יום שני, 29 באפריל 2013

דעה: הר הבית בידינו... ?

מאת: הראל נוף


 הר הבית בידנו... ? 
"הר הבית בידינו!"  הם צעקו בקשר.  הר הבית בידינו" הם שאגו, התחבקו, התנשקו ונפלו עייפים מחוקים ומאובקים זה לזרועותיו של  זה. הם הביטו למעלה, אל ראש הכותל, מזילים על החגור דמעה מלוחה ורווית געגוע, כלא מאמינים.
אלפיים שנות גלות נגולו בבת אחת מכתפיהן הצעירות. נשרו כלא היו. היינו כחולמים...
נכון. באמת היינו כחולמים. הי! הי!! תתעוררו!!! לא הר, לא בית, ולא בידינו! תתעוררו!!!
הר הבית-הוא הר המוריה (הר העקידה), המקום בו נוסה אברהם אבינו באכזרי שבניסויים- אינו בידינו. הר הבית-מקום מושבה של אבן השתייה (לא זו ששותים ממנה, אלא זו שממנה הושתת העולם)- אינו בשליטתנו. הר הבית- המקום הקדוש ביותר ליהודים, המקום עליו עמד בית המקדש- הופקע מידינו.
בית אין בו - כיון שבית המקדש חרב זה מכבר. הר עדיין קיים, אבל לומר שהוא "בידינו" תהיה ממש בדיחה, כיון שהוא ממש לא. נהפוך הוא. הוא בידי הואקף- אנשי ההקדש המוסלמי. המקום הקדוש ביותר ליהודים, מקום אליו נשאנו עינינו משך אלפיים שנות גלות, מקום עליו הקרבנו את דמם של טובי בחורינו, נגזל מאיתנו.
יהודים רשאים להיכנס להר רק בשעות קצרות וספציפיות במהלך היום, בדרך כלל באופן מאורגן, ופעמים לא מעטות נמנעת כניסתם לשם מסיבות בטחוניות ופוליטיות. למה ומדוע? למנהיגי ישראל הפתרונים.
ואנשי הואקף? מתייחסים אל המבקרים היהודים בשטנה גלויה. לא מנסים להסתיר אפילו. שפתם גסה, טון הדיבור שלהם נוזף ושוטם, עיניהם רעות, והם נהנים לגעור  ולהתעמר בקהל היהודי הבא שמה. אנשי הואקף מעלימים כל עקבה היסטורית, וכל ממצא ארכיאולוגי של העם היהודי בהר הבית. חופרים, הורסים, שוברים וזורקים מוצגים וממצאים היסטוריים של עמנו, שמוכיחים שתמיד היינו שם. הם משכתבים את ההיסטוריה. כותבים אותה מחדש.  כפי שהאיסלאם בכיבושיו, בזמנו, השמיד זכר למוסדות תרבות, מקומות כינוס, סמלים ובתי תפילה, ובמקומם כונן מסגדים, כך הואקף היום מנסה למחוק את העבר, ולהותיר את חותמו בלבד.
ועל כל דבר הם צועקים "פרובוקציה".  יופי. למדו מילה. ואנו מחרים מחזיקים אחריהם. כל צעד שצריך להיעשות שם, בכדי להשיב את הסדר הנכון על כנו, מיד מזדעקים כל "הצדיקים משלנו" על גודל הפרובוקציה,  ומקימים עלינו את העולם, לבל נהין חלילה להתנהג כריבון. ומשום אותו פחד שלנו לנהוג בהר הבית כריבון לכל דבר ועניין- זה שקובע, שולט ומכתיב את הדברים, אנו נוקטים במדיניות פחדנית ורופסת, מדיניות של העלמת עין, מדיניות שחרדה מכל התעמתות, גם אם הצדק המובהק וטובת הכלל לצידנו, מבלי להבין אל נכון, כי התנהגות "סובלנית" זו, נתפסת בעיניהם כחולשה ורק מזמינה התגרויות וצרות נוספות.
ולראייה- ראו מה קורה כעת בבית הקברות היהודי העתיק בהר הזיתים. מקום קברם של ראש ממשלתנו מנחם בגין ורעייתו עליזה, ש"י עגנון, אליעזר בן יהודה, הרב קוק, ועוד רבים וטובים. המצבות מחוללות, מנותצות. כתובות נאצה מרוססות. בלילות הופך בית הקברות למקום משכנם של שוהים בלתי חוקיים, בערבים מתקיימות שם אורגיות של סמים ומנגלים, אנשים עושים את צרכיהם על המצבות, והכל בידיעת אנשי הואקף, וכן, גם בידיעתנו, ואין פוצה פה ומצפצף.  בנוסף מעודד הוואקף גניבת אדמות מבית הקברות וסיפוחן למסגד שנבנה בסמוך, וללא היתר. גם על המסגד הזה אנו יודעים, אולם במקום להגיע למקום ולהפסיק לאלתר את בנייתו, (בדיוק כפי שהיו מפסיקים לכל אחד מכם בנייה בלתי חוקית של תוספת קטנה לדירה, או סגירת מרפסת) שוב אנו  נוקטים במדיניות פחדנית של סחבת, רק בכדי שלא להגיע לעימות, ומפסידים מערכה אחר מערכה, ומטר אחר מטר במקומות החשובים והקדושים לנו ביותר. אוי לבושתנו.
אם הר הבית אכן "בידינו", כפי שמנהיגינו אוהבים לספר לנו, אזי איך אנו בכלל מאפשרים למצב שכזה להתקיים???!!
לו היינו ריבון חזק וחכם, כפי שאנו מתיימרים להיות, הר הבית היה צריך להיות פתוח לכל. כל הזמן. יהודים, מוסלמים, נוצרים, תיירים למיניהם. מי שבא- ברוך הבא. המדינה תפעיל את ההר, תשמור על השקט ועל המקום, ותשאיר אותו פתוח לכל. חופש פולחן ודת אמיתי.  ביטול ההפרדה בין יהודים למוסלמים ובכלל. ההפרדה היא שמביאה למתח והתלהטות יצרים. שכל מי שרוצה וחפץ יעלה להר להתפלל. מי שיעשה בלאגן, ללא הבדלי דת צבע ומין, ייעצר ויורחק. מה הבעייה בכלל?! הרי בסוף דבר לאותו אל אנו מתפללים.  בואו ונהיה אור לגויים, מבלי להחשיך את עצמנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה