יום שני, 15 באוגוסט 2016

הלגיון הירדני - היכרות עם כמה מאנשי הוואקף

שומרי הוואקף || לא בדיוק נבחרת החלומות

שילשו את כוחם בתוך שנתיים וחצי  מבט על כמה מהנפשות הפועלות בהקדש האיסלמי  המשך לכתבה מיום שישי: הלגיון הירדני >>

↓ חלק מהנבחרת שנתניהו ייבא מירדן, להרגיע את ההר 

עמר באכר

תושב מזרח ירושלים, גורם עויין ולא פעם אף אלים שמוצמד דרך קבע כמעט לכל קבוצה יהודית הפוקדת את ההר. מרבה להתנכל לקבוצות היהודיות. 


אבו ג'יאהד אל מוקדסי 

מחבורת אנשי הוואקף שהתנכלה לארכיאולוגים היהודים בשבוע שעבר והורחקה מההר. תושב מחנה הפליטים שועפאט. בדף הפייסבוק שלו ניתן לחזות בתמונת תינוק – ככל הנראה בנו ג'יהאד – כשלצדו אקדחים ומחסניות. בין הפריטים שסימן בדף הפייסבוק שלו כאהובים מצויה קבוצה ערבית בשם 'חובבי נשק אישי'. 


פיראס יוסף דיבס

סולק בשבוע שעבר מהר הבית למשך ששה חודשים בעקבות מעורבותו בהכאת הארכיאולוגים בהר. מתגורר בירושלים, נשוי. בדף הפייסבוק שלו הוא מצולם יחד עם מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, ראאד סלאח, בטרם נכלא האחרון בכלא הישראלי. על פי הכתוב בדף הפייסבוק השניים נפגשו ב-1.3.16. 


חמזה דיסי 

איש ואקף מזה שנתיים. אחד מאנשי הוואקף שנעצרו והורחקו מההר בעקבות האלימות שהפגינו כלפי הארכיאולוגים במקום בשבוע שעבר. 


חמזה נבאלי

איש ואקף מזה שנתיים. אף הוא מאנשי הוואקף שנעצרו בשבוע שעבר בעקבות ההתנכלות לארכיאולוגים הישראלים. נבאלי כבר נעצר בעבר לפחות פעם אחת אך הושב להר ולתפקידו בוואקף. הוא נשוי, מתגורר בעיסאוויה ולמד באוניברסיטת אל קודס. 


ערפאת נג'יב 

נעצר בעבר בשל עבירות אלימות בהר והורחק ממנו למשך חצי שנה. כעת, בעקבות מעורבותו בהכאת הארכיאולוגים, סולק מההר לארבעה חודשים נוספים. מכונה גם 'אבו אמיר'. בעקבות הרחקתו הנוכחית כתב בדף הפייסבוק שלו: 'כמה זמן נסבול את ההשפלה הזו? א-לוהים, אנו נגן על אל אקצה'. 


ראאד זורייר 

מתואר כתוקף הראשי של חבורת הארכיאולוגים בשבוע שעבר, וגם כמי שגזל את מכשירו הסלולארי של הארכיאולוג צחי דבירה ומחק את התמונות המרשיעות שצילם מהתקיפה. הוא חבר הוועדה לשיפוץ ולשיקום אל אקצה וכבר נעצר לא פעם בידי משטרת ירושלים, וכך נעצר גם בשבוע שעבר בעקבות התקיפה. בעבר הורשע ואף נשפט למאסר על תנאי בעוון איומים. זורייר, המכונה גם 'אבו ת'אאר', צווח על יהודה גליק במהלך ביקורו בהר לפני כשנתיים: 'למה אתה נוגע ברצפה? עוד מעט אתה תתפלל פה. יא זבל, יא שקרן, חתיכת אפס'. זורייר הורחק אז בצו משטח ההר ונאסר עליו להתקרב לגליק. הוא בוגר אוניברסיטת אל קודס ומשרת בוואקף זה 13 שנים. 

תגובה 1:

  1. משטרת נתניהו פוחדת להעמיד לדין ולשלוח לכלא את הפורעים הירדנים שתקפו את הארכיאולוגים,ומסתפקת בהרחקה זמנית שלהם ממתחם ההר.
    "הר הבית בידינו..." :)

    השבמחק