יום חמישי, 22 באוגוסט 2013

עשרות יהודים עלו הבוקר בקדושה ובטהרה להתפלל ולהתברך בהר הבית

הרב שלמה שושן עם תלמידי ישיבת בית שאן
וברננה נעלה || הרב שלמה שושן ראש ישיבת בית שאן עלה עם תלמידיו להר הבית | לראשונה: המשטרה הודתה בטעותה ואיפשר ליאיר קהתי לעלות הבוקר לאחר שהורחק 'בטעות' | חתן וכלה עלו עם בני משפחותיהם להר הבית | העולים זכו להתברך בברכת כהנים

יאיר קהתי
הרב שלמה שושן, ראש ישיבת בית שאן, עלה הבוקר להר הבית עם עשרות מתלמידי הישיבה. עם העולים נמנה גם יאיר קהתי, שהמשטרה אסרה עליו עד היום את העליה להר.

מפקד המקומות הקדושים אבי ביטון שלח אמש מכתב התנצלות על סירוב המשטרה לאפשר את כניסתו של יאיר קהתי להר הבית. לדבריו, "קהתי אינו מורחק מהמקומות הקדושים, ויכול לעלות להר הבית ככל שיחפוץ בכך, במסגרת שעות הביקור הרגילות".

במכתבו לעו"ד יצחק בם המייצג את קהתי, התנצל סנ"צ ביטון על סירוב השוטרים לאפשר את כניסתו של קהתי להר הבית. וטען כי "במהלך בדיקתי נמצא כי מדובר בטעות אנוש אשר טופלה אל מול השוטר" ו"כולי תקווה כי טעות מסוג זה לא תחזור". "לפיכך, נא מסור את התנצלותי הכנה למרשך". סיים ביטון את מכתבו.

עם קבלת הידיעה שהמשטרה חוזרת בה מחסימת עלייתו להר הבית, הגיע הבוקר קהתי עם עשרות תלמידי ישיבת בית שאן שעלו להר הבית יחד עם ראש הישיבה שלמה שושן.

תלמידי הישיבה זכו להתברך בהר הבית בברכת כהנים, על ידי כהנים מתלמידי הישיבה. בנוסף הם פגשו שתי קבוצות משפחתיות של חתן ושל כלה שעלו להר הבית לרגל חתונתם הערב.

יאיר קהתי הודיע כי בכוונתו לעתור לבית המשפט ולתבוע פיצויים על הפגיעה בו ובחופש הגישה שלו למקום הקדוש לעם ישראל.

 הרב שלמה שושן בהר הבית

במרכז נראה ראש ישיבת בית שאן

קבוצת משפחת החתן הבוקר בהר הבית


המשטרה טוענת שהרחקתו של יאיר קהתי מהר הבית נובעת מ'טעות' אנוש.

תגובה 1: