יום ראשון, 5 באפריל 2015

אלפי יהודים צפויים לעלות להר הבית ולהשתתף באירועי המקדש ברגל

עולים לרגל || מתכוננים לבנין המקדש

אלפי יהודים צפויים לעלות בימים הקרובים להר הבית. מאות יהודים עתידים להשתתף באירועי קציר העומר והנפתו. מכון המקדש נערך לאלפי מבקרים בתצוגת כלי המקדש.

↓ עולים לרגל בחג החרות

אלפי יהודים צפויים לעלות השבוע להר הבית, כדי לקיים את מצוות העליה לרגל. החל מראש חודש ניסן עלו כבר מאות יהודים מכל הארץ להר הבית, חלקם בחורי ישיבות שעלו עם רבניהם בטהרה להר הבית. בשנים האחרונות גבר באופן משמעתי זרם העולים לרגל להר הבית עצמו, מגמה שהולכת ומתרחבת מדי רגל.

את העולים להר הבית יקדמו מתנדבים עם כיבוד ושתיה. בין העולים יהיו מתדריכים ועולים ותיקים שידריכו את העולים החדשים.

לאור לקחי העבר, משטרת ישראל נערכת בכוחות גדולים לאפשר את העליה של כל היהודים. המשטרה התחייבה שכל יהודי שיגיע בשעות הפציחה הרשמיות של ההר, יוכל לעלות ולקיים את מצוות החג.

הר הבית יפתח ליהודים בימים א-ה בשעות 7:30 עד 11:00 ו-13:30 עד 14:30. מומלץ להגיע מוקדם ככל הניתן ולהתאזר בסבלנות ובחטיפים ושתיה לילדים לזמן ההמתנה בתור.

פעילי הר הבית מודעים למאמצים המשטרתיים, אולם ניסיון העבר מלמד, שהמשטרה מוגבלת על ידי ראש הממשלה ולא תמיד מצליחה לעמוד במשימתה. עם זאת קוראות תנועות המקדש לכל יהודי לטבול ולהגיע לשערי ההר.

זיכרו! כל יהודי שמחכה בתור להר הבית, מייצג את שאיפת הדורות של עמנו לחזור לבית חיינו. ההשפעה של  מי שהמתין בתור ולא זכה לעלות להר הבית, אינה פחותה בהכרח ממי שזכה לעלות פנימה אל הקודש. לא עליך המלאכה לגמור ולא אתה בן חורין להיבטל ממנה!

↓ מתכוננים לבנות את בית המקדש

הערב יצאו עשרות איש לקצור שעורים לעומר התנופה. בשעות אלו מתכנסים מאות יהודים ליד קבר דוד לחביטת השעורים ולשמחה של מצווה ושמחת הרגל.

ב-8:30 יעלו הקוצרים להר הבית גברים, נשים וטף. אם יתאפשר להניף את ראשית הקציר בהר הבית, יונף שם העומר ויותר החדש במדינה. עם הנפת העומר לא תתאפשר, יצאו הקוצרים מהר הבית לגן הגיתית לעריכת תרגול המצווה ותפילה לחידושה במהרה.

במכון המקדש נערכים לקליטת אלפי מבקרים שיבואו לראות את כלי המקדש המוכנים לחידוש העבודה. את המבקרים יקבלו אנשי צוות המכון להסבר ולימוד על עבודת המקדש, תפקיד הכלים ואופן השימוש בהם.

תגובה 1:

  1. כל שוחרי זכויות היהודים בהר הבית שהצביעו לליכוד, ובראשם יהודה גליק, גורמים נזק לא פחות מתועלת למאבק על הר קודשנו. כמה עוד נצטרך לשאת ולסבול את ההשלכות של טפשותם????

    השבמחק