יום שני, 29 באפריל 2013

ראש הממשלה ממשיך לפגוע במעמד ירושלים, מנע מפייגלין לעלות להר הבית

 ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו:
 מכרסם במעמד ישראל  בירושלים 
 ובנישול עם ישראל מהר הבית
היום - י"ט באייר היה אמור ח"כ משה פייגלין לעלות להר הבית כבכול י"ט לחודש. אמש התקשר ניצב משנה משה ברקת, מפקד מרחב דוד של משטרת ישראל לח"כ משה פייגלין והודיע לו שבהוראת ראש הממשלה, הוא מונע את עלייתו להר הבית.
ח"כ משה פייגלין הגיב אמש לאיסור על עלייתו במילים הבאות:
כבכול י"ט לחודש העברי, תכננתי לעלות מחר בבוקר להר הבית כפי שאני עושה מדי חודש בחודשו זה למעלה מעשר שנים.
לפני דקות אחדות, התקשר אלי נצ"מ משה ברקת – מפקד מרחב דוד במשטרת ישראל– והודיע לי כי בהוראה ישירה של ראש הממשלה, לא תותר לי מחר הכניסה להר.
לראש הממשלה אין סמכות חוקית לתת הנחיה שכזו, שכן היא מנוגדת לשלושה חוקי יסוד:
1.      חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, המקנה לכל אדם חופש תנועה, ומחייב את המדינה בהגנה על זכות זו.
2.      חוק יסוד הכנסת – המקנה לכל חבר כנסת חסינות מלאה במילוי תפקידו.
3.      חוק יסוד ירושלים האומר – "מקומות הקדושים יהיו שמורים מפני חילול וכל פגיעה אחרת ומפני כל דבר העלול לפגוע בחופש הגישה של בני הדתות אל המקומות המקודשים להם או ברגשותיהם כלפי אותם המקומות." וכן, "לא תועבר לגורם זר, מדיני או שלטוני, או לגורם זר אחר בדומה לכך, בין דרך קבע ובין לתקופה קצובה, כל סמכות המתייחסת לתחום ירושלים והנתונה על פי דין למדינת ישראל או לעיריית ירושלים."
האפשרות היחידה למנוע באופן חוקי (בלי שינוי החוק הקיים) את עלייתי מחר להר, היא במקרה בו על פי שיקול דעת הקצין האחראי במקום, מתקיימת סכנה מיידית וממשית הנראת לעין. אולם מעכשיו, ועד לעלייתי להר מחר, יש לכוחות הביטחון - אילו רק רצה ראש הממשלה – את כל הזמן הנדרש בכדי להתארגן ולמנוע התגודדויות ומעשי אלימות.
החלטתו של ראש הממשלה מאששת את שנאמר לי על ידי פיקוד המשטרה, כאשר ביקשתי לסייר במבנה כיפת הסלע כי הר הבית הוא שטח בריבונות המוסלמים.
מצ"ב מכתבי ותשובת המפכ"ל המאשר כי משטרת ישראל פועלת מתוך הנחת היסוד הזו.
החלטה אומללה זו מצטרפת לפרסומים השבוע אודות העברת סמכות פיקוח נרחבת לידי אונסק"ו בעיר ירושלים, וכן להקפאת הבניה בפועל בירושלים כפי שהתריע בשבוע שעבר, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל.
כאשר לקראת יום שחרור ירושלים, מודיע ראש הממשלה, לחבר כנסת בישראל, כי (בניגוד לחוק הישראלי) הוא מורה למנוע ממנו את העליה להר – מפקיע ראש הממשלה באופן רשמי וגלוי את ריבונות ישראל בהר ומוסרה לידי הווקף המוסלמי. מדובר במצב חדש, חמור מבעבר, ועלי לשקול כיצד ניתן לחייב את ראש הממשלה לכבד את ריבונות מדינת ישראל בבירתה ירושלים.
במטה המשותף של תנועות המקדש, רואים בחומרה את התנהגות ראש הממשלה, אשר מנסה, למעשה לפגוע בריבונות הישראלית, הרעועה גם ככה, בהר הבית.
גורמים במטה המשותף אומרים, שיצע המרצע מן השק וכי במעשה האחרון מוכיח ראש הממשלה את שהתחושה הקיימת זמן רב בקרב פעילי המקדש וגורמים שונים הקשורים לענין, שראש הממשלה פועל לכרסום הדרגתי במעמדה של ישראל בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט והעברתו לגורמים עוינים.
זה הזמן, אומרים במטה, להעמיד במבחן את נאמנותם של ח"כים ושרים מהקואליציה לירושלים לעומת נאמנותם למעמדם ולמעמד מפלגתם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה