יום שישי, 7 באפריל 2017

צפו: יותר מאלף איש השתתפו בשחזור קרבן פסח

כך נראה התרגול בעיר העתיקה || 300 מטר מהמקום האמיתי

תרגול פסח 500 מטר ממקומו האמיתי  בתרגול נשחט כבש בן שנתו, דמו נשפך אל יסוד של דגם מזבח  אמוריו הועלו על דגם ש המערכה  השה נצלה ראשו על כרעיו ועל קרבו  משתתפי האירוע מחכים לדבר האמיתי ביום שני הקרוב לאחר חצות היום.


↓ מתקדמים לדבר האמיתי

יותר מאלף איש השתתפו בתרגול הקרבת הפסח שנערך בעיר העתיקה. את התרגול הנחה הרב ישראל אריאל, ראש מכון המקדש.

במהלך התרגול נשחט שה בן שנה כעין השה שנשחט במקדש. דמו נשפך על יסוד של דגם של מזבח העולה ואמוריו נמלחו, הועלו בכבש ונשרפו על המערכה.

עור הכבש הופשט ולאחר ניקור הוא הוכנס לתנור פסחים עם שיפוד של רימון ראשו על כרעיו ועל קרבו. בתום התרגול, חולק בשר הכבש לתומכי האירוע ואחר כך לשאר המשתתפים.

התרגול היה אמור להיערך למרגלות הר הבית ליד שערי חולדה, אולם התקיים ברחבת בית כנסת החורבה, מרחק כחמש מאות מטרים ממקום המזבח.

מארגני התרגול הודיעו ומבקשים לשוב ולהבהיר שכל העבודות נעשו כתרגול לדבר האמיתי ולא מדובר בשחיטת קדשים החוץ חלילה. הכבש לא הוקדש והוא וכל הכלים הם חולין גמורים.

מטרת התרגול היא לצורך לימוד, הגברת התודעה למקדש והכנה לקראת הדבר האמיתי.

עקב השינוי המאולץ והצורך בהתארגנות מהירה במקום שונה מהתכנון הראשוני, נוצרו מספר בעיות טכניות שגרמו לאיחור בתחילת האירוע ולשיבוש במערכת ההגברה. מארגני האירוע מבטיחים להפיק לקחים ולהתארגן לתרגול הבא שייערך בע"ה כהכנה לקראת הדבר האמיתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה