יום שלישי, 25 בדצמבר 2012

מגמה מעניינת בהתייחסות הציבור החרדי להר הבית

"אזלת היד בהר הבית מהטעויות הראשונות, אסור לתת כניסה לרפיון בנושא השלטון"
 יהודי חרדי צופה בחרדה בהרס שרידי המקדש בהר הבית

לרגל עשרה בטבת היום, בו מציינים את תחילת המצור על ירושלים בימי בית המקדש הראשון, פורסם בעיתון המבשר מאמר מערכת תחת הכותרת "יוסר המצור מירושלים", בקריאה להגביר את השלטון בירושלים, לבנות בה ולהרחיב את גבולותיה, ולתקן את הטעויות שנעשו בה, בין היתר באוזלת היד בהר הבית.
במאמר המערכת של עיתון המבשר נכתב כי "אזלת ידה של ישראל בכל מה שקשור להר הבית והנכסים הלאומיים שבה היא מהטעויות הראשונות שחייבות להביא להבנה הבסיסית שאסור לתת כניסה לשום רפיון בנושא הבניה והשלטון בירושלים".
לפני כמה ימים פרסמנו כאן באתר, ניתוח קצר של סקר שפורסם בעיתונים מעריב ומקור ראשון. הסקר מצביע על תמיכה של 71% מהציבור היהודי הלאומי והחרדי בתפילת יהודים בהר הבית. ניתוח קצר של התוצאות מראה בבירור שיש תמיכה בתפילת יהודים בהר הבית גם בקרב הציבור החרדי וכי רק מיעוט קיצוני מקרב מחנה זה מתנגד לתפילה יהודית בהר הבית.
אנחנו מאמינים שהמאמר מהווה חלק ממגמה כללית בקרב הציבור היהודי ביחס להר הבית ובנין של בית המקדש, מגמה שהציבור החרדי נוטל בה חלק חשוב.

המאמר המלא:
יוסר המצור מירושלים
למעלה מאלפיים וארבע מאות שנה לאחר המצור שהטיל נבוכדנצר מלך בבל על ירושלים, עומד בתקופה הנוכחית מצור וירטואלי מודרני המאיים על ירושלים העיר. בעוד את המצור העתיק העמיד שונא מובהק שבא למטרת מלחמה גלויה ומפורשת, הרי שאת המצור הנוכחי מנחיתים כאלה המגיעים במתק שפתיים ובצביעות ערמומית ומבקשים בסך הכל למנוע הסלמה בטחונית ולהחיש שיחות שלום בין העמים באזור. אלו כמו אלו אינם מכירים בזכותו של העם היהודי על ארצו ובזכותו העליונה על עיר הקודש ירושלים, עיר הבירה של הארץ היהודית. אלו כמו אלו רואים את עצמם או את השכנים כאן כבעלי זכויות שוים בירושלים.
רק בשבוע שעבר הביעו מדינות האיחוד האירופי "אכזבה עמוקה" מהאישור שניתן בירושלים לבניית 1,500 יחידות דיור ברמת שלמה ו־ 2,610 יחי"ד בגבעת המטוס. המדינות הדגישו כי הן "מודאגות" גם מהדיווחים על קידום של 1,000 יחידות דיור נוספות בהר חומה ובגבעת זאב. רק בהתערבותה של ארה"ב, ידידתה על תנאי של ישראל, סוכלה הצעת החלטה של האיחוד האירופי לגינוי ישראל. מספר מדינות הסתפקו בפרסום הודעה בה שבו והדגישו את התנגדותה של אירופה לתכניות הישראליות לבניה במזרח ירושלים ובפרט באזור אי 1, שכן לדבריהם זה "עשוי להוביל לניתוק מזרח ירושלים מהגדה המערבית ועשוי לגרור טרנספר כפוי של אוכלוסיה אזרחית".
ההתלהמות של הגורמים העוינים מאירופה, בתיאום ובעצה אחת עם ידידיהם הפלסטינים, אין בה ממש ואין בה הגיון כל שהוא. לכולם ידוע כי לא קרה כאן דבר מעבר למקובל מאז ומתמיד. הבניה בירושלים התרחבותה אין בהן כל חידוש. היא התקיימה תחת כל הממשלות השונות, ללא פוצה פה ומצפצף. לא היה מי שערער על זכותה של ישראל לבנות את ירושלים, להרחיב גבולותיה, לספח ולטפח את שכונותיה הקרובות והרחוקות. המצור אותו הם מנסים כעת לכפות על ירושלים אינו צודק ואינו עומד במבחן ההגיון. טוב וצודק עושה הממשלה בכך שהיא מתעלמת חד צדדית מהקולות הקוראים להפסקת הבניה בירושלים ובמרחביה.
אזלת ידה של ישראל בכל מה שקשור להר הבית והנכסים הלאומיים שבה – היא מהטעויות הראשונות שחייבות להביא להבנה הבסיסית שאסור לתת כניסה לשום רפיון בנושא הבניה והשלטון בירושלים. הקשר היהודי לירושלים הוא בן אלפי שנים וכל מצור שיוטל עליה לא יצלח. היום הזה, הצום העשירי, בו אנו מתענים ומעלים על זכרוננו את המצור על ירושלים, ואשר היה ראשית הפורענות, נזכור כי גם בעיצומו של גלות אין לוותר על זכויותינו בירושלים או לסגת חלילה מתכניות בניה בירושלים, פרבריה ובנותיה. נתפלל בלשון הסליחות היום: "ראה עניי ושמע קול פגיעתי, שמע תחנתי חיש נא ישועתי, אל תעלם אזנך לרוחתי לשועתי".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה