יום ראשון, 29 ביולי 2012

ח"כ אלדד: לנסר את כיפת הסלע בהר הבית

מהר הבית - לערב הסעודית

אתר nrg מעריב מוסר, שח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) מציע לנסר את מבנה כיפת הסלע שבהר הבית כדי לפנות מקום לבית המקדש השלישי.  בסיור שערך אמש (שבת) בעיר העתיקה של ירושלים לרגל תשעה באב אמר ח"כ אלדד כי צריך ללמוד מרעיון ניסור הבתים באולפנה וליישם אותו על הרב הבית. 
אריה אלדד על רקע הר הבית
אריה אלדד על רקע הר הבית צילום: פלאש 90

"צריך לדבר על העיקר והלב אבל לא רק לדבר אלא גם לעשות ואם יש דבר אחד שאפשר ללמוד מאחת העסקאות המפוקפקות שהגענו אליהם בגבעת האולפנה ששם החליטו לנסר את הבתים ולא להרוס את הבתים". 

"כשתגיע השעה לבנות את בית הבחירה, והיא תגיע בקרוב, ננסר את הבית שעומד שם עכשיו", אמר אלדד. "ננסר אותו ושיקחו אותו לאן שהם רוצים, כי שם צריך לעמוד בית המקדש השלישי". 

בעקבות הדברים פנה ח"כ טאלב א-סאנע (רע"ם תע"ל) ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה "לפתוח בחקירה נגד ח"כ אלדד ולנקוט בהליכים פליליים נגד הסתה פרועה וחסרת אחריות העשויה להצית תבערה בכל האיזור". א-סאנע הוסיף כי הימין הסהרורי המקבל גיבוי מממשלת ההתנחלויות משחק באש ועשוי להביא לחורבן בית שלישי". 
אלדד: כיפת הסלע אינה מסגד
בתגובה הדגיש ח"כ אלדד כי לא דיבר על ניסור מסגד אל אקצא אלא על כיפת הסלע. לדבריו "כיפת הסלע איננה מסגד וראוי שתלונתו הפוליטית של טלב א-סנע תתייחס לתמליל דבריי ולא לכותרות בעיתונות".

עוד הוסיף ח"כ אלדד כי "כיפת הסלע היא מבנה מוסלמי על גבי אבן השתייה בפסגתו של הר הבית. הכיפה הפכה לסמל הלאומיות  הערבית הפלסטינית. היא אינה מסגד ואין נערכות בה תפילות אלא היא חלק ממתחם אל אקצא ולמרות זאת היא מכונה בטעות על ידי רבים כמסגד עומר".

3 תגובות:

  1. מי מוכן להצטרף לדבריו של ח"כ אלדד??

    השבמחק
  2. בתמונה נראה שאריה לובש את הכיפה, אולי כשינסרו ניתן לו את זה שיהיה לו כבר במה לכסות את ראשו?!...

    השבמחק
    תשובות
    1. אביו ז'ל, כתב ב"הגיונות מקרא", על הפסוק "בעצב תלדי בנים": עצב ו"עיצוב" - אותם אותיות ! ז/א - כל יצירה, חשובה באמת, כמו ילד או בניין המקדש - באים מתוך איסורים קשים. ראה הקמת מדינה לאחר השואה או כבוש וישוב יו"ש, לאחר מלחמת יוה"כ.
      לכשנבנה המקדש, ועוד לפני זה, יהפוך לנו ה', את הקללה לברכה, כפי שהבטיח "כי תצא" כ"ג ו', - נפשיל שרוולינו ונצור בחדוות היצירה, כראוי בעידן הגאולה, לפני הקללה...

      מחק