ראש הממשלה ולמורת רוחם של שרים בממשלה, משטרת ישראל אוכפת באדיקות את האיסור המקומם על תפילה גלויה של יהודים בהר הבית. אולם תפילה בלב או תפילה כמשיח עם חברו לא נאסרת.

אחת הנשים שאלה בקבוצת הוואטסאפ של נשים למען המקדש אלו תפילות ראוי לומר בהר הבית. הנה תשובתה של רחל סלע:
אני הבוקר אמרתי ושרתי הלל בהר... בוודאי שיבשתי לא מעט אבל מניחה שה' הסתדר עם מה שיש...בהר לומדים לדבר עם ה' בשיחה מקומית ישירה.אין תפילה אחרת כי גם אם תהיה לא יתנו להכניסה.יכולה לחבר לעצמה תפילה ולכתבה על ניר ולומר אותה.עוד יבואו ימים טובים מאלה...

רחל היתה כמובן בין המוני עולי הרגל. גם רחל חוותה את השינויים לטובה ביחס לעבר. כהרגלה, היא פועלת לעודד עליה המונית להר הבית.

כך היא כתבה לחברות הקבוצה:
חברות יקרות
בואנה להר! ורצוי בבוקר ולא בצהריים.
היחס והמצב כל הזמן משתפרים ושווה לחוות את זה!בעוד זמן מה נספר לנכדינו כסיפורי סבתא שלא יאומנו אבל בינתיים בואו להרגיש את ההתקדמות בהתהוותה! 
הייתי הבוקר וזה לא יאומן. השוטר מוודא עם העולים שנעליהם לא מעור ועונה אמן כשאני אומרת שבקרוב כל ברכת כהנים תהיה בהר!!! 
בואו והביאו את כל המשפחה והשכונה, אפילו את סבתא בהליכון.
ביום השני של חול המועד הגיעו להר הבית יותר מ-420 יהודים. מתוכם, יותר מ-160 איש הגיעו בשעת הצהריים היחידה בה פתוח הר הבית ליהודים.

משטרת ישראל לא היתה ערוכה כראוי, חלק מהעולים נאלצו להסתפק בכניסה חפוזה להר ויציאה משער השלשלת הסמוך, פניהם של חלק מעולי הרגל בצהריים הושבו ריקם והם לא זכו לעלות להר הקדוש.

חלק מהעולים והפעילים הפנו את התסכול והכעס כלפי המשטרה. אחרים ורחל סלע ביניהם, סבורים שאת השינוי יש לקדם באמצעות עידוד יותר יהודים לעלות להר הבית.

כמו רבים, רחל סלע מאמינה שהמשטרה פועלת לפי הנתונים הידועים והמוכרים לה. אם רוצים לגרום לשינויים, יש לשנות את הנתונים. כשם שהמשטרה למדה להתמודד עם עליית 300 איש בשעות הבוקר, כך היא תלמד להתמודד עם עליית אלפים ורבבות, אם הם יגיעו כמובן...

עליות המוניות להר הבית יביאו ללחץ לשינוי הנהלים, להרחבת השעות ובע"ה לירושה מלאה של הר הבית. הלחץ יפעל כלפי דרגי השלטון בארץ ויעורר רחמים מלמעלה.

לכן חלקם בקידום ענייני המקדש של אלו שהגיעו לשערי הר הבית ולא זכו לעלות, שווה לחלקם של עולי הרגל שזכו לחזות בנועם ה' ולבקר בהיכלו.

כך כתבה רחל סלע לחברות בעקבות שני הימים הראשונים של חול המועד:
מי שמגיע עד 9.30 כמעט ודאי שייכנס מיד בלי לחכות ולסיבוב מלא וסביר.
אחרי זה מכניסים להצצה של חמש דקות רק כדי שהמשטרה תוכל לסמן וי שהכניסה את כולם. 
בצהריים בלגן. היום עשרות לא נכנסו בצהריים. בבוקר זה רץ כסידרו. בצהריים יש רק שעה והעסק אז לא מצליח. עד שיגדילו את השעות בצהריים יש להגיע בבוקר. וככל שיבואו יותר השיפור יתקדם והמשטרה תיתן פתרונות. בדיוק כפי שבבוקר היא כמעט מצליחה. 
רק הלחץ במציאות מקדם!!! כמובן זו מלחמה בארץ ואמירה כלפי שמיא ובכוחות משולבים, ורק כך, מתקדמים ב"ה!
קוּמוּ וְנַעֲלֶה צִיּוֹן אֶל ה' אֱלֹהֵינוּ!
וְהָיָה רֵאשִׁיתְךָ מִצְעָר וְאַחֲרִיתְךָ יִשְׂגֶּה מְאֹד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה