הרב שמואל אליהו רב העיר צפת


התשובה נכתבה באתר כיפה

השאלה: שלום כבוד הרב. מדוע אסור ליהודים להכנס להר הבית (לפי ההלכה)? בברכה, בתודה מראש!

התשובה: אין איסור לעלות על כל הר הבית. יש איסור למי שהוא טמא להכנס לעזרה. ויש איסור למי שאינו כהן להכנס למקום הקודש - או לקודש הקודשים. בודאי מי שאינו טהור וגם אינו כהן שלא יכנס למקום הקודש. יש מקומות שבודאי מותר להכנס אליהם כיון שאינם קודש או קודש הקודשים ולא כל אחד יודע איפה הם.

לכן מי שרוצה לעלות להר הבית צריך שילך איתו מישהו שמכיר את המקומות ויודע להיכן מותר ולהיכן אסור.

לצערינו המצב הוא כל כך נורא בהר שהמוסלמים הורסים כיון שהם חושבים שזה שלהם וחולשת הממשלה מלמדת אותם שכדאי להם להיות אלימים. כמה שיותר - יותר יכנעו להם. גם בית המשפט העליון נכנע להם וגם המשטרה. הגרוע מכל שהם מציגים את חולשתם וכניעתם כחוכמה יהודית שאין למעלה ממנה. לכן חובת העליה היא יותר ויותר גדולה ויש בה בחינה מסוימת של "כיבוש".

למעשה הרבנות הראשית לישראל לא פסקה לעלות להר ולכן אני לא עולה אליו, כי אני לא אדם פרטי ואני רוצה להיות חלק מכלל ישראל.

אם אתה רוצה לעלות להר כאדם יחידי. עשה זאת על פי כללי ההלכה.


לצפיה במקור: אתר כיפה

5 תגובות:

  1. ומה המצב לנשים? האם החוקים הם אותם חוקים או שלנשים אין התייחסות בכלל על המפה? הר הבית מקודש לכל העם היהודי, וזה כולל גם נשים יהודיות.

    השבמחק
  2. עצם השאלה מעידה על חשיבות המקדש בעיני השואלת הנכבדה.

    ודאי שלנשים יש מקום מכובד בבית המקדש ובמאבק לבנינו.

    כדאי להכנס לאתר "נשים למען המקדש", ליצור קשר ולהצטרף לפעילות לגאולת הר הבית ובנין המקדש.

    השבמחק
  3. "כי אני לא אדם פרטי ואני רוצה להיות חלק מכלל ישראל", מיש שלא רוצה להיות חלק מכלל ישראל מוזמן לעלות....

    השבמחק
  4. התשובה הזו נכתבה לפני 14 שנה... ומאז הרב כבר חזר בו כמה וכמה פעמים.
    ובאריכות רבה בשיעורו השבועי בשנת תשע"ה פרשת חיי שרה, כתב שנכון לכל אחד ואחד להתרחק מהאיסור הזה. וללכת להתפלל בכותל המערבי, שהוא המקום הקרוב ביותר למקדש אליו מותר לנו היום להגיע.
    ה'מיחזור' הזה, שעושה אתר "נאמני" המקדש, של תשובות ישנות - אינו לכבודה של תורה, ולא לכבודו של כב' הרב.

    השבמחק
    תשובות
    1. אנשים רבים וביניהם אני שמעו את הרב בזמן האחרון מעודד את עולי הר הבית ואף אומר במילים אלו: "לו יהיה חלקי עמכם".

      מחק