יום שלישי, 19 במרץ 2013

הממשלה מונעת הקרבת קורבן פסח ומנסה למנוע גם את התירגול

תנועות המקדש מבקשות לקיים תרגול לקרבן הפסח

כבכל שנה, גם השנה מבקשים ארגוני המקדש לקיים כנס לימוד ותרגול לקראת הפסח, כולל הדגמה. הארוע אמור להתקיים ביום ה' הקרוב. גורמים ביורוקרטיים מערימים קשיים

תנועות המקדש מבקשות לקיים תרגול לקרבן הפסח הכנס בשנה שעברה: 
 שה, כהנים, רבנים, ואיש השירות הווטרינרי

המטה המשותף לתנועות המקדש מבקש להיערך לקרבן פסח.
קרבן הפסח, שעל פי התורה הוא אחת המצוות החשובות בתורה, ושקול כנגד מצוות המילה, לא קרב כבר כאלפיים שנה.

בימי הבית זו היתה אחת מהמצוות המרכזיות של השנה, אבל מזה כאלפיים שנה הוא אינו קרב. בהתחלה משום שהרומאים לא אפשרו ליהודים לעלות להר הבית ולקיים את מצוותם, אח"כ בגלל שהמוסלמים לא אפשרו ליהודים לעשות כן, אח"כ משום שהצלבנים לא אפשרו לעשות כן, אח"כ משום שהטורקים לא אפשרו לעשות כן, אח"כ בגלל הבריטים, אח"כ בגלל הירדנים, וכיום – משום שהממשלה הישראלית אינה מאפשרת ליהודים לעשות כן.

ואולם, במטה המשותף לא מוותרים לפחות על ההכנות. מדי שנה עורכים שם כנס לימוד, הכנה ותרגול, שבו מתרגלים את עשיית הפסח. כדי שאם יתאפשר לקיים את המצוה עצמה – יהיו האנשים מתורגלים, וידעו כיצד לעשות זאת.

הכנסים האלה מתקיימים מדי שנה כבר כמה שנים, וזוכים לפופולריות רבה. בשנה שעברה הגיעו כאלפיים איש לכנס שהתקיים במתנ"ס שמואל הנביא.

גם השנה הודיעו תנועות המקדש על קיומו של כנס תרגול, שאמור להתקיים השבוע ביום חמישי בטיילת ארמון הנציב, אלא שהשירות הווטרינרי החליט לא לאשר את הארוע.

גבי גזית ראיין בעניין את דובר תנועות המקדש, יהודה גליק. ותקף אותו על כך שתנועות המקדש נערכות לארוע פרימיטיבי ובלתי ראוי. גבי גזית הודה בשידור שהוא בכלל לא מנסה להיות אובייקטיבי, ואמר "תודה לאל שאין היום בית מקדש, אוי ואבוי אם היה לנו בית מקדש".

לתנועות המקדש לא נותר אלא לתמוה האם השירות הווטרינרי הוא המופקד על ההחלטה מהו ארוע ראוי ומהו ארוע שאינו ראוי.

יהודה גליק, דובר תנועות המקדש, מזכיר שבשנים הקודמות נערך הארוע בפיקוח ווטרינרי צמוד. עוד הוא מזכיר שלפני כמה שנים הוגשו כמה תביעות נגד הארוע ע"י אגודת תנו לחיות לחיות, והתביעות נדחו ע"י בית המשפט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה