יום חמישי, 2 באפריל 2015

אישי ציבור בדרישה לרה"מ לאפשר הקרבת הפסח

רוצים להקריב את הפסח || דרישה ציבורית גוברת

פעילי המקדש ממשיכים במאמצים להקריב השנה את זבח הפסח בהר הבית בערב החג. הרב אבי גיסר שליט"א רבה של עופרה הצטרף לבקשה. הפעילים פנו אל ראש הממשלה בנימין נתניהו בבקשה שיתערב לטובת המבקשים לחדש את המצווה המרכזית של חג הפסח.

↓ למה נגרע לבלתי הקריב את קרבן ה' במועדו?


לפני כשבוע פנו מאות אזרחים אל המשטרה בבקשה מאורגנת לאפשר להם לקיים את מצוות זבח הפסח. לאחר שתשובת המשטרה התמהמה פנו יוזמי הבקשה משה חכים ואלי יורב אל ראש הממשלה שיתערב בענין.

חכים ויורב שיזמו את מבצע 'במועדו' - לחידוש קרבן פסח" זכו לחיזוק רב מהצטרפותו של רב היישוב לדרישה. המבקשים מסתמכים על ההלכה הקובעת שקרבן פסח דוחה טומאה, וניתנת לקיום גם ללא בית מקדש בנוי.

בפנייתם אל ראש הממשלה כתבו השניים "אנו מבקשים את התערבותך, במטרה לאפשר את קיום הפסח כבימי עבר". לדבריהם קיומו של זבח הפסח בהר הבית "איננה דורשת פגיעה בשום מבנה מהמבנים הקיימים היום על הר הבית". העתק של פנייתם שלחו גם לנשיא המדינה, בתקווה לקבל את התייחסותו החיובית לדרישתם.

בפתח מכתבם אל ראש הממשלה טוענים חכים ויורב שההתנכרות להר הבית ועזיבתו למוסלמים, הביאו בקרבם לתחושות ניצחון האיסלם על היהודים. עובדה שמחזקת את מעשי האיבה שלהם, בתקווה לגרש אותנו מהארץ כולה כפי שהצליחו בהר הבית. בכדי "להפוך את התודעה הערבית וגם העולמית צריך לתקן את הדבר ממקומו. הר הבית חייב להיות פתוח ליהודים כל היום וכל השנה. התפילה והפולחן של היהודים צריכים להיות ראשונים במעלה" הם כותבים לראש הממשלה.

בנוסף לרבה של עופרה חתמו על הבקשה הציבורית לאפשר את הקרבת הפסח גם הרב ישראל אריאל, פרופ' אריה אלדד, הרב פרופ' יואל אליצור, והאומן אריאל זילבר.

מכתב לראש הממשלה: תן לנו להקריב את הפסח במועדו

2 תגובות:

  1. 1. המטרה אינה השליטה אלא ההקרבה, בית שני נבנה תחת השילטון הפרסי בהר והשער המרכזי היה נקרא שער שושן, אם אנחנו רוצים פסח ככה"נ יש יותר סיכוי אם אנחנו לא מבקשים בעלות, ואת הבקשה י' להפנות דוקא משום כך גם למלך ירדן.
    2. חשוב גם לידע את הקהל המוסלמי הרחב במחקרים המעודכנים כי כנסיית הקבר היא אל אקצא המקורית והיה כבר חוקר מוסלמי בכיר שאמר שלחלוק על כך זו גבילה בכפירה

    השבמחק
  2. ישנה גם דעה כי מוחמד שהיה מושפע מאוד מהשומרונים ולכן בין היתר היה מבדיל בין יהודים לבין בני ישראל הוא האמיןמכי הר גריזים הוא אל אקצה המקורית

    השבמחק