יום ראשון, 9 באפריל 2017

בנט נגד רוה"מ: רוב בעד תפילת יהודים בהר הבית

לאפשר תפילת יהודים בהר הבית || בנט נגד נתניהו

שר החינוך נפתלי בנט מאשים את ראש הממשלה כי הוא מונע בהתנגדותו "בכל כוחו" את השינוי שיאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית בתקופה הקרובה.


↓ דברים מתוך ראיון עם שר החינוך נפתלי בנט

"קיים היום רוב מוצק בעד תפילה חופשית ליהודים. אני בהחלט חושב שמדובר ביעד בסיסי שצריך להיות. שיהודי יוכל להתפלל בהר הבית". את הדברים הללו אומר השר בנט בראיון חג לרועי אהרוני.

"בעיניי מדובר ביעד משמעותי בהחלט". אולם, "כפי שאני רואה את ההנהגה היום, אני לא צופה שינוי בעניין בתקופה הקרובה. ראש הממשלה מתנגד לזה בכל כוחו". מוסיף בנט.

"מבחינתי הר הבית הוא סוגיה לאומית. זו סוגיה של הריבונות שלנו במרכז הלאומי של העם היהודי מאז ומתמיד.

בנט נשאל על אחריותו שלו בענין. "אתה בשלטון. זו החלטה שלך. אז מדוע יהודים עדיין אינם יכולים להתפלל בהר הבית או להקים שם בית כנסת?" 

"זו התוצאה של העובדה שיש לנו רק יד אחת על ההגה". אומר בנט. "אני לא יכול בכל בוקר לקום ולאיים על הנושא הבא", הוא מסביר בראיון שמתפרסם בגליון הפסח של עולם-קטן.

בנט אף מוחה בענין במצביעי יחד. "אותם אנשים שהצביעו 'יחד' כי גודל הכיפה שלי או העבר שלי לא מצא חן בעיניהם, לא יכולים גם להתפנק על קוצו של יו"ד וגם לצפות שנביא את כל ההישגים שבעולם. אנחנו מביאים הרבה יותר מכוחנו היחסי, אבל אנחנו צריכים להגיע לשלושים מנדטים כדי לשנות עוד".

4 תגובות:

  1. שקר שקר שקר. אפילו לא רוב מהציונות הדתית והחילונים לא מתפללים בכלל.

    השבמחק
  2. א. לפי הבנתי הוא מדבר על סקרי דעת קהל שהצביעו על דעת הציבור.
    ב. הפוסל, במומו פוסל...

    השבמחק
  3. אין הסבר מניח את הדעת להתבטאות הזאת מלבד העובדה שהוא סבור שהצהרה בזכות תפילת יהודים בהר הבית תוסיף לו קולות אם יוקדמו הבחירות.הרי הוא הוכיח שהוא אדיש למדי לעניין.

    השבמחק
    תשובות
    1. מסכים לגמרי אבל צריך להודות לה' ולשבח את עם ה' על כך שבניגוד לעבר, הצהרות כאלה מוסיפות קולות.

      מחק