יום שלישי, 23 באוקטובר 2012

חגיגת העולים להר הבית ביום עליית הרמב"ם

 ו' בחשון - חג העליה להר הבית

אתמול התקימו מספר ארועים לציון יום עלית הרמב"ם להר הבית ולציון הרחבת מעגל העולים להר הבית.  בארוע המרכזי והמסכם של היום השתתפו לצד העולים והפעילים המרכזיים גם עשרות עולים שהחלו לעלות לאחרונה להר הבית בקביעות.


אתמול ערכו פעילי הר הבית והמקדש מספר ארועים לסיכום תקופת אלול ותשרי, בהם עלו אלפי יהודים בטהרה להר הבית ולציון יום עלית הרמב"ם להר הבית.
בתחילת היום פקדו עשרות את הר הבית במשך השעות הספורות שההר היה פתוח ליהודים (7:30-10:00) אחר הצהריים נערכה תפילה ליד שער הרחמים בדרישה לפתוח את שער הרחמים לכניסת יהודים להר הבית.

שיאו של היום היה בהתכנסות חגיגית שנערכה באולם בקרית משה בירושלים. בארוע השתתפו עשרות פעילים ועולים קבועים לצד מצטרפים חדשים. הארוע כלל סעודת מצוה, שירים ורקודים.


 ו' בחשון - חג העליה להר הבית - ד"ר מנחם בן ישר

הדוברים במעמד סיפרו על תחילת המאבק על הר הבית משחרורו בשנת תשכ"ז ועל החוט שמקשר בין המאבק על חופש התפילה והתקיעה בשופר ליד הכותל העמרבי בימי המנדט הבריטי לבין המאבק על חופש התפילה בהר הבית בימנו.

ד"ר מנחם בן ישר מותיקי הלוחמים למען עלית יהודים להר הבית ומי שזכה בסוכות לתואר "זקן עצורי המצפון בהר הבית", סיפר על האכזבה הגדולה מיחס הרבנים והציבור להר הבית מיד לאחר השיחרור. הוא סיפר על הניכור
 העמוק לנושא הן מצד רבנים חרדיים והן מצד רוב רבני הציונות הדתית. לבריו בשיחות אישיות עם רבנים, רבים מהם תמכו בעליות להר הבית, אולם הם סירבו להביע את דעתם בפומבי.
הוא סיפר שהשתתף בעליה להר הבית עם ארבעת המינים בסוכות ועל תפילות שנערכו במקום. התפילות ונטילת ארבעת המינים לא עוררו כל תגובה מצד הערבים. הערבים כלל לא העלו בדעתם להתנגד לפעולה כלשהי מצד היהודים, תגובותיהם באו בעקבות התנהגות המשטרה, אשר הפכה את הנושא לבעייתי. כאשר הערבים ראו שתפילה יהודית נתפסת על ידי המשטרה כבעייתית הם הגיבו בהתאם וכך המשטרה החלה לנגוס עוד ועוד בזכויות הבסיסיות של יהודעים בהר הבית.


 ו' בחשון - חג העליה להר הבית - זאב גולן

חוקר המחתרות מר זאב גולן סיפר על מסכת חייו של הרב משה צבי סגל זצ"ל. דבריו נאמרו הן מהכרות אישית עמוקה עם הרב והן ממחקר שעשה אודותיו. הרב סגל זצ"ל השתתף באופן פעיל במלחמה נגד הכיבוש האנגלי בארץ ישראל. הוא היה מראשי הלוחמים למען מדינה עברית בארץ ישראל וכחלק מהמאבק היה הראשון שהעז להפר את איסור התקיעה בשופר ליד הכותל המערבי. שאב סיפר על התקיעה הראשונה במוצאי יום הכיפורים ליד הכותל ועל תחושתיו של הרב סגל באותו מעמד. לאחר התקיעה נעצר הרב והשלך לקישלה (מזכיר משהו?). הוא שוחרר לאחר שהרב קוק זצ"ל רבה הראשי של ארץ ישראל התערב למענו והודיע שלא ישבור את הצום עד לשחרו התוקע בכותל. הרב סגל הוזמן אחר כבוד לבית של הראי"ה קוק זצ"ל כדי לשבור יחד איתו את הצום.
הרב סגל המשיך לעמוד בחזית המאבק לשחרור הר הבית והתמיד לעלות בטהרה להר, הוא אף הצליח להביא לתקיעת שופר בתוך הר הבית על ידי שני צעירים.

 ו' בחשון - חג העליה להר הבית - ישראל מידד

ישראל מידד ריתק את הקהל עם סיפורים מהמאבק על הר הבית בשנות השבעים והשמונים. הוא סיפר על המנין הראשון בהר הבית בו השתתף ועל המאבק הנחוש שהתנהל מול המשטרה במטרה לזכות במעט זכויות בסיסיות ליהודים בהר הבית.
הוא סיפר על תקופת היותו העוזר הפרלמנטרי של ח"כ לשעבר גאולה כהן. ישראל עמד מאחורי עלית הח"כים להר הבית בראשות ח"כ דב שילנסקי ז"ל.
ישראל הציג חומר ארכיוני מעניין שכלל תמונות ומאמרים מראשית המאבק.
 ו' בחשון - חג העליה להר הבית
 יהודה גליק


את הכינוס הנחה בטוב טעם ר' יהודה גליק, אשר יזם את הארוע וארגן אותו. יהודה בירך את המשתתפים ואת כל הפעילים המסורים והבטיח להמשיך לארגן ארוע חגיגי זה מדי שנה גם לאחר בנין המקדש.

יהודה העביר את ברכתו של יו"ר נאמני הר הבית מר גרשון סלומון לכל העולים בטהרה חהר הבית. גרשון היה אמור להשתתף בארוע, אולם נבצר ממנו להשתתף עקב בעיה רפואית. יהודה שלח לו איחולי בריאות בשם כל הציבור.

את הערב הנעימו חברי להקת "כי שמחתני" של הזמר והנגן ישי קורנספן מהעולים להר הבית מקרית ארבע חברון.


 ו' בחשון - חג העליה להר הבית


 
 ו' בחשון - חג העליה להר הבית


 ו' בחשון - חג העליה להר הבית



 ו' בחשון - חג העליה להר הבית


 ו' בחשון - חג העליה להר הבית



 ו' בחשון - חג העליה להר הבית


   
 ו' בחשון - חג העליה להר הבית - אורחים מטיוואן




 ו' בחשון - חג העליה להר הבית



 ו' בחשון - חג העליה להר הבית


 ו' בחשון - חג העליה להר הבית

2 תגובות:

  1. אשריכם ישראל חזקו ואמצו כי לא דבר ריק הוא כל דבר טוב יש להתאמץ בהתחלה עד שרואים ההצלחה וכל מי שהיה בהר הבית רואה את השינוי המתהוה במקום יום יום ובידינו הדבר כל אחד שידאג להיות לפחות פעם בחודש באופן קבוע עד לבנין המקדש והשי"ת יתן להולכים בתמים

    השבמחק
  2. אפשר את הרצאות הדוברים?

    השבמחק