יום שלישי, 9 באפריל 2013

מה קורה בהר הבית בזמן צפירת הדומיה לזכר חללי השואה?

מה קורה כאשר יהודי שומר חוק נמצא בהר הבית בזמן צפירת הדומיה לזכר חללי השואה?


בסעיף 2 לחוק יום הזכרון לשואה ולגבורה, תשי"ט - 1959 נקבע:
"ביום הזכרון תהא בכל רחבי המדינה דומיה של שתי דקות בהן תשבות כל עבודה ותיפסק כל תנועה בדרכים; יקויימו אזכרות, עצרות עם, וטכסי התייחדות במחנות הצבא ובמוסדות החינוך; הדגלים על הבנינים הציבוריים יורדו לחצי התורן; תכניות השידורים ברדיו יביעו את יחודו של היום, ובבתי השעשועים יעלו אך נושאים ההולמים את רוחו."
על פי חוק זה הושמעה אתמול צפירת דומיה בת שתי דקות לשעה 10:00. החוק חל בכל רחבי המדינה (כולל בהר הבית) ומחייב את כל אזרחי המדינה.
אך מה קורה כאשר החוק לא מוצא חן בעיני פורעי חוק סדרתיים?
ומה קורה כשאר ממשלת ישראל מונעת ממשטרת ישראל לאכוף את החוק והסדר בהר הבית?
כמובן שהשאלה לא נוגעת להורדת דגל ישראל בהר הבית לחצי התורן, שכן דגל ישראל בהר הבית הוא מוקצה מחמת מיאוס (מיאוס של המוסלמים כמובן).
אבל מה לגבי דקותיים דומית זיכרון?

על כך מספר יעקב היימן שהיה ורשם:
היום יום השואה, וכבכל שנה מיליוני יהודים ביום הזה שמעו את הצפירה בכל רחבי הארץ ועמדו דום לזכר ששה מיליון מאחינו שנרצחו ע"י בני עוולה על קידוש ה' רק בשל היותם יהודים. עמדו דום כל אחד בביתו, במשרד, ברחוב, על הכבישים ובכל מקום, אבל רק במקום אחד ניסו למנוע מיהודים לעמוד דום ביום השואה...
בשעה 9:00 בבוקר עליתי עם הרב אלבוים להר הבית ומיד עם כניסתנו להר האיצו בנו השוטרים שנצטרך לצאת מן המתחם לפני השעה 10:00 (ההר פתוח ביום רגיל עד 11:00). שאלנו למה?  ותשובת השוטר היתה: "כי השוטרים רוצים להשתתף בטקס ליום השואה ואין מספיק שוטרים ללוות אתכם." וכשהרב אלבוים, שהבין מה מסתתר מאחורי הוראה זו, שאל את המפקד:
"ואם נשב בזמן הצפירה נוכל להישאר על ההר כביום רגיל?"
"כן!" ענה המפקד.
הבנתם? מנסים למנוע מאיתנו לעמוד דום על ההר, לא רק שאסור להתפלל אלא אפילו אסור לכבד את זכרם של הנרצחים. ולמה? כדי לא להתמודד עם הנביחות של עוכרי ישראל שבעת ובעונה אחת מכחישים את השואה וגם מזדהים עם הרוצחים שחוללו אותה. עד מתי נסבול את החרפה הזו?
ובכן, כמובן שלא ישבנו בזמן הצפירה. נציגי הוואקף מסביב החלו להתלונן והשוטר שנכח במקום העלים עין כדי ל"העביר" את שני הדקות בשקט ובלי הפרעות.
היום עמדנו דום. לא עוד נידום , נעשה הכל שבשנה הבאה המוני יהודים יפקדו את הר הבית וביום הזה כשתשמע הצפירה נעמוד כולנו כולל הבנאים שיהיו עסוקים בבניית בתי הכנסת על ההר והלוואי שבבניית בית המקדש ממש תוך אמירת תהילים ותפילה לזכר הקדושים במקום המקודש לנו מכל.

יעקב היימן

5 תגובות:

  1. לא קל להיות יהודי בארץ ישמעל.
    בעזרת השם עונת הציד תתחיל בקרוב ודי לחכימא ברמיזא.

    השבמחק
  2. לא קל להיות יהודי בארץ ישמעל.
    בעזרת השם עונת הציד תתחיל בקרוב ודי לחכימא ברמיזא.

    השבמחק
  3. באיזה סימן בשולחן ערוך מוזכרת עמידת דום בזמן צפירה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אנונימי הנכבד,

      לצערנו, משטרת ישראל לא מופקדת על שמירת ההלכה, אלא על שמירת חוקי המדינה. כמובן שהייתי מעדיף שההלכה תהיה חוק המדינה ואותו המשטרה תאכוף.

      כרגע תפקיד המשטרה הוא אכיפת החוק הקיים ועליה לבצע את תפקידה ללא משוא פנים.

      לכן, כל עוד יש חוק שקובע שתי דקות דומיה ביום שנקבע כיום הזיכרון לשואה, על המשטרה לאפשר לכל אזרח לקיים את החוק בכל מקום.

      מחק