יום ראשון, 16 באפריל 2017

חידוש: ברכה משטרתית לעולי הרגל בהר הבית

בָּרוּךְ הַבָּא בְּשֵׁם ה' בֵּרַכְנוּכֶם מִבֵּית ה' || ברכה משטרתית לעולים

כרטיס ברכה משטרתי, כיבוד קל, שתייה, מדבקות וחיוך  כל אלו המתינו לעולי הר הבית לפני כניסתם להר הקדוש  לראשונה הורשו תנועות המקדש להקביל את פני הבאים בתוך המתקן המשטרתי ולהנעים שם את זמן ההמתנה  התגובות מדברות בעד עצמן


↓ ברכות, כיבוד ושתיה לעולי הרגל

במהלך חול המועד פסח ציפתה לעולי הרגל הפתעה לפני הכניסה להר הבית. כרגיל, כל עולה התבקש למסור תעודה מזהה בטרם כניסתו להר. את התעודה קיבלו העולים בצמוד לכרטיס ברכה לעולה להר הבית בחתימת משטרת ישראל, מטה ארגוני המקדש וכפות המנעול. על הכרטיס הופיע הכיתוב: "ברוך הבא בשם ה' ברכנוכם מבית ה'" וברכת פסח כשר ושמח לעולי הרגל.

פעילי 'כפות המנעול' בשיתוף המטה המשותף של תנועות המקדש המתינו לעולים בסוכה שנמצאת לאחר המעבר בעמדת הבידוק הביטחוני. בסוכה יש ספסלים לרווחת עולי הר הבית הממתינים לכניסתם להר.

מלבד הדרכה צמודה בהר הבית, הציעו הפעילים לעולים כיבוד קל ושתיה, דף ברכה עם הזמנה להשתתף בעליה ההמונית ביום ירושלים ומדבקה למזכרת עם הכיתוב "גם אני עליתי להר הבית".


בעבר חלוקת הכיבוד נעשתה מחוץ למבואת הכניסה לעמדת הבידוק והיתה כרוכה בעימות מתמיד עם המשטרה ואף באיומי מעצר. הפעם הדבר נעשה בברכת המשטרה ובשיתוף פעולה פורה.

פעילי כפות המנעול מדווחים על התלהבות של העולים מהיוזמה ומשינוי היחס אליהם. הילדים העבירו את זמן ההמתנה בטעימת קרחונים ובאכילת חטיפים שחולקו חינם, המבוגרים התכבדו בכוס שתיה וכיבוד קל.


אחד העולים אמר: "באתי עם משפחתי להר הבית כדי לקיים את מצוות העליה לרגל וכדי להגביר את הנוכחות היהודית בהר. בעבר הייתי עולה להר לבד או עם ילדי הגדולים. קבלת הפנים בכניסה והשיפור המשמעותי ביחס בתוך ההר איפשרו לי להגיע הפעם עם אשתי והילדים הקטנים. אין ספק שקבלת הפנים המאירה תשאיר חוויה מרוממת לילדים ותגרום לנו לעלות יותר להר הבית".

עולה אחר, גם הוא עם אשתו והילדים, ציין שאם בעבר הוא נאלץ להתמודד לחץ ובכי של הילדים הקטנים בעקבות עמידה מתישה בתור ויחס שלילי, הפעם הילדים היו רגועים ושמחים וכבר מחכים לעליה הבאה להר הבית.

עולים רבים ציינו את שמחת הרגל וקרוב הלבבות בין העולים המגוונים עוד בטרם העליה להר הבית שהרי "ירושלים עיר שעושה כל ישראל חברים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה