יום שישי, 9 ביוני 2017

עדכון לשבוע פרשת בהעלותך/ מטה ארגוני המקדש

המטה המשותף לתנועות המקדש || עדכוני שבוע פרשת בהעלותך

דבר תורה לפרשת השבוע מאת הרב הרב אליהו ובר  תעודות מחולקות למשתתפי העליה ההיסטורית ביום ירושלים  סיכום אירועי השבוע האחרון  על סמל השושן במקדש בפינה השבועית של כפות המנעול  עליה המונית לזכר הלל אריאל הי"ד  רוצה להצטרף לרשימת המנויים? היכנס לקישור: https://www.lamikdash.com/Account/Register.aspx

↓ עדכוני שבוע פרשת בהעלותך


דבר תורה לפרשת השבוע || הרב אליהו ובר

"ובנחה יאמר שובה יי רבבות אלפי ישראל", אמרו חז"ל (יבמות סד.) תנו רבנן ובנחה יאמר שובה ה' רבבות אלפי ישראל מלמד שאין השכינה שורה על פחות משני אלפים ושני רבבות מישראל. הרי שהיו ישראל שני אלפים ושני רבבות חסר אחד וזה לא עסק בפריה ורביה - לא נמצא זה גורם לשכינה שתסתלק מישראל?" מנוחת הארון נמדדת כששבים אל ה' רבבות אלפי ישראל. 

זכינו לפני כשבועיים שבאו ביום אחד להר הבית יותר מ-1000 אנשים, אם אנחנו רוצים להביא לידי מנוחה יש לנו עוד הרבה עבודה, אבל הכיוון הוא ידוע וברור כמה שיותר אנשים דורשים את בית ה' יש יותר התקדמות להשראת השכינה, וממילא אם נזכה להביא 22000 אנשים בבת אחת למקום הזה נזכה להשראת השכינה, והרי שהיינו 21999 והיה אחד שהיה לו קשה באותו יום ולא הגיע הרי הפסדנו השראת השכינה בגללו.

יש לנו עוד הרבה עבודה כדי שנהיה במקום הזה, אבל צריך לדעת מהו חיסרון של כל אחד ואחד בקריאה לבוא לבית ה'. נאמר בפרשה שעם ישראל יצאו מהר ה' דרך שלשת ימים לתור להם מנוחה, ואמרו על זה חז"ל במדרש תנאים (דברים א, ב) שאין מנוחה אלא ירושלים, כלומר: עם ישראל יוצא מהר ה' לא בשביל לנוח אלא בשביל להגיע למקום המנוחה שזה ירושלים. 

גם בדברי הימים דוד המלך אומר לכל עם ישראל "שמעוני אחי ועמי אני עם לבבי לבנות בית מנוחה לארון ברית ה' ולהדם רגלי אלהינו והכינותי לבנות" (דברי הימים א' כח) שמקום המנוחה של הארון זה בית ה', בסוף בניין הבית אומר שלמה המלך "ברוך ה' אשר נתן מנוחה לעמו ישראל ככל אשר דבר" שזה הבית שנקרא מנוחה.

אם אנחנו רוצים מנוחה עלינו להביא להשראת השכינה במקום המנוחה על ידי שיבואו לבית ה' רבבות אלפי ישראל, כן ירבו.


הרב אליהו ובר שליט"א בראש עולי רגל בהר הבית

תעודות לאלף עולי יום ירושלים || במשוך היובל המה יעלו בהר

עשרות רבות של עולים וילדיהם כבר קבלו תעודות
עקב הביקוש אנו מאפשרים להפיק תעודות שבוע נוסף.

ההצלחה המפתיעה של עליית יום ירושלים - עליית היובל, שהפכה לעליית האלף הראשונה להר הבית מאז גאולתו, הפכה לציון דרך משמעותי במעלה הדרך לשיבה להר הבית ולבנין המקדש. מצורף שלט שנתלה בשערי ההר מלא תודות לעולים למשולחים לשותפי קריאה לרבנים לשרים לכוחות הבטחון לנדיבים ולפעילים שתרמו כל אחד מאונם ומזמנם להצלחת העליה.

עליית ההמונים ביום ירושלים שהשתתפו בה 995 יהודים, ועוד כ-150 שהגיעו להר ולא זכו להכנס, עשתה רושם עז ביותר. על עם ישראל. על ממשלת ישראל. ועל המוסלמים ואומות העולם בכלל.

תוצאה אחת מיידית כבר נראתה מיד אחרי יום ירושלים פורסם בתקשורת שהוואקף חזר בו מהתנגדותו לכניסת יהודים להר הבית, עמדה בה הוא מחזיק מאז שנת 2000. אין ספק שהוואקף רואה את הגידול במספר העולים ומתחיל לחשוש... לפרטים המלאים כאן: https://goo.gl/pQslDY

מאחר ומדובר בעליה היסטורית תקדימית אנו מאפשרים לכל מי שהגיע אל הר הבית ביום ירושלים, גם אם לא ניתן לו להכנס, לקבל תעודת משתתף בעלייה ההיסטורית. 

את התעודה מומלץ למסגר ולתלות במקום בולט בבית או בעסק, בעיקר בכדי להרשים ולהביא פנים חדשות להר. (דוגמת תעודה מצורפת).

לקבלת תעודה כנסו לקישור: http://www.lamikdash.com/yovel/Credential.aspx


סיכום שבועי מהר הבית || יראה - כפות המנעול - חדשות הר הבית

יותר משלוש מאות יהודים עלו השבוע להר הבית כהלכה | ארכיאולוג שביקש אבטחה כמו ליהודים התאכזב | זינוק במספר החתנים והכלות

סיכום שבועי מהר הבית 
שבוע פרשת בהעלותך
י' - יד' בסיוון תשע"ז

331 יהודים עלו השבוע בטהרה להר הבית. נסיקה של 53% לעומת מספר העולים להר בשבוע הזה אשתקד. אז עלו למקום הקדוש 216 יהודים.

📌 אירועים בהר
הארכיאולוג צחי דבירה שהגיע היום (ה) להר הבית עם קבוצה להדרכה, ביקש עבורם אבטחה משטרתית. זאת כלקח מנסיון עליה קודמת, בהם הוא וקבוצתו הותקפו באלימות על ידי שכירי וואקף בגלל שהזכירו במקום את צמד המילים 'בית המקדש'. 

בדיעבד התחרט דבירה ואף יצא מן המקום במפח נפש. הוא התאכזב מהכללים בהר המיוחדים ליהודים. הכוללים את דרישות השוטרים להזדרז בהליכה ולמהר לצאת, בטענה שהמשטרה לא ערוכה דיה בכדי לאפשר כניסת קבוצות יהודים במקביל.

תלמידי ישיבת אורייתא שעלו להר הבית השבוע הופתעו מגודל הקבוצה שאושרה להם להיכנס. למעלה מארבעים, כשהמשטרה צירפה איתם יהודים נוספים. 

במקרה אחר בתחילת השבוע, איפשרה המשטרה לרב יצחק לוי מישיבת 'הר עציון' להדריך בהר ארוכות במשך כשעה וחצי. 

במשך כל הזמן הזה מנעה המשטרה כניסת יהודים נוספים להר. הבאים אחריו אולצו להמתין בחוץ לכניסתם במשך השעה וחצי.

📌 קבוצות
בנוסף נצפתה השבוע קבוצת תלמידי מכינת "אחד משלנו", שמנו 50 תלמידים ועלו להר בקבוצה אחת במסלול התיירים.

קבוצה נוספת של עובדי משרד החוץ נצפתה בעלייתם להר לקראת עבודתם הדיפלומטית.

📌 קול ששון
זינוק חד נרשם השבוע בעליית החתנים והכלות העולים להר להתברך ביום חופתם. 8 חתנים, 3 כלות ונער בר מצווה נצפו השבוע עולים ומתברכים בהר הבית. פי 3 מכמות החתנים שעלו להר בשבוע המקביל אשתקד.


⌨ הנתונים באדיבות: 
ייראה - עידוד עליה להר הבית כהלכה
נועם 0505290634, גילת 0502607189

על מָקוֹם - בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' || כפות המנעול 

השושנה היא משל לישראל, ופריחתה היא משל לשגשוג עם ישראל • השושן שימש כעיטור עמודים במקדש וסביבתו ועיטור של כלים במקדש • בפינה השבועית של 'כפות המנעול' מצביע פינחס אברמוביץ' על כותר של עמוד עם עיטור שושן שמשמש כיום כמדרגה בהר הבית

קישור לפינה השבועית של כפות המנעול:

עליית המונים לזכר הלל יפה אריאל הי"ד || משפחת אריאל
  
"כבר שנה לא הרגשנו כמעט
איך עברו הזמנים בשדותינו"

במלאת שנה לרצח
הלל יפה אריאל הי"ד
נקיים עליה המונית להר הבית
ביום חמישי ה' תמוז תשע"ז (29.6)


פעילות מתכוננת || הודעות

ביום שני י"ח סיון, תתקיים עליית נשים לע"נ הלל יפה אריאל בהדרכת שרה טובה רגובי.

עקב חודש הרמאדן הר הבית סגור ליהודים בצהריים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה