לק'י
ל"ג בעומר
ואהבת לרעך כמוך – זה כלל גדול בתורה
ושיר השירים – הוא קדש קדשים
שאלת השאלות היא, כמובן, איך יתכן, שדווקא תלמידיו של רבי עקיבא (12 אלף זוגים), הם אלה שנענשו במתות משונות, באשמת עוון של חוסר כבוד זה לזה !?
רוב המפרשים, מגיעים למסכנה, שמצדיקים גדולים נדרש יותר, ובעצם כבוד אמתי, או מהות הכיבוד – זה לדרבן את הזולת להגיע למימוש כישרונו, המיוחד לו בלבד.
במסכת אבות, בפ'ג, מובא מאמרו הארוך של ר' עקיבא:
רבי עקיבה אומר, שחוק וקלות ראש, מרגילין לערווה. הוא היה אומר, מסורת סייג לתורה, נדרים סייג לפרישות; סייג לחכמה שתיקה.
. 6 חיבות של ישראל
ואז הוא מונה 6 חיבות של ישראל:
א. אדם
הוא היה אומר, חביב אדם שנברא בצלם;
הוא היה אומר, חביב אדם שנברא בצלם;
ב. חיבה יתרה
חיבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר "כי בצלם אלוהים, עשה את האדם" (בראשית ט,ו).
חיבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר "כי בצלם אלוהים, עשה את האדם" (בראשית ט,ו).
ג. ישראל
חביבין ישראל שנקראו בנים למקום;
חביבין ישראל שנקראו בנים למקום;
ד. חיבה יתרה
חיבה יתרה נודעת להם שנקראו בנים למקום, שנאמר "בנים אתם, לה' אלוהיכם" (דברים יד,א).
חיבה יתרה נודעת להם שנקראו בנים למקום, שנאמר "בנים אתם, לה' אלוהיכם" (דברים יד,א).
ה. סוד סיבת החיבה לישראל
חביבין ישראל, שניתן להם כלי שבו נברא העולם;
חביבין ישראל, שניתן להם כלי שבו נברא העולם;
ו. חיבה יתרה הנודעת
חיבה יתרה נודעת להם שניתן להם כלי שבו נברא העולם, שנאמר "כי לקח טוב, נתתי לכם; תורתי, אל תעזובו" הכול צפוי, והרשות נתונה; ובטוב העולם נידון. והכול לפי רוב המעשה..
חיבה יתרה נודעת להם שניתן להם כלי שבו נברא העולם, שנאמר "כי לקח טוב, נתתי לכם; תורתי, אל תעזובו" הכול צפוי, והרשות נתונה; ובטוב העולם נידון. והכול לפי רוב המעשה..
הוא היה אומר, הכול נתון בעירבון, ומצודה פרוסה על כל החיים. החנות פתוחה, והחנווני מקיף, והפנקס פתוח, והיד כותבת; וכל הרוצה ללוות יבוא וילווה. והגבאין מחזרין תדיר בכל יום, ונפרעין מן האדם מדעתו ושלא מדעתו, ויש להם על מה שיסמוכו, והדין דין אמת; והכול מתקן לסעודה.
מסכת אבות פרק ג
ששת שלבי הגאולה
א. אדםאדם בגי' מה = שם ה' במילוי אלפין; = גאולה
ב. חיבה יתרה חיבה יתרה נודעת לו שנברא בצלם, שנאמר "כי בצלם אלוהים, עשה את האדם" (בראשית ט,ו).,או, במילים אחרות, הקב'ה הצפין בגנים של האדם, כישרון שדומה לו לעצמו – ליצור, כישרון אלוהי שנשאף אל נשמתו של האדם, והלוואי שנצליח להגיע לחדוות היצירה שלו, של ה'.
ג. ישראל כי ה' בחר בנו באהבה, בזכות האבות
ד. חיבה יתרה כי אנו בנים לה' מיציאת מצרים
ה. סוד סיבת החיבה לישראל
כי נתן לנו תורת אמת בהר סיני, והיא הברית, יחד עם השבת - וזו סיבת בריאת העולם – ברית נצח עם בית דוד.
כי נתן לנו תורת אמת בהר סיני, והיא הברית, יחד עם השבת - וזו סיבת בריאת העולם – ברית נצח עם בית דוד.
ו. חיבה יתרה הנודעת
הכול צפוי, והרשות נתונה
ובטוב העולם נידון. והכול לפי רוב המעשה.
יפה מאד ! זאת בדיוק "חיבה יתרה", שהרשות נתונה, זאת אומרת – הקב"ה רוצה שנפתיע את עצמינו וגם אותו יתברך, במצוי כישרונותינו, ובחדוות היצירה.
שלבי הגאולה
אלה גם שלבי הגאולה בזמן:
א. אדם - האלף הראשון
ב. חיבה יתרה – האלף ה 2
ג. ישראל – האלף ה 3
ד. חיבה יתרה – האלף ה 4
ה. סוד סיבת החיבה לישראל - אלף ה 5
ו. חיבה יתרה הנודעת - האלף ה 6 והאחרון של משיח
אנו ב"ה נמצאים ממש בסוף המאה השמינית (מעל לטבע) שלו, כבר 73 שנה, וזה אומר, שהמאה הזאת החלה בספטמבר 1939 למניינם! עליה מאסיבית לאחר השואה הנוראה, הקמת המדינה, מלחמת ששת הימים, עם שחרור הר הבית בתשכ"ז, עוד עליה ועוד עליה, ישוב ליבת הארץ, תוך מלחמות בלתי פוסקות
והכול מתוקן לסעודה
ישנם כמה תאריכים שצפונים בכתובים, הראשון המשמעותי לדורנו:
אנכי מגן לך, שכרך הרבה מאד – שכרך הרבה בגימטריה = תשמ"ב, או במילים אחרות, או במבט מזווית אחרת, רח"ם שנים לסוף האלף.
מעניין, ש"אברהם", שקיבל את ההבטחה הזאת = בגי' "רחם", או, במילים אחרות, משנת תשמ"ב, שנת הסכמי אוסלו, אנו נכנסנו לעידן "רחם"
התאריך השני, מאד משמעותי לגבינו – "מתקן לסעודה" = תשס"ה – גירוש גוש קטיף. זאת אומרת משנת תשס"ב, הכל מתוקן כבר לסעודה. ומשנה הנוכחית, תשע"ג, העולם נכנס לעידן "ברכה" = 227 לסוף האלף. התאריך הגדול מצפה לנו, בעוד שנתיים וחצי, שנת 777 – תשע"ז – 50 שנה, יובל לשחרור ההר.
בתקווה שיהפוך ל'ג ל"גל", גלוי תכלית הכוסף לחדוות היצירה בבניין ירושלים והמקדש
בברכה
חיים אודם א"ל לעומר ה'תשע"ג - כסלון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה